היחס לזולת בפורום.
כללי הפורום
בכדי למנוע כפילויות נא בדקו קודם אם הנושא אותו אתם פותחים אינו מופיע כבר, ניתן להעזר בחיפוש, נושאים כפולים ימחקו לתועלת הכלל.
בכדי למנוע כפילויות נא בדקו קודם אם הנושא אותו אתם פותחים אינו מופיע כבר, ניתן להעזר בחיפוש, נושאים כפולים ימחקו לתועלת הכלל.
-
פותח הנושא - הודעות: 136
- הצטרף: 21 דצמבר 2015, 17:06
- מיקום: מִזְמוֹר לְדָוִד ה' רֹעִי לֹא אֶחְסָר
- נתן תודה: 29 פעמים
- קיבל תודה: 27 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
היחס לזולת בפורום.
שלום לכל הת"ח שבפורום.
הפורום שבו אנו נמצאים נפתח בס"ד ע"י המנהל שליט"א, נפתח אך ורק למטרה טובה והיא להרבות את ספסלי בית המדרש גם באינטרנט.
(עד כאן הנוסח שכולנו מכירים...)
אבל לאחרונה לצערי אני נתקל הרבה פעמים בתגובות בהן יש הערות ציניות ומזלזלות כלפי האנשים בפורום.
רציתי להבהיר שלפני שאתם שולחים תגובה תוודאו שהיא נקייה מעוקצנות כי אמנם אינכם רואים את בני האדם העומדים מאחורי התגובות אך הם קיימים.
אנא מכם, שמרו על הפורום נקי מהדברים האלה.
אנו יודעים שבית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם, בואו נעשה הפוך, נאהב אהבת חינם. נאהב אחד את השני בלי סיבה, גם אם אנחנו לא מכירים אותו, גם אם הניסוח של ההודעות שלו הוא לא 'בשמיים', גם אם זה מישהו שהולך לפי רב אחר.
בואו נשמור על אווירה טובה.
הפורום שבו אנו נמצאים נפתח בס"ד ע"י המנהל שליט"א, נפתח אך ורק למטרה טובה והיא להרבות את ספסלי בית המדרש גם באינטרנט.
(עד כאן הנוסח שכולנו מכירים...)
אבל לאחרונה לצערי אני נתקל הרבה פעמים בתגובות בהן יש הערות ציניות ומזלזלות כלפי האנשים בפורום.
רציתי להבהיר שלפני שאתם שולחים תגובה תוודאו שהיא נקייה מעוקצנות כי אמנם אינכם רואים את בני האדם העומדים מאחורי התגובות אך הם קיימים.
אנא מכם, שמרו על הפורום נקי מהדברים האלה.
אנו יודעים שבית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם, בואו נעשה הפוך, נאהב אהבת חינם. נאהב אחד את השני בלי סיבה, גם אם אנחנו לא מכירים אותו, גם אם הניסוח של ההודעות שלו הוא לא 'בשמיים', גם אם זה מישהו שהולך לפי רב אחר.
בואו נשמור על אווירה טובה.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1158
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
- נתן תודה: 108 פעמים
- קיבל תודה: 324 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
אם כבר הזכרת את המושג אהבת חינם, כאן המקום להסתייג ממנו. כי אין אהבת חינם, האהבה נובעת ממקום אמיתי. אהבה בין אחים לא נקראת אהבת חינם, וכך גם אהבה בין יהודים. מאותה סיבה שהשנאה היא בחינם, האהבה היא לא כך.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1158
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
- נתן תודה: 108 פעמים
- קיבל תודה: 324 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
הערה נוספת שיש לדון בה בכובד ראש: ידוע המעשה על ר' ישראל שחיבר את שלושת תלמידיו הגדולים ר' איצל'ה האלטר מקלם ור' נפתלי אמסטרדם ללמוד בחבורה על דרך 'מידות' וכבוד מופלג זה לזה. וכשעקב אחרי לימודם, ביטל את התכנית, כי זה יצא יותר מדי מתוק. (מקוה ושאני מדייק). וכן אנו מוצאים בש"ס שהאמוראים מדברים זה עם זה בעקיצות. וכאן יש גבול בין עוקצנות מתוך רוח טובה בלא מידות רעות, אלא מתוך חריפות הדעת, ובין שמחה לאיד ואהבת השפלת הזולת.
אם יתפתח דיון בענין זה, יהיה לתועלת רבה.
אם יתפתח דיון בענין זה, יהיה לתועלת רבה.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 951
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 20:26
- נתן תודה: 204 פעמים
- קיבל תודה: 251 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
אריך כתב:אם כבר הזכרת את המושג אהבת חינם, כאן המקום להסתייג ממנו. כי אין אהבת חינם, האהבה נובעת ממקום אמיתי. אהבה בין אחים לא נקראת אהבת חינם, וכך גם אהבה בין יהודים. מאותה סיבה שהשנאה היא בחינם, האהבה היא לא כך.
נוטר הכרמים כתב:לבך אמר לך? כך ידוע משם הראי"ה קוק שטבע מושג זה. בפשוטו 'אהבת חנם' שייך במי שגמלו רעה והוא תחת אשר ישטננו - אוהבו כמקדם ויותר, ואף שאסור ליטור שנאה, מ"מ מנא לך שמחויב לאהוב את שונאיו. ועוד יש לפלפל ע"פ היסוד של 'כמים הפנים לפנים' המבואר בתוס' בב"מ לענין שנאת הרשעים ודין מצוה בשונא בטעינה.
-
- הודעות: 38
- הצטרף: 08 מרץ 2016, 15:21
- נתן תודה: 3 פעמים
- קיבל תודה: 8 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
לא מצאנו בשום מקום עד 1948 את המושג "אהבת חינם"!!!!יאיר כתב:אריך כתב:אם כבר הזכרת את המושג אהבת חינם, כאן המקום להסתייג ממנו. כי אין אהבת חינם, האהבה נובעת ממקום אמיתי. אהבה בין אחים לא נקראת אהבת חינם, וכך גם אהבה בין יהודים. מאותה סיבה שהשנאה היא בחינם, האהבה היא לא כך.נוטר הכרמים כתב:לבך אמר לך? כך ידוע משם הראי"ה קוק שטבע מושג זה. בפשוטו 'אהבת חנם' שייך במי שגמלו רעה והוא תחת אשר ישטננו - אוהבו כמקדם ויותר, ואף שאסור ליטור שנאה, מ"מ מנא לך שמחויב לאהוב את שונאיו. ועוד יש לפלפל ע"פ היסוד של 'כמים הפנים לפנים' המבואר בתוס' בב"מ לענין שנאת הרשעים ודין מצוה בשונא בטעינה.
ויעוי' מה שפירש"י על שנאת חינם ששונא בלי סיבה של ראה בו דבר עבירה, ולא שייך זה גבי אהבה!
-
- הודעות: 158
- הצטרף: 10 ינואר 2016, 00:08
- נתן תודה: 33 פעמים
- קיבל תודה: 36 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
בענין הלבנת הפנים עלה לי רעיון מסויים בעבר וכדאי שאשתף אותו באשכול חשוב זה
וזהו תוכנו:
"שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ..." (נח ט',ו')
הגמ' בסנהדרין (נז:) שואלת איזהו אדם שהוא באדם ? והגמרא מביאה בזה מח' בין ר' ישמעאל לחכמים בביאור הפס' עיי"ש ואני חשבתי לפרש ע"פ מה שידוע שהגוף שלנו הוא בעצם לבוש לנשמה וכמו שאמר איוב "עור ובשר תלבישני" וא"כ מה שאמר הכתוב שופך דם שבתוך האדם כוונתו על הנפש הפנימית וכגון שהעליב את חברו שמבחינה חיצונית לא הזיק מאומה אך באמת הוא הזיק הרבה יותר הוא הרג את האדם שבתוך האדם ובאורחות צדיקים (בשער הבושה) כתב ויזהר מאוד שלא לבייש שום אדם כי אמרו חכמים המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב (ב"מ נט.) ועוד הוסיף שם אבק רציחה היא הלבנת פנים כי אזל סומקא ואתי חיורא [פירוש האדום שבבשר הולך ובא במקומו צבע לבן - חיוור] ודומה לרציחה וכן אמרו חכמים (שם נח:) צער ההלבנה מר ממוות ע"כ אמרו (שם נט.) נח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים וע"פ כל הנ"ל פירושנו עולה יפה מאוד שכן שופך דם האדם באדם כלומר מי ששופך את דמו של האדם הפנימי שנמצא בתוך האדם החיצוני וכגון שמלבין את פניו שזהו אבק רציחה כנ"ל וכן זהו שפיכות דמים שכן הדם נשפך מבשרו ונעשה חיוור וענשו ל"ע דמו ישפך שאין לו חלק לעוה"ב וה' יצילנו מהעוון הרע והמר הזה אכי"ר.
וזהו תוכנו:
"שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ..." (נח ט',ו')
הגמ' בסנהדרין (נז:) שואלת איזהו אדם שהוא באדם ? והגמרא מביאה בזה מח' בין ר' ישמעאל לחכמים בביאור הפס' עיי"ש ואני חשבתי לפרש ע"פ מה שידוע שהגוף שלנו הוא בעצם לבוש לנשמה וכמו שאמר איוב "עור ובשר תלבישני" וא"כ מה שאמר הכתוב שופך דם שבתוך האדם כוונתו על הנפש הפנימית וכגון שהעליב את חברו שמבחינה חיצונית לא הזיק מאומה אך באמת הוא הזיק הרבה יותר הוא הרג את האדם שבתוך האדם ובאורחות צדיקים (בשער הבושה) כתב ויזהר מאוד שלא לבייש שום אדם כי אמרו חכמים המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב (ב"מ נט.) ועוד הוסיף שם אבק רציחה היא הלבנת פנים כי אזל סומקא ואתי חיורא [פירוש האדום שבבשר הולך ובא במקומו צבע לבן - חיוור] ודומה לרציחה וכן אמרו חכמים (שם נח:) צער ההלבנה מר ממוות ע"כ אמרו (שם נט.) נח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים וע"פ כל הנ"ל פירושנו עולה יפה מאוד שכן שופך דם האדם באדם כלומר מי ששופך את דמו של האדם הפנימי שנמצא בתוך האדם החיצוני וכגון שמלבין את פניו שזהו אבק רציחה כנ"ל וכן זהו שפיכות דמים שכן הדם נשפך מבשרו ונעשה חיוור וענשו ל"ע דמו ישפך שאין לו חלק לעוה"ב וה' יצילנו מהעוון הרע והמר הזה אכי"ר.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1049
- הצטרף: 07 מרץ 2016, 13:54
- נתן תודה: 133 פעמים
- קיבל תודה: 128 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
ניתן לתרגם אולי את דבריך, שהלימוד צריך להיות בחריפות, ("מורעל" בלשון הגרי"ס), אבל החריפות צריכה להיות ה'כלי' שמגיש את הלימוד, ולא עסק של התנצחות.אריך כתב:הערה נוספת שיש לדון בה בכובד ראש: ידוע המעשה על ר' ישראל שחיבר את שלושת תלמידיו הגדולים ר' איצל'ה האלטר מקלם ור' נפתלי אמסטרדם ללמוד בחבורה על דרך 'מידות' וכבוד מופלג זה לזה. וכשעקב אחרי לימודם, ביטל את התכנית, כי זה יצא יותר מדי מתוק. (מקוה ושאני מדייק). וכן אנו מוצאים בש"ס שהאמוראים מדברים זה עם זה בעקיצות. וכאן יש גבול בין עוקצנות מתוך רוח טובה בלא מידות רעות, אלא מתוך חריפות הדעת, ובין שמחה לאיד ואהבת השפלת הזולת.
אם יתפתח דיון בענין זה, יהיה לתועלת רבה.
עוד נקודה שיש בחריפות פנים אל פנים הרבה הבעות ומערכת משא ומתן המקהים את העוקץ ומביאים ל'והב בסופה' משא"כ בהתכתבות צריך יותר תשומת לב לזה.
נקודה נוספת הקיימת בהתכתבות בשם שאינו מוכר כל כך, שהעוקצנות היא מכה רעהו בסתר, ואין לאדם מגבלות נימוס טבעי שיעצרו אותו בזמן.
אקוה שתתגשם תקוותך בענין התועלת.
-
- הודעות: 177
- הצטרף: 07 ינואר 2016, 21:48
- נתן תודה: 21 פעמים
- קיבל תודה: 38 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1158
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
- נתן תודה: 108 פעמים
- קיבל תודה: 324 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
נראה לי שהרב כבוד שמים נקט "מכה רעהו בסתר" אגב שטפיה, כי ברור ששם מדובר שמספר בגנותו, בהזכרת שמו. ה'סתר' האמור שם אינו הסתרת שם המתגנה.יונה בן יעקב כתב:מה באמת גדרי ההלכה של מכה רעהו בסתר, עד כמה שנוגע להתכתבות בפורום?
מה שכן מהווה בעיה הלכתית בכתיבה פוגעת הוא אונאת דברים. וגם זה צריך ללבן את הגדרים, כי לא כל מצב שהשני מצטער בגללי, אני נכשל באונאה.
-
- הודעות: 158
- הצטרף: 10 ינואר 2016, 00:08
- נתן תודה: 33 פעמים
- קיבל תודה: 36 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
אני חושב שהרבה פעמים אדם כותב משהו ומכיוון שהצד השני רואה זאת על הכתב, ולא בפנים מול פנים, יכול אותו אחד לחשוב שעקצו אותו, ובאמת, המטרה לא היתה כזו, וזה החיסרון בהתכתבות, ולכן טוב שאסרו גדולי הדור את הsms כי הוא יכול לגרום להרבה בעיות בשלום בית, האשה, נראה לה שהבעל עקץ, ואז מחזירה גם היא הודעה עוקצת ואין לדבר סוף.
ולכן כדאי לקרוא כמה פעמים את ההודעה כדי להבין מתוך מה היא נבעה, ואם לא מבינים גם אחרי פעמים, ונראה שהחבר עקץ, ישאלהו בפרטי או היותר קשה אבל ההכי טוב 'ונפשי כעפר לכל תהיה' וזוכה הוא שתולה ארץ על בלימה.
שנזכה לעבוד את ה' באמת ולהגיע למעלות אלו, וגם אם התווכחנו נקיים את הכלל 'את והב בסופה'.
ולכן כדאי לקרוא כמה פעמים את ההודעה כדי להבין מתוך מה היא נבעה, ואם לא מבינים גם אחרי פעמים, ונראה שהחבר עקץ, ישאלהו בפרטי או היותר קשה אבל ההכי טוב 'ונפשי כעפר לכל תהיה' וזוכה הוא שתולה ארץ על בלימה.
שנזכה לעבוד את ה' באמת ולהגיע למעלות אלו, וגם אם התווכחנו נקיים את הכלל 'את והב בסופה'.
-
- הודעות: 41
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 13:11
- נתן תודה: 11 פעמים
- קיבל תודה: 10 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
סליחה שאני קצת מסיט את הענין מתוכנו ומהעיקרילחזות בנועם כתב:אני חושב שהרבה פעמים אדם כותב משהו ומכיוון שהצד השני רואה זאת על הכתב, ולא בפנים מול פנים, יכול אותו אחד לחשוב שעקצו אותו, ובאמת, המטרה לא היתה כזו, וזה החיסרון בהתכתבות, ולכן טוב שאסרו גדולי הדור את הsms כי הוא יכול לגרום להרבה בעיות בשלום בית, האשה, נראה לה שהבעל עקץ, ואז מחזירה גם היא הודעה עוקצת ואין לדבר סוף.
ולכן כדאי לקרוא כמה פעמים את ההודעה כדי להבין מתוך מה היא נבעה, ואם לא מבינים גם אחרי פעמים, ונראה שהחבר עקץ, ישאלהו בפרטי או היותר קשה אבל ההכי טוב 'ונפשי כעפר לכל תהיה' וזוכה הוא שתולה ארץ על בלימה.
שנזכה לעבוד את ה' באמת ולהגיע למעלות אלו, וגם אם התווכחנו נקיים את הכלל 'את והב בסופה'.
אבל הסיבה שגדולי ישראל אסרו את ההסמס אינה משום שלום בית אלא דברים מסוכנים וחמורים בהרבה
-
- הודעות: 40
- הצטרף: 27 אוגוסט 2017, 18:02
- קיבל תודה: 3 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
מצאנו גם מצאנו את המושג לפני כן והראי"ה השתמש בו אך הוא אינו המקור למשפט המפורסם שאומרים בשמו אלא של הרבי מדרוהוביץ' שהיה בקשרים קרובים עימו: http://www.orhaorot.022.co.il/BRPortal/ ... rc=1342283מלך הבשן כתב:לא מצאנו בשום מקום עד 1948 את המושג "אהבת חינם"!!!!יאיר כתב:אריך כתב:אם כבר הזכרת את המושג אהבת חינם, כאן המקום להסתייג ממנו. כי אין אהבת חינם, האהבה נובעת ממקום אמיתי. אהבה בין אחים לא נקראת אהבת חינם, וכך גם אהבה בין יהודים. מאותה סיבה שהשנאה היא בחינם, האהבה היא לא כך.נוטר הכרמים כתב:לבך אמר לך? כך ידוע משם הראי"ה קוק שטבע מושג זה. בפשוטו 'אהבת חנם' שייך במי שגמלו רעה והוא תחת אשר ישטננו - אוהבו כמקדם ויותר, ואף שאסור ליטור שנאה, מ"מ מנא לך שמחויב לאהוב את שונאיו. ועוד יש לפלפל ע"פ היסוד של 'כמים הפנים לפנים' המבואר בתוס' בב"מ לענין שנאת הרשעים ודין מצוה בשונא בטעינה.
ויעוי' מה שפירש"י על שנאת חינם ששונא בלי סיבה של ראה בו דבר עבירה, ולא שייך זה גבי אהבה!
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 282
- הצטרף: 11 אוקטובר 2015, 21:03
- נתן תודה: 75 פעמים
- קיבל תודה: 102 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
אז המשפט הוא לא מ1948 אלא מ1924מרן קודש קודשים כתב: מצאנו גם מצאנו את המושג לפני כן והראי"ה השתמש בו אך הוא אינו המקור למשפט המפורסם שאומרים בשמו אלא של הרבי מדרוהוביץ' שהיה בקשרים קרובים עימו: http://www.orhaorot.022.co.il/BRPortal/ ... rc=1342283
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 960
- הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
- נתן תודה: 110 פעמים
- קיבל תודה: 364 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
חשוב ג"כ שמי שסבור שנכתבה נגדו הודעה עוקצנית שיפנה לכותב ההודעה או שידווח עליה.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 2931
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 416 פעמים
- קיבל תודה: 571 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
יש כאן בעיה עקרונית, לא לענין שהמנהל יהיה כאן הגננת, דברים מסוג זה צריך הציבור להבין לבד ולהתנהג באופן בוגר ואחראי.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 221
- הצטרף: 12 דצמבר 2017, 12:53
- נתן תודה: 88 פעמים
- קיבל תודה: 47 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
ומה נעשה שיש כאלה שלא מבינים לבד? איך נגרש אותם. או שאין ברירה אלא לסבול את כולם. ומ"מ הבעייה אינה רק בהודעות עוקצניות אלא בחשדות בכשרים והודעות שאינם קשורות לנושא השאלה.יהודי כתב:יש כאן בעיה עקרונית, לא לענין שהמנהל יהיה כאן הגננת, דברים מסוג זה צריך הציבור להבין לבד ולהתנהג באופן בוגר ואחראי.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 814
- הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
- נתן תודה: 279 פעמים
- קיבל תודה: 241 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
הזכירו כאן את דרך הלימוד שעליה נאמר אפילו אב ובנו רב ותלמידו נעשים כאויבים בשער, והב בסופה. ולכאורה זה היתר להילחם על האמת שבתורה. הוזכר כאן חילוק בין כתיבה לדיבור.
יתכן עוד לומר, שבדורנו אצל אנשים פשוטים דרך זו לא כ"כ שייכת.
ידועים מעשיות מחסידי קוצק איך שהם היו שנונים ויסרו איש את רעהו בתוכחות נוקבות.
הבאתי בפורום פעם מאמר בהקשר זה,
הרב מקוצק זי"ע אמר:
"שלח לך אנשים", תשלח ממך את האנושיות, זו המחשבה שעוצרת אותך בעבודת ה' - "זה לא אנושי, זה לא נימוסי".
הוסיף ע"כ האדמו"ר מסלונים שליט"א:
את זה אמר הרבי מקוצק לאנשיו בדור ההוא. שהיו - חצי איש חצי מלאך, איש כזה כשישליך את האנושיות יהיה כולו מלאך.
אך בדורנו - שהאנשים הם חצי איש חצי בהמה. אוי ואבוי אם ישליך את האנושיות והנימוס, הוא יישאר מסכן רק בהמה ...
יתכן עוד לומר, שבדורנו אצל אנשים פשוטים דרך זו לא כ"כ שייכת.
ידועים מעשיות מחסידי קוצק איך שהם היו שנונים ויסרו איש את רעהו בתוכחות נוקבות.
הבאתי בפורום פעם מאמר בהקשר זה,
הרב מקוצק זי"ע אמר:
"שלח לך אנשים", תשלח ממך את האנושיות, זו המחשבה שעוצרת אותך בעבודת ה' - "זה לא אנושי, זה לא נימוסי".
הוסיף ע"כ האדמו"ר מסלונים שליט"א:
את זה אמר הרבי מקוצק לאנשיו בדור ההוא. שהיו - חצי איש חצי מלאך, איש כזה כשישליך את האנושיות יהיה כולו מלאך.
אך בדורנו - שהאנשים הם חצי איש חצי בהמה. אוי ואבוי אם ישליך את האנושיות והנימוס, הוא יישאר מסכן רק בהמה ...
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 274
- הצטרף: 17 יוני 2018, 14:49
- נתן תודה: 24 פעמים
- קיבל תודה: 30 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
הבעיה שיש כאלה שלא מבינים בשכלם הקט.יהודי כתב:יש כאן בעיה עקרונית, לא לענין שהמנהל יהיה כאן הגננת, דברים מסוג זה צריך הציבור להבין לבד ולהתנהג באופן בוגר ואחראי.
או יש כאלה שמצטטים בלי להסביר מה הם בדיוק רוצים? ובאים לאחמ"כ בטענות חבל.
-
- מנהל האתר
- הודעות: 166
- הצטרף: 25 נובמבר 2017, 22:28
- נתן תודה: 31 פעמים
- קיבל תודה: 108 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
לבקשתם של עשרות מחו"ר הפורום, ובאישור המנהל הראשי, בתקופה הקרובה נשתדל לסנן יותר את ההודעות הנכתבות בפורום, למען ולרווחת כלל המשתמשים.
כל הודעה שהיא מהווה הודעה טרחנית, דהיינו, שאין בה בכדי להוסיף על הנושא הנידון, והיא מהווה רק חזרה על דברים שכבר נאמרו [כמובן, לא סיכום קצר של טענות, אלא חזרה וכפילות בצורה מוגזמת], וכדומה, תמחק.
כמו כן הודעה שיש בה דברי קינטור [אתה לא יודע לקרוא?!] וכ"ש דברי פגיעה ועלבון, תערך או תמחק לאלתר. אפשר להתווכח בצורה מכובדת [כפי שממילא נוהגים רוב מוחלט של המשתמשים] ולהביע גם דעה נחרצת, ללא ירידה לפסים אישיים.
בהיות וכמדומה שנוהג זה יועיל מאד למשתמשי הפורום, נבקש את עזרת החו"ר, הן בפן הטכני, לדווח על כל הודעה שסותרת את הנ"ל, והן ברמה המהותית, שלא להגרר לתגובות אמוציונליות אלא לדווח עליהם עד שייערכו או יימחקו.
הנ"ל אמור כמובן גם לגבי הודעות שאין רוח חכמים נוחה מהם.
כמו כן לכל הערה/בקשה/השגה ניתן לפנות למנהלים, שיענו בשמחה ובחפץ לב.
בברכת התורה וכוח"ט
כל הודעה שהיא מהווה הודעה טרחנית, דהיינו, שאין בה בכדי להוסיף על הנושא הנידון, והיא מהווה רק חזרה על דברים שכבר נאמרו [כמובן, לא סיכום קצר של טענות, אלא חזרה וכפילות בצורה מוגזמת], וכדומה, תמחק.
כמו כן הודעה שיש בה דברי קינטור [אתה לא יודע לקרוא?!] וכ"ש דברי פגיעה ועלבון, תערך או תמחק לאלתר. אפשר להתווכח בצורה מכובדת [כפי שממילא נוהגים רוב מוחלט של המשתמשים] ולהביע גם דעה נחרצת, ללא ירידה לפסים אישיים.
בהיות וכמדומה שנוהג זה יועיל מאד למשתמשי הפורום, נבקש את עזרת החו"ר, הן בפן הטכני, לדווח על כל הודעה שסותרת את הנ"ל, והן ברמה המהותית, שלא להגרר לתגובות אמוציונליות אלא לדווח עליהם עד שייערכו או יימחקו.
הנ"ל אמור כמובן גם לגבי הודעות שאין רוח חכמים נוחה מהם.
כמו כן לכל הערה/בקשה/השגה ניתן לפנות למנהלים, שיענו בשמחה ובחפץ לב.
בברכת התורה וכוח"ט
-
- הודעות: 41
- הצטרף: 10 מאי 2017, 02:32
- נתן תודה: 9 פעמים
- קיבל תודה: 14 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
בענין אהבת חנם - היה שגור על לשונו של הרה"ק מוהר"י מויז'ניץ (בעל אהבת ישראל) זצללה"ה: אני מעדיף להכשל באהבת חנם מאשר להכשל בשנאת חנם.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1071
- הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
- נתן תודה: 98 פעמים
- קיבל תודה: 217 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
יש הטוענים שבדרך כלל אוהבי ישראל 'המובהקים' הם אותם אלה שונאי המקום. כמובן לא צדיקים אמיתיים.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1556
- הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
- נתן תודה: 404 פעמים
- קיבל תודה: 296 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: היחס לזולת בפורום.
אתה מתכוין ש"אוהבי ישראל" שהם שונאי המקום לא מדובר בכאלה שבכל ענייניהם הם צדיקים אמיתיים? חשוב להדגיש את זה. נראה לי שהמשפט הוא בשם הבריסקער רב שאמר שמי שמדבר על אהבת ישראל ואהבת ארץ ישראל הם בדרך כלל שונאי ה' ושונאי תלמידי חכמים.נדיב לב כתב:יש הטוענים שבדרך כלל אוהבי ישראל 'המובהקים' הם אותם אלה שונאי המקום. כמובן לא צדיקים אמיתיים.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 22 תגובות
- 727 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אמונת אומן
14 מרץ 2019, 19:53
-
-
נשא: נזיר, קדוש או חוטא? היחס לגוף ולחומר ברמב''ן וברמב''ם
על ידי גל גל » 02 יוני 2019, 16:18 » ב הלכה ומנהג - 0 תגובות
- 112 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי גל גל
02 יוני 2019, 16:18
-
-
- 3 תגובות
- 63 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יוספי
23 ספטמבר 2019, 14:12
-
- 23 תגובות
- 699 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן של רב
24 ינואר 2019, 17:26
-
-
מדוע אורחים אינם יכולים לכתוב ולהגיב בפורום?
על ידי דרופתקי דאורייתא » 20 פברואר 2019, 02:41 » ב הפורום שלנו - 10 תגובות
- 451 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אסף
25 פברואר 2019, 00:07
-
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים