האם מצאתם נוסח הבנוי' בספר ישן ממש.כבוד שמים אמר:מחיפוש מקופיא באוצר החכמה נראה שנוסח הבנוי' נפוץ בהגדות ובמחזורים יותר משאר נוסחאות הציונים.
לא הבנתי כונתו.אריך אמר:אלא הבקשה לבנות דבר שאינו בנוי.
לא הבנתי. מחיפוש מקופיא שלי בהיברו בוקס ובפרויקט השו"ת לא מצאתי ולו הגדה ישנה אחת עם הנוסח "הבנויה" ובכל אופן ברור שכן הוא ברוב ההגדות הישנות,שאותם הגרי"ז הכיר. למה לעוות את דברי הגרי"ז ולהוציאם מפשוטם?.כבוד שמים אמר:מחיפוש מקופיא באוצר החכמה נראה שנוסח הבנוי' נפוץ בהגדות ובמחזורים יותר משאר נוסחאות הציונים.
נראה שהגרי"ז לא התכווין שהציונים המציאו את הנוסח, אלא שעלינו להשתמש בנוסח בלי 'הבנוי'" כדי להתרחק מהציונים.
לא הבנתי, מספיק שיש הגדה אחת או מחזור אחד עתיק באוצר החכמה, שבהם הנוסח הבנוי', ואין שום טעם לפשוטם של דברי הגרי"ז.אבא לאחד אמר:לא הבנתי. מחיפוש מקופיא שלי בהיברו בוקס ובפרויקט השו"ת לא מצאתי ולו הגדה ישנה אחת עם הנוסח "הבנויה" ובכל אופן ברור שכן הוא ברוב ההגדות הישנות,שאותם הגרי"ז הכיר. למה לעוות את דברי הגרי"ז ולהוציאם מפשוטם?.כבוד שמים אמר:מחיפוש מקופיא באוצר החכמה נראה שנוסח הבנוי' נפוץ בהגדות ובמחזורים יותר משאר נוסחאות הציונים.
נראה שהגרי"ז לא התכווין שהציונים המציאו את הנוסח, אלא שעלינו להשתמש בנוסח בלי 'הבנוי'" כדי להתרחק מהציונים.
לעיר ירושליםיהודי אמר:מה הצד האחר?
בספר מבוא התלמוד לר"ש בן חפני גאון שסיים ספרו "סיימתי ספר זה בתאריך.... בירושלים, לשנה הבאה בירושלים הבנויה! כמו"כ בהרבה הגדות שנדפסו בירושלים במאה שנים האחרונות עוד לפני הקמת המדינה כבר מופיע נוסח זה, וכן בהגדות חסידות רוז'ין וצאנז מסופר שכשהיו האדמורי"ם זצ"ל בא"י בפסח אמרו את הנוסח הזה. גם בספר מעשה איש (ח"ה עמ' קי"ח) מעיד שכך שרו אצל החזון איש!.....
ציונות לא התחיל עם קום המדינה. אין להביא ראיות ממה שנדפס במאה שנים האחרונות, וגם קצת לפני זה.כבוד שמים אמר:בספר מבוא התלמוד לר"ש בן חפני גאון שסיים ספרו "סיימתי ספר זה בתאריך.... בירושלים, לשנה הבאה בירושלים הבנויה! כמו"כ בהרבה הגדות שנדפסו בירושלים במאה שנים האחרונות עוד לפני הקמת המדינה כבר מופיע נוסח זה, וכן בהגדות חסידות רוז'ין וצאנז מסופר שכשהיו האדמורי"ם זצ"ל בא"י בפסח אמרו את הנוסח הזה. גם בספר מעשה איש (ח"ה עמ' קי"ח) מעיד שכך שרו אצל החזון איש!.....