????????חדא אמר:לא נכנס כ"כ לעומק הענין
מה שהוא הולך הרבה אחר המג''א לא מחייב שלא נכנס לעומק הענין.חדא אמר:לא נכנס כ"כ לעומק הענין רק נמשך אחרי המג"א,
חדא אמר:לא הבנתי מה נזעקו פה
אם נכנס לעומק הענין כבר במהדורה קמא למה לא חלק על המג"א כמו במהדו"ב
גם רבינו המ"ב כשכתב את ספרו מחנה ישראל לא תמיד נכנס לעומק הענין וסמך על החיי אדם
ולכן כשכתב את המשנה ברורה חזר בו מהרבה דברים שם
[ראה במהדורה החדשה שיצאה זה עתה על ידי משפחת זקס].
חדא אמר:לא הבנתי מה נזעקו פה
אם נכנס לעומק הענין כבר במהדורה קמא למה לא חלק על המג"א כמו במהדו"ב
גם רבינו המ"ב כשכתב את ספרו מחנה ישראל לא תמיד נכנס לעומק הענין וסמך על החיי אדם
ולכן כשכתב את המשנה ברורה חזר בו מהרבה דברים שם
[ראה במהדורה החדשה שיצאה זה עתה על ידי משפחת זקס].
חרסון אמר:לא בטוח ש'עוסק הרבה בתיקוני שובבי"ם' הוא תיאור מדוייק. אבל על כל פנים, כדאי לציין שאכן המדורה הנדפסת היא מהדורא בתרא, והמהדו"ק נדפסה - ביחד עם מהדורא קמא של 'לקוטי אמרים' וכו', בספר 'תניא מהדורא קמא' (קה"ת, תשמ"ב).
כדאי להזכיר ג"כ את הפסקים שנדפסו בסידור בעל התניא (יו"ל תקס"ג), שגם בהם שינה בכמה עניינים מהשו"ע (ולכאורה גם בהם נמשך יותר אחר המקובלים). בהוצאת קה"ת החדשה של שו"ע הרב נדפסו 'פסקי הסידור' בהוספה לשו"ע, בכל כרך במקומו.
משבט הכהונא אמר:אגב בענין פסקי הסידור בדרך כלל בפסקי הסידור הוא מחמיר יותר וגם פליג יותר המג"א
שמעתי פעם כי בימי זקנותו אמר שהוא חושש שסמך עצמו המג"א יותר מדי מישהו יודע מקור לזה????
בן טובים אמר:משבט הכהונא אמר:אגב בענין פסקי הסידור בדרך כלל בפסקי הסידור הוא מחמיר יותר וגם פליג יותר המג"א
שמעתי פעם כי בימי זקנותו אמר שהוא חושש שסמך עצמו המג"א יותר מדי מישהו יודע מקור לזה????
הרב.pdf
הרב יהושע מונדשין בספרו ספרי ההלכה של אדמו"ר הזקן.בן טובים אמר:משבט הכהונא אמר:אגב בענין פסקי הסידור בדרך כלל בפסקי הסידור הוא מחמיר יותר וגם פליג יותר המג"א
שמעתי פעם כי בימי זקנותו אמר שהוא חושש שסמך עצמו המג"א יותר מדי מישהו יודע מקור לזה????
הרב.pdf
לפענ"ד יש מקום לומר, כי המסורה שבבית בעלזא אמורה כלפי הלכות תלמוד־תורה שלו (והם ארבעה פרקים, שגם ע"פ מסורת חב"ד נתחברו קודם לשאר השו"ע, והכרעתו בהם נוטה לצד הקבלה יותר).בן טובים אמר:2. בבית בעלז יש מסורת שלפני חיבור השו"ע (מהדו"ק) הנ"ל, חיבר הרב ד' סימנים עפ"י סוד.
3. החוקר החסידי המנוח ר' יהושע מונדשיין כותב שאין הכרח שד' הסימנים שבידינו ממהדורה בתרא הם הם אותם הד' שכתב הרב לפני מהדורא קמא שלו.