שלומי טויסיג
משתמש ותיק
נשאלתי באיזה גיל רחל הצדקת התחתנה עם רבי עקיבא
השאלה היא בת כמה רחל ולא רבי עקיבא שזה דבר מפורשנדיב לב אמר:לכאורה בגיל ארבעים. בחז"ל מוזכר שלאחר שנשא רבי עקיבא את רחל לא ראה אותה 24 שנים שיצא ללמוד תורה. ובאבות דרבי נתן פרק ו הלכה ב מובא הסיפור עם רבי עקיבא והמים שחקקו בסלע, ואז יצא ללמוד תורה בגיל ארבעים כמו שהוזכר שם. ושוב מצאתי בספר סדר הדורות - חלק תנאים ואמוראים כתב: ר' עקיבא כשנשא בת כלבא שבוע בן מ' שנה היה וחי ק"כ. וכנראה יצא לו החשבון על פי הנ"ל.
ומה היה הפער בין מרים הנביאה לכלב בן יפונה?פיילוט 0.4 אמר:הפער בין רחל לר''ע מזכיר את הפער בין יצחק לרבקה
במציאות של היום קשה לנו לתפוס את זה
ובאיזה גיל נשאו?יראתי בפצותי אמר:46 שנה, הייתה מבוגרת.
יראתי בפצותי אמר:46 שנה, הייתה מבוגרת.
מה הפער, בין נח לאשתו (לשיטות השונות).
נדיב לב אמר:לכאורה בגיל ארבעים. בחז"ל מוזכר שלאחר שנשא רבי עקיבא את רחל לא ראה אותה 24 שנים שיצא ללמוד תורה. ובאבות דרבי נתן פרק ו הלכה ב מובא הסיפור עם רבי עקיבא והמים שחקקו בסלע, ואז יצא ללמוד תורה בגיל ארבעים כמו שהוזכר שם. ושוב מצאתי בספר סדר הדורות - חלק תנאים ואמוראים כתב: ר' עקיבא כשנשא בת כלבא שבוע בן מ' שנה היה וחי ק"כ. וכנראה יצא לו החשבון על פי הנ"ל.
מוחל וסולח אמר:נדיב לב אמר:לכאורה בגיל ארבעים. בחז"ל מוזכר שלאחר שנשא רבי עקיבא את רחל לא ראה אותה 24 שנים שיצא ללמוד תורה. ובאבות דרבי נתן פרק ו הלכה ב מובא הסיפור עם רבי עקיבא והמים שחקקו בסלע, ואז יצא ללמוד תורה בגיל ארבעים כמו שהוזכר שם. ושוב מצאתי בספר סדר הדורות - חלק תנאים ואמוראים כתב: ר' עקיבא כשנשא בת כלבא שבוע בן מ' שנה היה וחי ק"כ. וכנראה יצא לו החשבון על פי הנ"ל.
באבות דרבי נתן מסופר על האבן והמים, וגם.....שרבי עקיבא הלך יחד עם בנו, ללמוד אותיות.
בנוסף, רבי עקיבא עבד באריסות (אצל רבי אליעזר?) ודן לכף זכות את בעל השדה שלא שילם לו, כמדומני שזה היה לאחר חתונתו. בטרם גדל בתורה.
יוצא אם כן שישנו פער בין מועד החתונה, לבין המהפך שחל בחייו, שאין חולק שהתרחש בשנתו הארבעים.
אשתו של טורנוסרופוס?מוחל וסולח אמר:אגב, זכורני שרבי עקיבא נשא לפחות עוד אשה אחת על שתי המוזכרות לעיל, אם מישהו יודע אשמח אם יביא מקור.
פיילוט 0.4 אמר:אשתו של טורנוסרופוס?מוחל וסולח אמר:אגב, זכורני שרבי עקיבא נשא לפחות עוד אשה אחת על שתי המוזכרות לעיל, אם מישהו יודע אשמח אם יביא מקור.
ע''ז כ ע''א
זה נשמע יותר כמו חידהמוחל וסולח אמר:פיילוט 0.4 אמר:אשתו של טורנוסרופוס?מוחל וסולח אמר:אגב, זכורני שרבי עקיבא נשא לפחות עוד אשה אחת על שתי המוזכרות לעיל, אם מישהו יודע אשמח אם יביא מקור.
ע''ז כ ע''א
אגב, זכורני שרבי עקיבא נשא לפחות עוד אשה אחת על שתי המוזכרות לעיל, אם מישהו יודע אשמח אם יביא מקור.
שלומי טויסיג אמר:השאלה היא בת כמה רחל ולא רבי עקיבא שזה דבר מפורשנדיב לב אמר:
אולי זה לא מדוייק החישוב.פיילוט 0.4 אמר:היא כבר לא היתה ברשות אביה כך שהיא הייתה בוגרת -12.5
ומאידך קשה להאמין שעשיר כמוהו ישאיר את בתו רווקה זמן רב, ודאי היו קופצים רבים
א''כ הגיל נע לפי הערכה זו בין 13-15
הפער בין רחל לר''ע מזכיר את הפער בין יצחק לרבקה
במציאות של היום קשה לנו לתפוס את זה
אולי 15.5?...פיילוט 0.4 אמר:היא כבר לא היתה ברשות אביה כך שהיא הייתה בוגרת -12.5
ומאידך קשה להאמין שעשיר כמוהו ישאיר את בתו רווקה זמן רב, ודאי היו קופצים רבים
א''כ הגיל נע לפי הערכה זו בין 13-15
הפער בין רחל לר''ע מזכיר את הפער בין יצחק לרבקה
במציאות של היום קשה לנו לתפוס את זה
היית יכול לכתוב: טיעון מוזר :)חזק אמר:אולי 15.5?...פיילוט 0.4 אמר:היא כבר לא היתה ברשות אביה כך שהיא הייתה בוגרת -12.5
ומאידך קשה להאמין שעשיר כמוהו ישאיר את בתו רווקה זמן רב, ודאי היו קופצים רבים
א''כ הגיל נע לפי הערכה זו בין 13-15
הפער בין רחל לר''ע מזכיר את הפער בין יצחק לרבקה
במציאות של היום קשה לנו לתפוס את זה
פראנק אמר:יראתי בפצותי אמר:46 שנה, הייתה מבוגרת.
מה הפער, בין נח לאשתו (לשיטות השונות).
נראה לי שעשיתי חשבון שזה מעל 900!
מי אמר שהיא נולדה לפני שנת 130 זה שהתורה מספרת את כל תולדות קין עד נעמה ואחר כך חוזרת לספר שאדם הוליד את שת לא אומר שנעמה נולדה לפני שת.פראנק אמר:זה אומר הוא נולד ב1056 והיא נולדה לפני שנת 130
חידוד אמר:פראנק אמר:יראתי בפצותי אמר:46 שנה, הייתה מבוגרת.
מה הפער, בין נח לאשתו (לשיטות השונות).
נראה לי שעשיתי חשבון שזה מעל 900!
מי אמר שהיא נולדה לפני שנת 130 זה שהתורה מספרת את כל תולדות קין עד נעמה ואחר כך חוזרת לספר שאדם הוליד את שת לא אומר שנעמה נולדה לפני שת.פראנק אמר:זה אומר הוא נולד ב1056 והיא נולדה לפני שנת 130
כך דרך הכתוב בהרבה מקומות לספר ענין אחד עד סופו ולחזור אחורה לתחילת ענין אחר.
ומדרש בראשית רבה (כג, ד.), לא הרג למך כלום, ונשיו פורשות ממנו משקיימו פריה ורביה, לפי שנגזרה גזרה לכלות זרעו של קין לאחר שבעה דורות, אמרו, מה אנו יולדות לבהלה, למחר המבול בא ושוטף את הכל, והוא אומר להן וכי איש הרגתי לפצעי, וכי אני הרגתי את הבל, שהיה איש בקומה וילד בשנים, שיהא זרעי כלה באותו עון, ומה קין שהרג נתלה לו שבעה דורות, אני שלא הרגתי לא כל שכן שיתלו לי שביעיות הרבה, וזה קל וחומר של שטות, אם כן אין הקדוש ברוך הוא גובה את חובו ומקיים את דברו: וידע אדם וגו'. בא לו למך אצל אדם הראשון וקבל על נשיו, אמר להם, וכי עליכם לדקדק על גזירתו של מקום, (ד) אתם עשו מצותכם והוא יעשה את שלו, אמרו לו קשוט עצמך תחלה, והלא פרשת מאשתך זה מאה ושלשים שנה משנקנסה מיתה על ידך, מיד וידע אדם וגו', ומהו עוד, ללמוד שנתוספה לו תאוה (ה) על תאותו. בבראשית רבה (כג, ה.):
אין שום סיבה לחבר מדרשים מרובים יחד, ואין שום ראיה שמי שאומר שמעשה למך ונשיו היה לפני לידת שת אומר ג"כ שנעמה היתה אשתו של נח (אגב, ענין זה שנעמה בתו של למך היא אשתו של נח לא ידוע לי משום מקום אחר מלבד רש"י).הכהן אמר:חידוד אמר:פראנק אמר:נראה לי שעשיתי חשבון שזה מעל 900!
מי אמר שהיא נולדה לפני שנת 130 זה שהתורה מספרת את כל תולדות קין עד נעמה ואחר כך חוזרת לספר שאדם הוליד את שת לא אומר שנעמה נולדה לפני שת.פראנק אמר:זה אומר הוא נולד ב1056 והיא נולדה לפני שנת 130
כך דרך הכתוב בהרבה מקומות לספר ענין אחד עד סופו ולחזור אחורה לתחילת ענין אחר.ומדרש בראשית רבה (כג, ד.), לא הרג למך כלום, ונשיו פורשות ממנו משקיימו פריה ורביה, לפי שנגזרה גזרה לכלות זרעו של קין לאחר שבעה דורות, אמרו, מה אנו יולדות לבהלה, למחר המבול בא ושוטף את הכל, והוא אומר להן וכי איש הרגתי לפצעי, וכי אני הרגתי את הבל, שהיה איש בקומה וילד בשנים, שיהא זרעי כלה באותו עון, ומה קין שהרג נתלה לו שבעה דורות, אני שלא הרגתי לא כל שכן שיתלו לי שביעיות הרבה, וזה קל וחומר של שטות, אם כן אין הקדוש ברוך הוא גובה את חובו ומקיים את דברו: וידע אדם וגו'. בא לו למך אצל אדם הראשון וקבל על נשיו, אמר להם, וכי עליכם לדקדק על גזירתו של מקום, (ד) אתם עשו מצותכם והוא יעשה את שלו, אמרו לו קשוט עצמך תחלה, והלא פרשת מאשתך זה מאה ושלשים שנה משנקנסה מיתה על ידך, מיד וידע אדם וגו', ומהו עוד, ללמוד שנתוספה לו תאוה (ה) על תאותו. בבראשית רבה (כג, ה.):
כמדומני רבי מאיר להמן בספרו...מוחל וסולח אמר:אולי זה לא מדוייק החישוב.פיילוט 0.4 אמר:היא כבר לא היתה ברשות אביה כך שהיא הייתה בוגרת -12.5
ומאידך קשה להאמין שעשיר כמוהו ישאיר את בתו רווקה זמן רב, ודאי היו קופצים רבים
א''כ הגיל נע לפי הערכה זו בין 13-15
הפער בין רחל לר''ע מזכיר את הפער בין יצחק לרבקה
במציאות של היום קשה לנו לתפוס את זה
כי מובא, ואיני זוכר כעת היכן, שכלבא שבוע הציע לבתו בחורים רבים והיא תמיד מצאה אמתלה כדי לא להנשא.
ורק לאחר שאביה קלט, שהיא מורידה כל הצעה, סתם בשביל להוריד, לחץ עליה, ואז גילתה לו שהיא רוצה להנשא לעקיבא.
מישהו יודע מקור?