ידוע שבמדבר אכלו מן ושתו מן הבאר, כמו"כ לגבי ירידת השליו נחלקו הראשונים,
כלל ישראל זכו במדבר לאכול לחם אבירים אם זה לחם של מלאכים או שזה נבלע באברים, כמו"כ זכו לשתות ממי הבאר אשר גם בזה אי' במפרשים שהי נבלע באיברים,
אך הפלא הוא שהנהגה זו כבר היתה ירידה במשהו,
בפרשתינו וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים,
ולכאו' מה עשו בשלשת ימים אלו,
ויעו' העמק דבר להנצי"ב שפי' שלא הוצרכו לשתות והיה בז השגחה נסתרת,
ורק כשהתלוננו ניטל מהם השגחה זו,
נמצא דלאחר שהתלוננו, עדיין זכו להנהגה פלאית של לחם אבירים ומי הבאר,
והוא פלאי,
עוד דבר נפלא יעו' בהעמק דבר שם,
שמבו' בדבריו שגם בדורינו יש יחידים שזוכים להנהגה נפלאה זו שאין יודעים מצימאון כלל,
כלל ישראל זכו במדבר לאכול לחם אבירים אם זה לחם של מלאכים או שזה נבלע באברים, כמו"כ זכו לשתות ממי הבאר אשר גם בזה אי' במפרשים שהי נבלע באיברים,
אך הפלא הוא שהנהגה זו כבר היתה ירידה במשהו,
בפרשתינו וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים,
ולכאו' מה עשו בשלשת ימים אלו,
ויעו' העמק דבר להנצי"ב שפי' שלא הוצרכו לשתות והיה בז השגחה נסתרת,
ורק כשהתלוננו ניטל מהם השגחה זו,
נמצא דלאחר שהתלוננו, עדיין זכו להנהגה פלאית של לחם אבירים ומי הבאר,
והוא פלאי,
עוד דבר נפלא יעו' בהעמק דבר שם,
שמבו' בדבריו שגם בדורינו יש יחידים שזוכים להנהגה נפלאה זו שאין יודעים מצימאון כלל,