שלוחי אשת משה

רואים שקוף

משתמש ותיק
"אחר שלוחיה" - כשאמר לו הקב"ה במדין לך שוב מצרימה ויקח משה את אשתו ואת בניו וגו' ויצא אהרן לקראתו ויפגשהו בהר האלהים אמר לו מי הם הללו אמר לו זו היא אשתי שנשאתי במדין ואלו בני אמר לו להיכן אתה מוליכן אמר לו למצרים אמר לו על הראשונים אנו מצטערים ואתה בא להוסיף עליהם אמר לה לכי לבית אביך נטלה שני בניה והלכה לה.
לשון הרש"י בשילוחי אשת משה צ"ת, שמאריך בלשונו כיצד שלחה, ושנטלה שני בניה.
אני חשבתי בזה, ע"פ הרמב"ם של קודם מ"ת, שכיון שרצה הוא והיא לישא, ואמרתי, שרש"י בא לפרש שה"נ בגירושין קודם מ"ת היה צריך התרצות ב' הצדדים, אשמח לשמוע דעת החברים בזה.
א גוטע וואך.
 

בן ראם

משתמש ותיק
רואים שקוף אמר:
אני חשבתי בזה, ע"פ הרמב"ם של קודם מ"ת, שכיון שרצה הוא והיא לישא, ואמרתי, שרש"י בא לפרש שה"נ בגירושין קודם מ"ת היה צריך התרצות ב' הצדדים, אשמח לשמוע דעת החברים בזה.
רעיו נחמד, אך נראה שאינו נכון, דלמה ישתנה עניין זה אחר מת"ת? ויותר נראה לצד שני- שאם רצתה האשה להתגרש הולכת לה אף שלא יסכים הבעל. וכמעשה בני נח דהיום. ולעניין שאלתו דמר על אריכות דברי רש"י חשבתי שבא לומר להפך- שלא גירשה לגמרי, שהרי רק אחרי מת"ת פירש מן האשה, וא"כ בין למנ"ד לפני מת"ת בא יתרו ובין למנ"ד שאחריו- אין השילוחין דכאן גירושין גמורים.
 

רואים שקוף

משתמש ותיק
פותח הנושא
בן ראם אמר:
רואים שקוף אמר:
אני חשבתי בזה, ע"פ הרמב"ם של קודם מ"ת, שכיון שרצה הוא והיא לישא, ואמרתי, שרש"י בא לפרש שה"נ בגירושין קודם מ"ת היה צריך התרצות ב' הצדדים, אשמח לשמוע דעת החברים בזה.
רעיו נחמד, אך נראה שאינו נכון, דלמה ישתנה עניין זה אחר מת"ת? ויותר נראה לצד שני- שאם רצתה האשה להתגרש הולכת לה אף שלא יסכים הבעל. וכמעשה בני נח דהיום. ולעניין שאלתו דמר על אריכות דברי רש"י חשבתי שבא לומר להפך- שלא גירשה לגמרי, שהרי רק אחרי מת"ת פירש מן האשה, וא"כ בין למנ"ד לפני מת"ת בא יתרו ובין למנ"ד שאחריו- אין השילוחין דכאן גירושין גמורים.
ומה הכניס העניין שנטלה שני בניה, ושמשה אמר לה להיכן ללכת
 
 
חלק עליון תַחתִית