סיבה מעניינת לרציעת העבד באוזן ובדלת!

אור זורח

משתמש ותיק
פלוני אמר:
חזקוני פ' משפטים.PNG
להרב @פלוני 
יישר כח על הדברים
מה שלא ברור לי 
לפי זה אסור לסתום את החור של הדלת וזה חידוש
וכן אם רוצה להחליף דלת האם ישמור הישנה וזה חידוש
כך שדברי החזקוני לא ברורים לי דים
ושוב תודה על הדברים
הצלחה רבה
בברכת התורה
 
 

אור זורח

משתמש ותיק
מצולות ים אמר:
עוד טעם לרציעה באוזן ובדלת במכרוהו בית דין (שאין בו את הטעם שהביא רש"י של עבדי הם ולא עבדים לעבדים). יעויין בספר אהל משה
היות וראיתי את הפירוש חשבתי שטוב לציינו בקצרה למעוניינים
האהל משה מפרש שהדם במצרים היה על הבתים מבפנים ובכל זאת הקב''ה ראה וזה היה הגנב צריך ללמוד שהקב''ה רואה הכל.
וגם במקום אחר כתוב שהגנב עושה את עין של למעלה כאילו אינה רואה חס ושלום יישר כח להרב @מצולות ים 
בברכת התורה
 
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
מצולות ים אמר:
מכרוהו בית דין, שאין בו את הטעם שהביא רש"י.
יש בו ויש בו! שהרי העבד אומר 'לא אצא חפשי'.​
והיינו 'קנה אדון לעצמו'. 'והלך זה ונמכר לאחר' אין אמור כאן, אלא 'קנה אדון לעצמו', דהיינו לאחר שש, שאין האדון קונהו במחיר, אלא הוא קונה את האדון.
 
 

מצולות ים

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
מצולות ים אמר:
מכרוהו בית דין, שאין בו את הטעם שהביא רש"י.
יש בו ויש בו! שהרי העבד אומר 'לא אצא חפשי'.​
והיינו 'קנה אדון לעצמו'. 'והלך זה ונמכר לאחר' אין אמור כאן, אלא 'קנה אדון לעצמו', דהיינו לאחר שש, שאין האדון קונהו במחיר, אלא הוא קונה את האדון.
מסכים איתך. אני רק ציטטתי את דברי הרב אהל משה שכך כתב. זו באמת טענה רבתי עליו. יישר כח!
 
 
חלק עליון תַחתִית