לחם חמץ בקרבן תודה? לפשוטו של מקרא ולא להלכה

יעקוב

משתמש רגיל
כתיב -  וְזֹאת תּוֹרַת זֶבַח הַשְּׁלָמִים אֲשֶׁר יַקְרִיב לַיהוָהיב אִם עַל תּוֹדָה יַקְרִיבֶנּוּ וְהִקְרִיב עַל זֶבַח הַתּוֹדָה חַלּוֹת מַצּוֹת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן וּרְקִיקֵי מַצּוֹת מְשֻׁחִים בַּשָּׁמֶן וְסֹלֶת מֻרְבֶּכֶת חַלֹּת בְּלוּלֹת בַּשָּׁמֶןיג עַל חַלֹּת לֶחֶם חָמֵץ יַקְרִיב קָרְבָּנוֹ עַל זֶבַח תּוֹדַת שְׁלָמָיויד וְהִקְרִיב מִמֶּנּוּ אֶחָד מִכָּל קָרְבָּן תְּרוּמָה לַיהוָה לַכֹּהֵן הַזֹּרֵק אֶת דַּם הַשְּׁלָמִים לוֹ יִהְיֶה.
פי' - אם סיבת השלמים היא על תודה לה' – הוא מביא על על זבח התודה שלש קרבנות – חלות מצות רקיקי מצות וסלת מורבכת,  שלשה אלה נקראים קרבן. ושלשתם אינם חמץ שכן מורבכת היא החלוטה ברותחין ואינה יכולה להחמיץ.
חלות לחם החמץ אינם חלק מהקרבן על הזבח, אלא את הקרבן מביאים על חלות לחם חמץ, וכך מודגש מהמשך שהנתינה לכהן אינה מהחמץ אלא ממה שנקרא קרבן והקריב ממנו אחד מכל קרבן תרומה לה'.
א"כ נדרש להבין מה עניין החלות חמץ אם אינם קרבן ולא ניתנים לכהן, ונראה שהפי' הוא – שלא תאמר הואיל ויש קרבן כולו ללא חמץ יהיה אסור לאוכלו או להביאו על חמץ כמו שנא' בפסח לא תשחט על חמץ דם זבחי לזה אמר כאן על חלות לחם חמץ יקריב - את הקרבן שמביא על זבח התודה שהם ג' מינים לא חמץ. 
ייתכן כי חז"ל למדו את ההלכה להביא ד' מיני לחם ממה שנא' והקריב ממנו אחד מכל קרבן ודרשו ש"ממנו"זה מהחמץ, ושכתוב אחד מכל קרבן תרומה לה' זה כולל את שאר הג' מינים.
 

תורה תמימה

משתמש ותיק
יעקוב אמר:
כתיב -  וְזֹאת תּוֹרַת זֶבַח הַשְּׁלָמִים אֲשֶׁר יַקְרִיב לַיהוָהיב אִם עַל תּוֹדָה יַקְרִיבֶנּוּ וְהִקְרִיב עַל זֶבַח הַתּוֹדָה חַלּוֹת מַצּוֹת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן וּרְקִיקֵי מַצּוֹת מְשֻׁחִים בַּשָּׁמֶן וְסֹלֶת מֻרְבֶּכֶת חַלֹּת בְּלוּלֹת בַּשָּׁמֶןיג עַל חַלֹּת לֶחֶם חָמֵץ יַקְרִיב קָרְבָּנוֹ עַל זֶבַח תּוֹדַת שְׁלָמָיויד וְהִקְרִיב מִמֶּנּוּ אֶחָד מִכָּל קָרְבָּן תְּרוּמָה לַיהוָה לַכֹּהֵן הַזֹּרֵק אֶת דַּם הַשְּׁלָמִים לוֹ יִהְיֶה.
פי' - אם סיבת השלמים היא על תודה לה' – הוא מביא על על זבח התודה שלש קרבנות – חלות מצות רקיקי מצות וסלת מורבכת,  שלשה אלה נקראים קרבן. ושלשתם אינם חמץ שכן מורבכת היא החלוטה ברותחין ואינה יכולה להחמיץ.
חלות לחם החמץ אינם חלק מהקרבן על הזבח, אלא את הקרבן מביאים על חלות לחם חמץ, וכך מודגש מהמשך שהנתינה לכהן אינה מהחמץ אלא ממה שנקרא קרבן והקריב ממנו אחד מכל קרבן תרומה לה'.
א"כ נדרש להבין מה עניין החלות חמץ אם אינם קרבן ולא ניתנים לכהן, ונראה שהפי' הוא – שלא תאמר הואיל ויש קרבן כולו ללא חמץ יהיה אסור לאוכלו או להביאו על חמץ כמו שנא' בפסח לא תשחט על חמץ דם זבחי לזה אמר כאן על חלות לחם חמץ יקריב - את הקרבן שמביא על זבח התודה שהם ג' מינים לא חמץ. 
ייתכן כי חז"ל למדו את ההלכה להביא ד' מיני לחם ממה שנא' והקריב ממנו אחד מכל קרבן ודרשו ש"ממנו"זה מהחמץ, ושכתוב אחד מכל קרבן תרומה לה' זה כולל את שאר הג' מינים.
כוונתך שעל חלת לחם חמץ אין הכוונה כלל שמביא חלות חמץ אלא שיכול להחזיק בביתו חמץ?
ולזה אנו קוראים פשוטו של מקרא?..

 
 

יעקוב

משתמש רגיל
פותח הנושא
כמו שלא תשחט על חמץ אין הכוונה דוקא יחד עם הקרבן, מה לא ברור?
 

כדי

משתמש ותיק
יעקוב אמר:
כתיב -  וְזֹאת תּוֹרַת זֶבַח הַשְּׁלָמִים אֲשֶׁר יַקְרִיב לַיהוָהיב אִם עַל תּוֹדָה יַקְרִיבֶנּוּ וְהִקְרִיב עַל זֶבַח הַתּוֹדָה חַלּוֹת מַצּוֹת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן וּרְקִיקֵי מַצּוֹת מְשֻׁחִים בַּשָּׁמֶן וְסֹלֶת מֻרְבֶּכֶת חַלֹּת בְּלוּלֹת בַּשָּׁמֶןיג עַל חַלֹּת לֶחֶם חָמֵץ יַקְרִיב קָרְבָּנוֹ עַל זֶבַח תּוֹדַת שְׁלָמָיויד וְהִקְרִיב מִמֶּנּוּ אֶחָד מִכָּל קָרְבָּן תְּרוּמָה לַיהוָה לַכֹּהֵן הַזֹּרֵק אֶת דַּם הַשְּׁלָמִים לוֹ יִהְיֶה.
פי' - אם סיבת השלמים היא על תודה לה' – הוא מביא על על זבח התודה שלש קרבנות – חלות מצות רקיקי מצות וסלת מורבכת,  שלשה אלה נקראים קרבן. ושלשתם אינם חמץ שכן מורבכת היא החלוטה ברותחין ואינה יכולה להחמיץ.
חלות לחם החמץ אינם חלק מהקרבן על הזבח, אלא את הקרבן מביאים על חלות לחם חמץ, וכך מודגש מהמשך שהנתינה לכהן אינה מהחמץ אלא ממה שנקרא קרבן והקריב ממנו אחד מכל קרבן תרומה לה'.
א"כ נדרש להבין מה עניין החלות חמץ אם אינם קרבן ולא ניתנים לכהן, ונראה שהפי' הוא – שלא תאמר הואיל ויש קרבן כולו ללא חמץ יהיה אסור לאוכלו או להביאו על חמץ כמו שנא' בפסח לא תשחט על חמץ דם זבחי לזה אמר כאן על חלות לחם חמץ יקריב - את הקרבן שמביא על זבח התודה שהם ג' מינים לא חמץ. 
ייתכן כי חז"ל למדו את ההלכה להביא ד' מיני לחם ממה שנא' והקריב ממנו אחד מכל קרבן ודרשו ש"ממנו"זה מהחמץ, ושכתוב אחד מכל קרבן תרומה לה' זה כולל את שאר הג' מינים.
גם אתה מסכים שדבריך אינם נכונים כלל להלכה... סוגיות ערוכות במנחות על אופן עשיית חלות החמץ ושעור השמן הניתן בהם.
ומ''מ גם לעניין פשוטו היכן "מודגש" בפסוק גם שאין תנופה מהחמץ? 
והלשון "על חלות לחם חמץ" שהציקה לכבודו, נדרשה יפה ע''י חז''ל שחלות החמץ הם כנגד המצה וכל אחת מהם היא בגודל של שלוש חלות מצה וכן שעור השמן שבהם וכו'.
 
 

יעקוב

משתמש רגיל
פותח הנושא
ההדגשה היא שבשום מקום החמץ לא נקרא קרבן, ומודגש בתורה להקריב אחד מכל קרבן תרומה לה', ורק ג' מיני חלות נקראו קרבן בפס'
 

כדי

משתמש ותיק
שאלתי היא האם ישנה הדגשה ג''כ שאין מניפים את החמץ. או רק שלא נותנים ממנו לכהן?
 
חלק עליון תַחתִית