מה נאכל בשנה השביעית

אמונת אומן

משתמש ותיק
בספר מדרגת האדם מאמר דרכי הבטחון פ''ו, יש הסבר נפלא ממש באריכות על הענין ואיך נבמה מזה יסודות עמוקים בדרכי הביטחון בהשי''ת.
מומלץ מאד! 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק

אור זורח

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
בספר מדרגת האדם מאמר דרכי הבטחון פ''ו, יש הסבר נפלא ממש באריכות על הענין ואיך נבמה מזה יסודות עמוקים בדרכי הביטחון בהשי''ת.
מומלץ מאד!
קראתי את המאמר ויישר כח
בתחילה רציתי לשאול אותך... מדוע לא הראת לנו את המאמר הזה... לפני שש שנים... בשנה הראשונה לשמיטה...[מי שיקרא את המאמר יבין על מה אני מדבר]. אך כעת אני אומר שאתה מכין אותנו לקראת תשפ''ג...


מלבד ההכנה לשנת השמיטה תשפ''ב

ושוב יישר כח מאוד מאוד
 

משבט הכהונא

משתמש ותיק
אצל החסידים ישנו אימרא חזקה בשם הרה"ק רבי זושא מאניפולי הובא בנועם אלימלך ותוכן הדברים כי ע"י השאלה פגם ולא היה צריך לקבל השפע וצריך ברכה מיוחדת על זה.
וכי תאמרו מה נאכל בשנה כו' וצויתי את ברכתי לכם כו'. בשם אחי החסיד המפורסם, ויש לדקדק היות שהתורה יצאתה בכאן מדרכה, שדרך הקרא לכתוב איזה ייתור לשון בפסוק אפילו אות אחת, ועי"ז מתורץ כמה קושיות, אבל הקושיא לא נכתב בעצמה בתורה, וכאן נכתב הקושיא בתורה, וטוב היה שלא לומר כ"א וצויתי את ברכתי וממילא לא יקשה שום אדם לומר מה נאכל. ונראה שהשי"ת ב"ה כשברא את העולם השפיע מטובו צינורות מושכים שפע לצרכי ב"א, ודרך השפע שלא להפסיק כלל אלא כשהאדם נופל ממדרגתו ואין לו בטחון בבורא ב"ה המשגיח אמיתי הזן ומפרנס בריות בלי הפסק כלל, אז עושה האדם ההוא במחשבתו ההיא אשר לא מטוהר פגם חלילה בעולמות עליונים, ומתישין כח פמליא של מעלה ר"ל, ואז נפסק השפע חלילה, וצריך השי"ת ב"ה לצוות מחדש השפע שתלך כמו מתחילת הבריאה, וזה הוא "וכי תאמרו" כו', שהתורה מלמדת לאדם דרכי השם שיהיה שלם בבטחונו על אלהיו, ולא יאמר כלל מה יאכל, כי כאשר חלילה יפול מן הבטחון לחשוב מה יאכל, הוא עושה פגם חלילה בהשפע, ואטרחו כלפי שמיא לצוות מחדש, "וכי תאמרו" פי' כאשר תאמרו כך ואז תטריחו אותי "וצויתי" כו', אלא לא תתנהגו כך, ותבטחו בה' בכל לבבכם, ואז תלך השפע בלי הפסק כלל, תמיד לא יחסר כל בה.
 
חלק עליון תַחתִית