חילך לאורייתא
משתמש ותיק
רש"י במסכת גיטין (נד: ד"ה שורת) ביאר שהכוונה הדין נותן, ונראה בכוונתו שביאר המילה "שורת" כמו "תשורת" והכוונה שהדין עצמו נותן שכך יהיה דינו.
והנה ברש"י פרשת בהעלותך (במדבר ח יז) כ' כי לי כל בכור - שלי היו הבכורות בקו הדין וכו' ולכאו' קו הדין הכוונה לשורת הדין, ולכאו' כאן מבואר שמתרגם הלשון "שורת" מלשון "שורה" ולכן הביא את המילה הנרדפת לה "קו" (יעויי' ישעיה פרק כז וברש"י שם ששורת בנין הוא כמו ה'פלס' בזמנינו), והיינו שע"פ השורה כך צריך להיות הדין
עכ"פ זהו ביאור אחר למילה "שורה" וצ"ב בכ"ז
והנה ברש"י פרשת בהעלותך (במדבר ח יז) כ' כי לי כל בכור - שלי היו הבכורות בקו הדין וכו' ולכאו' קו הדין הכוונה לשורת הדין, ולכאו' כאן מבואר שמתרגם הלשון "שורת" מלשון "שורה" ולכן הביא את המילה הנרדפת לה "קו" (יעויי' ישעיה פרק כז וברש"י שם ששורת בנין הוא כמו ה'פלס' בזמנינו), והיינו שע"פ השורה כך צריך להיות הדין
עכ"פ זהו ביאור אחר למילה "שורה" וצ"ב בכ"ז