בפשוטו הם דברי הקב"ה.
אמנם מלשון רש"י בסוף הדיבור למ"כ, שכ' ד"א אמר להם היה לכם ללמוד ממה שעשיתי למרים בחצרות בשביל לשון הרע ואתם נדברתם במקום:
והנה ז"ל הספרי:
וחצירות. אמר להם: לא היה לכם ללמוד ממה שעשיתי למרים בחצרות? אם למרים הצדקת לא נשאתי לה פנים בדין - ק"ו לשאר בני אדם.
ד"א וחצירות - ומה מרים שלא דברה אלא באחיה הקטן כך נענשה במדבר, המדבר במי שגדול הימנו עאכ"ו!
וא"כ גם דברי רש"י מתפרשים כן, שאלו דברי הקב"ה, ועושה ק"ו בין לה"ר על אדם, לדיבור כלפי הקב"ה.