כי תבא - הנפת הביכורים כאשר אינו קורא

רוצה בחיים

משתמש חדש
רש"י כותב (דברים כו, י): והנחתו - מגיד שנוטלו אחר הנפת [ס"א: הנחת] הכהן, ואוחזו בידו כשהוא קורא וחוזר ומניף.
העירוני בזה, האם מהחג ואילך שהדין הוא שמביא ואינו קורא, וכמבואר ברש"י בפסוק הבא, אין הבעלים צריך להניף בפעם השניה, שהלא לכאו' ההנפה השניה הינה רק כשהוא קורא.
ויעוין בזה בתוס' בסוכה (מז: סוד"ה הביכורים), ודו"ק. אמנם עדיין יל"ע בזה לשאר הדעות בזה, וכרש"י כאן.
 
חלק עליון תַחתִית