500 ש"ח פרס

גחלי אש

משתמש ותיק
יתכן ולא הייתי כותב על דבר שיודעים שעוברים עליו במזיד ,מכח יצר הרע
אך עניין ברכות הנהנין צריך רחמי שמים גדולים ..מחמת חוסר שימת לב ...!! אין הרי 'קושי' למלמל 3 שניות ברכה בשלימות !!!
ועדיין בטוחני ,לצערי ,שאלפים רבים ,בחורים ומבוגרים גברים ונשים ,שלא אומרים את כל הברכה אלא כמה חצאי מילים
מי שימצא בסביבתו מעל חמישים אחוז יהודים ,שבירכו (בסבירות ) כדין יקבל פרס 500 ש"ח (בל"נ) אל חשבון הבנק שלו.
אף פעם לא אתן מה שמכונה 'תיקון' בבית הכנסת לע"נ ביודעי שאמנם זיכיתי כמה יהודים בברכה אך הכשלתי ,לא פחות....
לא רבותי ,אין פה 'קיטרוג' ,לא במזיד חלילה יהודים לא מברכים ,מתוך ' הרגל' וחוסר שימת לב ,שימו לבכם יהודים.
 

מתון מתון

משתמש ותיק
גחלי אש אמר:
אף פעם לא אתן מה שמכונה 'תיקון' בבית הכנסת לע"נ ביודעי שאמנם זיכיתי כמה יהודים בברכה אך הכשלתי ,לא פחות....
א. זה לא 'מכונה' תיקון, זה באמת תיקון. [וכידוע העובדא באמו של העט"צ באה אליו למה לא הביא תיקון, הגם שתפילה א' של העט"צ אין לשער].
ב. מע"כ בירר הלכה למעשה האם פיסוק התיבות מעכב בברכות, והאם א"י עכ"פ מדין הרהור?
ג. ככלל, לענ"ד אבן הבוחן בכה"ג אם בא מצד הקדושה או מסט"א הוא התוצאה המיידית, ואם זה בא למנוע טוב מישרא' קדושים תקבל שכר על הפרישה מחומרתך כשם כו'. 

נ.ב. וכשיהודי כן מברך בדקדוק אותיות אז אתה בטוח שכבר הכל בסדר? [עי' ליקוטי מהר"א קוז'ניץ עה"פ אשרי אדם לא יחשוב ד' לו עוון גו' דברים נוראים].
 
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
מתון מתון אמר:
ב. מע"כ בירר הלכה למעשה האם פיסוק התיבות מעכב בברכות, והאם א"י עכ"פ מדין הרהור
איני מדבר על פיסוק ,אני מדבר על תשע מילים בברכת הנהנין ,מי שמדלג ,אינו בוחר לדלג בדיוק את מילת אדנות או אלוקים שאינה מעכבת....אלא אף פעמים שמזכיר את אחד מהם ומדלג לאחמ"כ, ונמצא מזכיר ש"ש לבטלה.
ב. הרהור לאו כדיבור .
לגבי המהר"א קוז'ניץ ,בהחלט מובא בספרים על חומרת המזכיר שם בלא משים וכן ברכה ,אך א"א לקרוא לזה 'חיוב' ואדם יתבע על זה לפי דרגתו.
 

המצפה

משתמש ותיק
@גחלי אש הפרס הינו במזומן?
(חד משמעית - מעל חמשים אחוז מהסובבים אותי מברכים במתינות ובקול. אבל אוותר על הפרס...)
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
משיב דבר אמר:
לצערי הרב ,לא.
ברור שזה נשמע מופרך ,אך רק מי שיודע אחרת ,יכול לטעון אחרת ,לא מספיק טענות כמו 'אין סיכוי' או 'לא הגיוני' .
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
המצפה אמר:
(חד משמעית - מעל חמשים אחוז מהסובבים אותי מברכים במתינות ובקול. אבל אוותר על הפרס...)
אני מדבר על הכלל ,היינו ,משפחה ,כולל/עבודה/ישיבה . אני מאמין שאצל החסידים המצב יותר טוב כיון שאייבישטר יותר נוכח בחיים (ואין לזה שייכות ליראת שמים ,זה עבודה בפני עצמה.)
 
גחלי אש אמר:
יתכן ולא הייתי כותב על דבר שיודעים שעוברים עליו במזיד ,מכח יצר הרע
אך עניין ברכות הנהנין צריך רחמי שמים גדולים ..מחמת חוסר שימת לב ...!! אין הרי 'קושי' למלמל 3 שניות ברכה בשלימות !!!
ועדיין בטוחני ,לצערי ,שאלפים רבים ,בחורים ומבוגרים גברים ונשים ,שלא אומרים את כל הברכה אלא כמה חצאי מילים
מי שימצא בסביבתו מעל חמישים אחוז יהודים ,שבירכו (בסבירות ) כדין יקבל פרס 500 ש"ח (בל"נ) אל חשבון הבנק שלו.
אף פעם לא אתן מה שמכונה 'תיקון' בבית הכנסת לע"נ ביודעי שאמנם זיכיתי כמה יהודים בברכה אך הכשלתי ,לא פחות....
לא רבותי ,אין פה 'קיטרוג' ,לא במזיד חלילה יהודים לא מברכים ,מתוך ' הרגל' וחוסר שימת לב ,שימו לבכם יהודים.
אכן כן.

אני נמצא בסביבת קהילה ששם מקפידים מאוד כל ברכות הנהנין...

ואפשר לומר שאפילו יותר מ- 50 % מברכים בלע"ה ברצינות קצת יותר ממילמול בעלמא.

ועל כך באישי!
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
גחלי אש אמר:
אף פעם לא אתן מה שמכונה 'תיקון' בבית הכנסת לע"נ ביודעי שאמנם זיכיתי כמה יהודים בברכה אך הכשלתי ,לא פחות....

האם הגחלי אש הם גחלי רתמים של הגיהנום לחוטאים

שאלת בירור
יהודי שבירך שלא בכוונה קיים מצוה או עבירה או אולי מצוה הבאה העבירה
או שמא
קיים מצוה של ברכה אך שלא כתיקנה
וזה ייבחן וימדד לפי מדרגיתו
חינוכו וסביבתו
כוונתך ככה"נ רצויה אך דיבוריך נראה לי מוקצנים

שאלה מעין זו הייתי רוצה לשאול את המשגיחים למיניהם
האם נער ישי"ק שלמד בסדר שעה וביטל שעה
עשה מצוה או עבירה או מצוה הבאה בעבירה
או מצוה ענקית שמקיימת את העולם והוא עשה אותה בשלימות לפי דרגתו

אנחנו לא מכונות של מצוות אנחנו אנשים שנמדדים לפי המכלול
ולפי הדרגה

חושבני שאדם שלא בדרגה והוא מברך כחיקוי של גדולי ישראל בלי המכלול
לא ממש התקדם
אולי מדין אחרי הפעולות נמשכים הלבבות

מקווה שדבריי ילקחו בפרופורציה המתבקשת
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעקב שלם אמר:
וזה ייבחן וימדד לפי מדרגיתו
אין ספק שיש שלפי דרגתם כלל לא יתבעו על ברכות במרוצה ,ואף בדילוג אינני מדבר על 'כלפי שמיא' ו'דרגות'
אני מדבר על שולחן ערוך ,פשוט ומוסכם ,לברך לפני כל אכילה. ובזה ,רבים משלנו ממש ,מזיזים את הפה אך ברכה אין פה. הלוואי והייתי מקצין ,את שעיני רואים שנים רבות ,כתבתי.
 

מתון מתון

משתמש ותיק
גחלי אש אמר:
א.. הרהור לאו כדיבור .
ב. לגבי המהר"א קוז'ניץ ,בהחלט מובא בספרים על חומרת המזכיר שם בלא משים וכן ברכה ,אך א"א לקרוא לזה 'חיוב' ואדם יתבע על זה לפי דרגתו.

א. עי' שו"ע סי' ס"ב ובטו"ז שם. ובחיי אדם כלל ה סט"ז.
ב. ייטיב לעיין בפנים, אין מדובר על חסרון כוונה כלל אלא על משהו אחר לגמרי.
 

יעקב לב

משתמש ותיק
תוכל לחסוך את כספי מענקי הפרסים, ובמקום זאת תן מעט 'תיקון' גם בסתם יום בהיר ולא בשביל ע"נ, בהזכרתך בעיקשות למתכבדים לברך בקול ובכוונה.
אז בוודאי לא הכשלת א"א.
ולהיפך זיכית יהודים, הן בהשקטת רעבונם והרוויית צמאונם, הן בברכה בכוונה ובשלמות ההגיה, הן בחינוכם לעתיד בלמדך אותם דעת ברך, בוודאי אף יחנכו כך ילדיהם להיזהר יותר. אם תתמיד בכך, אזי, אף ביום שלא תהיה ביהמ"ד יהיה מי שימלא מקומך, וכשתרגיל בזה הציבור כבר ימצא איזה חברהמן שימשיך במלאכתך ותוכל לעבור למקום נוסף לעשות כן, וכך הלאה והלאה. הרבה יותר זול מלחלק פרסים. הרבה יותר מועיל מלצעוק כאן בפורום ולקפח נחת החיים והמתים.
ברכות יחולו על ראשך.
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
לא לשכוח כשפותחים את הצום
ברוך אתה ה'
אלוקינו מלך העולם
.....
9 מילים 3 שניות ,זהו.
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
"ויש רבים מעמי הארץ שסוברים שמברכים, אבל ברכתם פסולה מחמת שמדלגים כמה תיבות ואותיות, ושתים רעות עושים שנהנים בלא ברכה ומזכירים השם לבטלה. וזה פרי המהירות, אשר היא רעה חולה, שאפלו שיאמר הברכה כלה כדי בזיון וקצף לברך למלך הכבוד ברכה חטופה, אין זה מברך, אלא מנאץ (סנהדרין ו ב). אשרי איש ירא את ה' יקבל עליו בכל תקף וישתדל ברב עז ותעצומות לברך כל ברכותיו בקול רם אות באות תיבה בתיבה ברעותא בחדותא דלבא, וזה כל האדם שישתדל בכל תקף לקים כל דבר טוב כאשר יאות, וזה האות אם הוא איש טוב" פלא יועץ ערך 'ברכות'.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
גחלי אש אמר:
המצפה אמר:
(חד משמעית - מעל חמשים אחוז מהסובבים אותי מברכים במתינות ובקול. אבל אוותר על הפרס...)
אני מדבר על הכלל ,היינו ,משפחה ,כולל/עבודה/ישיבה . אני מאמין שאצל החסידים המצב יותר טוב כיון שאייבישטר יותר נוכח בחיים (ואין לזה שייכות ליראת שמים ,זה עבודה בפני עצמה.)
לדעתי לא פחות גרוע כל הקיצורים המשונים בדברי התורה פה . לוקח לך 1 דקה להבין מה שכתב. ו 5 דקות לפענח את קיצורי המילים . לכתוב במחשב את הקיצורים לוקח יותר מאשר לכתוב את כל המילים . יוצא שאנחנו מפסידים פעמיים .
אולי הרגילות לקצר במילים גורמת לקיצור בברכות .
בקיצור אין הברכה שורה בקיצורים
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
פעמים אין העניין הוא הקיצור והדילוג
ואף כשהכל נאמר כביכול יש מקום לדון אם תורת 'דיבור' על זה או שמא נחשב כהזזת הפה גרידא
אמנם להשמיע לאזנו אינו מעכב בברכות אך לענ"ד יש ואין זה כלל דיבור ויל"ע.
 

גחלי אש

משתמש ותיק
פותח הנושא
יש לעיין אם מותר לאדם לתת מאכל לילדו בלי להזכיר לו לברך הן מצד ספייה והן מצד חובת חינוך
(אם נרגיל את הילדים לברך באמת אולי ישתפר מצבינו)
 
חלק עליון תַחתִית