סגולות

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
ידוע שיש הרבה סגולות בשוק, השאלה היא- אם אכן יש לסגולות מקור מוסמך.
ואם יש מקור מוסמך, 
בשביל זה נפתח האשכול. כדי להציע ולדחות סגולות.
סגולות לזיווג, לזש"ק, לבריאות, לפרנסה, לבנים ת"ח, לישוב הדעת, לחשקת הלימוד, וכו'.
אשמח אם תעלו סגולות ששמעתם [ועדיף כמובן כשיש מקור].
נ.ב. וכמובן שכמובן עדיף להתפלל! אך בכ"א חשוב לדעת
תודה רבה
 

ההוא טייעא

משתמש ותיק
לתועלת הציבור, הכין הרב חיים נבון רשימה קצרה של סגולות מועילות ובדוקות. ברשימה רק סגולות המופיעות במפורש במקרא או בדברי חכמינו.

"כל הסגולות המוזכרות כאן נבדקו, בידַי או בידֵי אנשים המוּכּרים לי, ונמצאו יעילות להפליא. בדוּק ומנוסה!", כותב הרב נבון.

1. סגולה לפרנסה: ללמוד מקצוע (בראשית ג', יט; קידושין כט ע"א).

2. סגולה לרפואה: ללכת לרופא (בבא קמא מו ע"ב; ברכות ס ע"א).

3. סגולה לאריכות ימים: לנהל אורח חיים בריא (רמב"ם, הלכות דעות ד', כ).

4. סגולה לחתונה: לחפש בת זוג. (קידושין ב ע"ב).

5. סגולות לשלום בית: אהבה, סבלנות וויתור (סנהדרין ז ע"א; בבא מציעא נט ע"א; ויקרא רבה ט', ט).

6. סגולה לפרי בטן: להתפלל לה'. (שמואל א א').

7. סגולה ליראת שמים: ללמוד תורה. (אבות פ"ב מ"ה).

8. סגולה להתעלות רוחנית: לעמול בתורה ובמצוות. (מגילה ו ע"ב).

9. סגולה לתפילה בכוונה: לעמוד לתפילה בכובד ראש. (ברכות פ"ה מ"א).

10. סגולה לאמונה טהורה: לא להאמין בסגולות, אלא בה'. (דברים י"ח, יג).
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
כמדומה שמוזכר בפוסקים שלטבול האצבע במלח ואז לטעום זו סגולה לזכור את הלימוד.
וכן לאחד שהתקשה בזכירת הלימוד, הורה הרבי מליובאוויטש שילמד בעל פה את המאמר 'והדרת פני זקן' מליקוטי תורה לאדמוה"ז.

לעניין ריכוז בתפילה, הרבי הורה לכמה אנשים שתמיד יתפללו מתוך הסידור, ואפילו כשעוצמים עיניים להקפיד שהסידור יהיה פתוח מולם. וכן הורה להקפיד על טבילת עזרא לטובת זה. 

להרבה זוגות שהיו להם קשיים להביא ילדים או בעיות בשלום בית, הרבי הורה שיחפשו היטב בהלכות טהרת המשפחה ויבדקו אם יש מקום לתקן.
וכן באופן ככלי הרבי הורה הרבה פעמים לבדוק התפילין והמזוזות.

לברך ברכת המזון בכוונה זו סגולה לפרנסה (גם ראיתי במכתב של הרבי וכמדומה שעוד הרבה אמרו כך).

לחשוב על דמות צדיק ולהרהר בעניינים של יראת ה' בשעת התשמיש זו סגולה לילד עם נטיה לרוחניות ואלוקות. אבל יש ההיפך ר"ל שהמונח בתאוות בזמן הזה, יעול לגרום לילד עם נטיה לתאוות וגסויות ר"ל (על פי ראשית חכמה).
​​​​​​

בזמן החופה שהחתן יהיה בדביקות ויחשוב ביראת שמים ויתפלל שיהיה בית חסידי על יסודי התורה והמצוה, יש לזה השפעה גדולה על כל החיים (הרבי הרש"ב מליובאוויטש).

כיבוד הורים ושילוח הקן סגולה לאריכות ימים (מפורש בקרא).

שמירת כשרות בהידור ובפרט בעניין חלב ישראל ופת ישראל ויין ישראל - סגולה לאמונה טהורה, וכן להיפך ר"ל (ע"פ כמה התבטאויות של אדמו"רי חב"ד)
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
הייתי שמח להעיר,
שבסגולות צריך להזהר לא להיות קיצוני לאף צד.
מצד אחד לא לברוח לסגולות כתחליף לעמל אמיתי בתורה ומצוות. וכן שלא להחשיב סגולות שהן ללא מקור מוסמך.

ומצד שני, לא לשלול את עניין הסגולות ובטח שלא לזלזל באנשים המנסים להשתמש בסגולות, כי זו סתם קרירות באמונה, אפילו אם היא מלובשת במעטה של יראת שמים כביכול.
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
פותח הנושא
זה נראה לי אכן נושא לוהט ומורכב,
שצריך לדון על כל סגולה בנפרד.
[וכמו שאמר @חייל של הרבי אין צריך להקצין לנהוג כל היום בסגולות, אבל אין סיבה להתרחק מהן כמטווחי אש]
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
פותח הנושא
שלומי טויסיג אמר:
ראיתי בשם הגאון הגדול רבי חיים קריזווירטא זצ"ל רבה של אנטווערפן שבבלגי׳ שאמר: ׳הנה הולך אני לומר בפניכם סגולה בדוקה להתמדה בתורה הקדושה אשר היה שווה בשבילה כל המאמץ של שעות ההליכה עד הגיעכם הנה, וכך חזר שוב ושוב על גודל הסגולה אותה עומד הוא לומר כעת ותועלתה הרב, ולאחר כל הקדמות אלו נענה ואמר: ׳הסגולה הגדולה ביותר לזכות על ידה להתמדת התורה היא להתיישב ללמוד׳.
אבל איך להתיישב כשיש טרדות...
זה מאשכול אחר.
וזה מראה לנו שלפני הסגולות צריך לעשות מעשה..
ובכ"א אני מעוניין לשמוע סגולות.
 
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
פותח הנושא
נזכרתי בסגולה
שלאכול שום ונשיקות ואגוזים מברית מילה
זה סגולה להיות ת"ח.
יש מקור?
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
פותח הנושא
זך הרעיון אמר:
כידוע בדור האחרון רבו מאוד הסגולות ובפרט בעניני זיווגים, אמנם רבים מהסגולות אין להם כל מקור ושורשם נעוץ בתועמלני שיווק וכדו'.
כמדומני שהמדור כאן יוכל לשמש רבים בהאת סגולות עם מקורות מהימנים ובסיס איתן.
אשמח שכל מי שיש לומקורות ובפרט בעניני זייוג שלא ימנע טוב ויביאם כאן.
 
מקדש שביעי כל שביעי אמר:
לשתות יין בהבדלה מבואר בגמ' שבועות שהוא סגולה לבנים (וממילא לשידוך).

לעשות שילוח הקן כתוב במדרש (כמדו' תנחומא) שהוא סגולה לבנים (וסמכו במדרש על הפסוק שלח תשלח את האם ואת הבנים תקח לך)
 
איכא מאן דאמר אמר:
לרקוד לכבודה של תורה ולבזות עצמו על כך זה סגולה לילדים - היפך מיכל בת שאול שבזה בליבה לדוד על כך ולא היה לה ילד
סגולות לזיווגים
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
פותח הנושא
WIN_20200921_09_13_57_Pro.jpg
ספר סגולות רבותינו
ממרנן ורבנן
מרן החזון איש. הסטייפלר. הגרי"ש אלישיב
הגר"ע יוסף. הגר"ח קניבסקי. הגרב"צ מוצפי 
ועוד
עם תשובות ממרן הגאון
רבי חיים קניבסקי שליט"א
 

אברך

משתמש ותיק
תלמוד-תורה אמר:
WIN_20200921_09_13_57_Pro.jpg
ספר סגולות רבותינו
ממרנן ורבנן
מרן החזון איש. הסטייפלר. הגרי"ש אלישיב
הגר"ע יוסף. הגר"ח קניבסקי. הגרב"צ מוצפי 
ועוד
עם תשובות ממרן הגאון
רבי חיים קניבסקי שליט"א
https://beta.hebrewbooks.org/56296
 
 

כסא דהרסנא

משתמש רגיל
אברך אמר:
תלמוד-תורה אמר:
WIN_20200921_09_13_57_Pro.jpg
ספר סגולות רבותינו
ממרנן ורבנן
מרן החזון איש. הסטייפלר. הגרי"ש אלישיב
הגר"ע יוסף. הגר"ח קניבסקי. הגרב"צ מוצפי 
ועוד
עם תשובות ממרן הגאון
רבי חיים קניבסקי שליט"א
https://beta.hebrewbooks.org/56296

ויחד עם הכריכה וידו של @תלמוד-תורה זכינו למוצר שלם..
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
בהקשר ליוה"כ הממשמש ובא,
מובא בספר 'כי בא מועד' כקבלה אצל יהודי צפון אפריקה, וכן מובא בשם כ"ק אדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש,
שעליה למפטיר 'יונה' ביוה"כ זו סגולה לעשירות
 

דברי יושר

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
הייתי שמח להעיר,
שבסגולות צריך להזהר לא להיות קיצוני לאף צד.
מצד אחד לא לברוח לסגולות כתחליף לעמל אמיתי בתורה ומצוות. וכן שלא להחשיב סגולות שהן ללא מקור מוסמך.

ומצד שני, לא לשלול את עניין הסגולות ובטח שלא לזלזל באנשים המנסים להשתמש בסגולות, כי זו סתם קרירות באמונה, אפילו אם היא מלובשת במעטה של יראת שמים כביכול.
בסגולות ישנו עוד נושא גדול, הנוגע גם לברכות ועוד כמה דברים דומים.
מלבד הנידון האם הסגולות נכונות ומועילות, בהנחה שאנו מדברים על סגולות שיש ממש, ואפי' נזכרו במפורש בגמרא, יש שאלה גדולה עד כמה תפקידנו, ועד כמה נכון, ללכת לחזר אחרי סגולות וברכות, וכביכול להכריח את הקב"ה לתת לנו את מה שאנחנו רוצים.
בוודאי אפשר לנהוג בסגולות המועילות, אבל הנהירה הגדולה אחרי סגולות וברכות הנהוגה בכמה קהילות, נותנת הרגשה של סטייה מהדרך של "תמים תהיה עם ה' אלוקיך". תעשה מה שיהודי צריך לעשות כדי למצוא חן לפני הקב"ה, כשיש צורך - תתפלל, תתן צדקה, תעשה דברים המסוגלים, אבל יש גבול. גם לתפילות יש גבול, ולא על כל דבר שאני רוצה צריך לקרוע שערי שמיים ולגייס את כל הציבור, מי אמר שזה באמת מה שטוב לך, תנסה - אבל בגבול, וכמובן בכל נושא לפי עניינו.
וק"ו בן בנו של ק"ו, שהם לא דיבור ישיר עם הק"ב, אלא דרך עקיפה כלשהיא, שיש גבול כמה אפשר לבטוח בהם ולנהות אחריהם.
ובפרט אחרי מה שעשו לנו קופות הצדקה, שהפכו את כל הסגולות לעניין מסחרי, תשלם כסף - ימנו לך שליח גמור, לפי כל הקניינים וההידורים, שיאמר את כל השמות מילה במילה, תוך הקפדה על ח' וע', בדקה המסוגלת ביותר וכו' וכו'.
באופן כזה, גם בסגולות שיש להם בסיס במקורם - יוצא החשק להשתתף בהם.
 
תלמוד-תורה אמר:
זך הרעיון אמר:
כידוע בדור האחרון רבו מאוד הסגולות ובפרט בעניני זיווגים, אמנם רבים מהסגולות אין להם כל מקור ושורשם נעוץ בתועמלני שיווק וכדו'.
כמדומני שהמדור כאן יוכל לשמש רבים בהאת סגולות עם מקורות מהימנים ובסיס איתן.
אשמח שכל מי שיש לומקורות ובפרט בעניני זייוג שלא ימנע טוב ויביאם כאן.
 
מקדש שביעי כל שביעי אמר:
לשתות יין בהבדלה מבואר בגמ' שבועות שהוא סגולה לבנים (וממילא לשידוך).

לעשות שילוח הקן כתוב במדרש (כמדו' תנחומא) שהוא סגולה לבנים (וסמכו במדרש על הפסוק שלח תשלח את האם ואת הבנים תקח לך)
 
איכא מאן דאמר אמר:
לרקוד לכבודה של תורה ולבזות עצמו על כך זה סגולה לילדים - היפך מיכל בת שאול שבזה בליבה לדוד על כך ולא היה לה ילד
סגולות לזיווגים
אם זה סגולה לבנים ודאי שגם לזיווג, בכלל מאתיים מנה
 
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
שאלני אדם אחד:
סגולה ידועה היא, כשאדם מבקש על נושא מסויים, להתפלל ע"ז בכותל 40 יום רצופים.
ונפשו בשאלתו: רוצה הוא לקיים סגולה זו בשביל עניין מסויים עליו הוא מבקש, אך קשה לו עד בלתי אפשרי לבוא ממש כל יום לכותל, ולכן תוכניתו היא, לבוא רק פעם ביומיים לפני השקיעה ולהשאר עד אחרי מעריב, ואז נמצא שהוא נמצא ומתפלל בכותל כל פעם בשביל 2 ימים, האם לפי הסגולה הנ"ל זה מהני, או לא ?
האם מעיקר הסגולה הוא המאמץ לבוא 40 פעם 40 יום, או העיקר שבמשך 40 ימים רצופים התפלל שם כל יום?
(נא לא להכנס כאן לדון בעצם תועלת הסגולה, כי השאלה היא לפי המאמינים בסגולה)
 

הכהן

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
ונפשו בשאלתו: רוצה הוא לקיים סגולה זו בשביל עניין מסויים עליו הוא מבקש, אך קשה לו עד בלתי אפשרי לבוא ממש כל יום לכותל, ולכן תוכניתו היא, לבוא רק פעם ביומיים לפני השקיעה ולהשאר עד אחרי מעריב, ואז נמצא שהוא נמצא ומתפלל בכותל כל פעם בשביל 2 ימים, האם לפי הסגולה הנ"ל זה מהני, או לא ?
על פי מה שידוע לי, כך המקובל לעשות
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
הכהן אמר:
קדמא ואזלא אמר:
ונפשו בשאלתו: רוצה הוא לקיים סגולה זו בשביל עניין מסויים עליו הוא מבקש, אך קשה לו עד בלתי אפשרי לבוא ממש כל יום לכותל, ולכן תוכניתו היא, לבוא רק פעם ביומיים לפני השקיעה ולהשאר עד אחרי מעריב, ואז נמצא שהוא נמצא ומתפלל בכותל כל פעם בשביל 2 ימים, האם לפי הסגולה הנ"ל זה מהני, או לא ?
על פי מה שידוע לי, כך המקובל לעשות
לפי"ז יש להסתפק עוד, כי ראיתי בתשובות והנהגות לגר"מ שטרנבוך, שנשאל בענין סגולה זו לגבי שבת, וכתב שלבוא במוצ"ש ג"כ נחשב כמו שבת, והשאלה, מי שעושה כן אם זה נחשב גם בשביל יום ראשון, או שיבוא בנפרד ביום ראשון?
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
לברך ברכת המזון בכוונה זו סגולה לפרנסה (גם ראיתי במכתב של הרבי וכמדומה שעוד הרבה אמרו כך).
ספר החינוך פרשת עקב מצוה תל
כך מקובל אני מרבותי ישמרם אל, שכל הזהיר בברכת המזון מזונותיו מצויין לו בכבוד כל ימיו. 

זוהר כרך ב (שמות) פרשת ויקהל דף ריח עמוד א
מאן דמברך לקודשא בריך הוא מגו שבעא בעי לכוונא לביה ולשואה רעותיה בחדוה ולא ישתכח עציב אלא דיברך בחדוה ברזא דא ולישוי רעותיה דהא איהו יהיב השתא לאחרא בחדוה בעינא טבא וכמה דאיהו מברך בחדוה ובעינא טבא הכי יהבין ליה בחדוה ובעינא טבא
 
 

טול קורה

משתמש חדש
ישסגולה מפליאה שעשיתי אותה והיא פשוט פלאית
למי שיש יבלות יקח גרעין חיטה וחציל יגע עם הגרעין חיטה ביבלת ואחר יקח החיטה ויאמר בזכות ר יצחק כדורי ויפתח החציל וישימה בפנים ויניח בשמש כשהחציל יתפקע בשמש תעלם היבלת!!!
בדוק ומנוסה פשוט מפליא!!!
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
1998401d73f192b7b6c9.jpg


שלושה מהעדים שהתייצבו בפני וועדת החקירה לאסון מירון ענדו על ידיהם טבעת מהלולב של חג הסוכות, ראשוני המעידים היו העסקן צבי הערש מיכל הלר מעסקני חסידות תולדות אהרן, יחד עם בנו קאפיל, שסביב האצבע שלהם בצבצה במהלך הדיונים טבעת שנעשתה מעלי הלולב. 
 גם היום העסקן מאיר קרליבך מהכנסת אורחים מירון ענד אף הוא טבעת מהלולב, אך לא על האצבע אלא כמו צמיד. 
 ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בסגולה שאינה ידועה כל כך והיא מובאת בשם הרבי מנאסויד זצ"ל, מה לעשות עם העלה של הלולב, הרבי כותב והובא בספר 'הדרת קודש' כי זה "סגולה לעומד במשפט בפני נכרי (שלא על פי חוקי התורה) ליקח עלה מהלולב ולאחזו בעת המשפט בין האגודל לאצבע של יד ימין ולומר החרוז "האוחז ביד מידת משפט'".
 ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי מתולדות אהרן הוא זה ששם את הטבעת על ידו של העסקן הערש מעכל הלר לפני שהלך להעיד. הרבי לקח את הקוישקל מהלולב בו נענע בחג הסוכות האחרון ואמר לו שיאמר 'האוחז ביד מידת משפט". 
 היום כאמור קרליבך מהכנסת אורחים ענד אף הוא מהלולב כצמיד על היד. 
[כל רגע]
  
 

הרב מרודוש

משתמש ותיק
מקדש שביעי כל שביעי אמר:
תלמוד-תורה אמר:
זך הרעיון אמר:
כידוע בדור האחרון רבו מאוד הסגולות ובפרט בעניני זיווגים, אמנם רבים מהסגולות אין להם כל מקור ושורשם נעוץ בתועמלני שיווק וכדו'.
כמדומני שהמדור כאן יוכל לשמש רבים בהאת סגולות עם מקורות מהימנים ובסיס איתן.
אשמח שכל מי שיש לומקורות ובפרט בעניני זייוג שלא ימנע טוב ויביאם כאן.
 
מקדש שביעי כל שביעי אמר:
לשתות יין בהבדלה מבואר בגמ' שבועות שהוא סגולה לבנים (וממילא לשידוך).

לעשות שילוח הקן כתוב במדרש (כמדו' תנחומא) שהוא סגולה לבנים (וסמכו במדרש על הפסוק שלח תשלח את האם ואת הבנים תקח לך)
 
איכא מאן דאמר אמר:
לרקוד לכבודה של תורה ולבזות עצמו על כך זה סגולה לילדים - היפך מיכל בת שאול שבזה בליבה לדוד על כך ולא היה לה ילד
סגולות לזיווגים
אם זה סגולה לבנים ודאי שגם לזיווג, בכלל מאתיים מנה
כמדומה לי שכל זה אינם סגולות אלא שכר על המצוה כלשון המדרש בשכר וכו' ואינה דומה סגולה שעל ידי מצוה לסגולה שע"י מעשה שאינו מצוה
 
 

אוהב שלום

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
שאלני אדם אחד:
סגולה ידועה היא, כשאדם מבקש על נושא מסויים, להתפלל ע"ז בכותל 40 יום רצופים.
ונפשו בשאלתו: רוצה הוא לקיים סגולה זו בשביל עניין מסויים עליו הוא מבקש, אך קשה לו עד בלתי אפשרי לבוא ממש כל יום לכותל, ולכן תוכניתו היא, לבוא רק פעם ביומיים לפני השקיעה ולהשאר עד אחרי מעריב, ואז נמצא שהוא נמצא ומתפלל בכותל כל פעם בשביל 2 ימים, האם לפי הסגולה הנ"ל זה מהני, או לא ?
האם מעיקר הסגולה הוא המאמץ לבוא 40 פעם 40 יום, או העיקר שבמשך 40 ימים רצופים התפלל שם כל יום?
(נא לא להכנס כאן לדון בעצם תועלת הסגולה, כי השאלה היא לפי המאמינים בסגולה)

כמדומה שר' משה שטרנבוך מדבר מזה ודעתו שלא צריך כותל אלא מקום קבוע
 
טול קורה אמר:
ישסגולה מפליאה שעשיתי אותה והיא פשוט פלאית
למי שיש יבלות יקח גרעין חיטה וחציל יגע עם הגרעין חיטה ביבלת ואחר יקח החיטה ויאמר בזכות ר יצחק כדורי ויפתח החציל וישימה בפנים ויניח בשמש כשהחציל יתפקע בשמש תעלם היבלת!!!
בדוק ומנוסה פשוט מפליא!!!
למה חציל? קישוא לא יועיל?
מותר עם חציל קדוש בקד"ש?
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
טול קורה אמר:
ישסגולה מפליאה שעשיתי אותה והיא פשוט פלאית
למי שיש יבלות יקח גרעין חיטה וחציל יגע עם הגרעין חיטה ביבלת ואחר יקח החיטה ויאמר בזכות ר יצחק כדורי ויפתח החציל וישימה בפנים ויניח בשמש כשהחציל יתפקע בשמש תעלם היבלת!!!
בדוק ומנוסה פשוט מפליא!!!
למה חציל? קישוא לא יועיל?
מותר עם חציל קדוש בקד"ש?
כי חציל ר''ת חטה צוה יבלת להעלים
 
 

גביהא בן פסיסא

משתמש ותיק
אלו דברי הרמב"ם, פרק י"א מהלכות עבודה זרה, הלכה ט:
איזהו חובר? זה שמדבר בדברים שאינן לשון עַם ואין להן ענין, ומעלה על דעתו בסכלותו שאותן הדברים מועילין, עד שהן אומרים: שהאומר כך וכך על הנחש או על העקרב - אינו מזיק, והאומר כך וכך על האיש - אינו ניזוק;
ומהן אוחז בידו בעת שמדבר מפתח או סלע וכיוצא בדברים האלו; הכל אסור, והחובר עצמו שאחז בידו כלום, או שעשה מעשה עם דבורו אפילו הראה באצבעו הרי זה לוקה, שנאמר לא ימצא בך וגו' וחובר חבר.
אבל אם אמר דברים בלבד ולא הניד לא אצבע ולא ראש ולא היה בידו כלום, וכן אדם שאמר עליו החובר אותן הקולות והוא יושב לפניו ומדמה שיש לו בזה הנאה - מכין אותו מכת מרדות מפני שנשתתף בסכלות החבר וכל אותן הקולות והשמות המשונים המכוערים לא ירעו וגם היטב אין אותם.
 

איש מזרע אהרן

משתמש ותיק
גם אתם שמעתם על הסגולה אודות אמירת 40 יום את ספר רביעי שבתהילים, ודווקא בבית הכנסת? יצאנו לברר את אמינות הסגולה, את מקורה ואת הפרטים המדויקים.

הרב משה שטרנבוך (ראש בית דין העדה החרדית בירושלים, פוסק הלכה וראש ישיבה) מסביר את הסגולה. "ב-40 יום רצופים יש יסוד גדול, וקיבלנו סגולה נפלאה ומנוסה, שמי שיש לו ח"ו צרה בפרנסה או בשידוכים או בבריאות וכדומה, ייכנס 40 יום רצופים לבית הכנסת יום יום, ויאמר תהילים, (נהגו לומר ספר שלם, וקל לקיימו בספר רביעי שהן פרקים צ-קז), ומקדים ואומר לפני תפילתו על מה שמבקש, והוא מנדב לצדקה אפילו פרוטה, וכשגומר אמירת תהילים יאמר עוד פעם את בקשתו, ויוסיף שבלי נדר כשיושיע לו הקב"ה, יאמר 'נשמת כל חי'".

פרטי הסגולה:
  1.  את הסגולה יש לקיים על בקשה ספציפית, אחת בלבד.
  2. לומר בבית כנסת ספר שלם בתהילים (כידוע, ספר התהילים מחולק לחמישה ספרים. ניתן לבחור את כל אחד מהחמישה, כאשר הקצר ביותר הוא ספר רביעי, הכולל את פרקים צ' – ק"ז).
  3. לפני אמירת ספר התהילים, ואחריו, יש לבקש בפה את הבקשה הספציפית. כך במשך 40 יום רצופים.
  4. לאחר אמירת התהילים יש לתת צדקה, ואפילו סכום מועט מאוד, וכאמור, לבקש שוב את הבקשה.
  5. להבטיח בעת נתינת הצדקה, כי כאשר ייטיב לו הקב"ה ויושיע אותו וימלא בקשתו, הוא יאמר את תפילת ההודיה "נשמת כל חי".
  6. חשוב מאוד: לומר 'בלי נדר' לפני ביצוע הסגולה.
אדם פנה לרב שטרנבוך, כששאלתו הכואבת בפיו: "קיימתי את הסגולה, אמרתי ספר רביעי בתהילים 40 יום ולא נושעתי".

כך השיב הרב: "צריך לתת גם צדקה ולהבטיח שאם הקב"ה יושיע יאמר 'נשמת'". עוד הוסיף הרב דברים מצמררים: "ואם לא נענה - יחזור ויתפלל, שלפעמים הקב"ה מעכב את הישועה, כיוון שרוצה לשמוע עוד תפילות".

עוד הוסיף הרב ואמר: "העיקר בעת צרה הוא להתפלל לאבינו שבשמים, לשפוך לפניו שיחו וצרתו, והוא ברחמיו גוזר ומבטל".

https://www.hidabroot.org/article/1133490
 
חלק עליון תַחתִית