לימוד חי פרקים משניות הבו עיצות הלום

יעקב שלם

משתמש ותיק
יש תוכנית לסיום הש"ס משניות תוך חודש
בקצב של 18 פרקים ליום 

אשמח לכל מידע ועיצות בעניין

וכן מי מגדולי ישראל היה לומד כך 

 
 

בבלי

משתמש ותיק
האם אתה מחפש אפשרויות שונות לסיום ש"ס המשניות או שמחפש הינך מידע על תוכנית זו בלבד?
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
כמדומה שיש מסורת כלשהי שכך נהג הב"י זלה"ה. מצאתי על זה גם מאמר של רב אחד שדן בזה, ולא מוצא מקור מוסמך.

(זכור לי משהו עם ברסלב וח"י פרקים? לא כן?)
 

לייבל

משתמש ותיק
סך פרקי המשנות בש"ס עומד על 524 פרקים, ואם מורידים את פרק ד' דביכורים ופרק ו' דאבות שהם ברייתות הרי זה עומד על 522 שזה בדיוק 18 פרקים לוים כפול 29 ימים בחודש.
שמעתי שמנהג זה כתוב בספר חמדת ימים, וכן נהג הכף החיים ולהבדיל בין חיים לחיים (תרתי משמע) כן נוהג הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א
למעשה קריאת פרק בגירסא בעלמא לוקחת בין דקה לדקה וחצי, כך שמי שלמד את כל המשניות פעם אחת טוב יכול לחזור בגירסא תוך כעשרים דקות ליום על כל הש"ס ולמיהדר אגירסתו פעם בל' יום.
ללמוד את כל הש"ס פעם ראשונה זה גם לא קשה במיוחד כי ללמוד פרק אחד ליום זה לא עבודה קשה, ובכך מסיימין את הש"ס תוך שנה וחצי, ואפשר תוך כדי להתחיל ח"י פרקים בחזרה בגירסא על המסכתות שכבר נלמדו
 

טוביה פריד

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
כמדומה שיש מסורת כלשהי שכך נהג הב"י זלה"ה. מצאתי על זה גם מאמר של רב אחד שדן בזה, ולא מוצא מקור מוסמך.

(זכור לי משהו עם ברסלב וח"י פרקים? לא כן?)

בשיחות הר''ן למוהר''ן מברסלב זיע''א (קפה) איתא שהורה לכמה מאנשיו לומר ח''י פרקים משניות יום יום.
 

בן ראם

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
יש הוצאה של משניות מחולקות בסדר זה עם פירוש קב ונקי שהוא קצר מאד, עם לוחות לימוד וכו'. אם חשוב אנסה לברר בדיוק. יש גם מהדורת כיס. קוראים לזה משנה סדורה.
 

מ אלישע

משתמש ותיק
הסטיפלר זצ"ל נהג ללמוד הרבה משניות (לפעמים שלשים או ארבעים פרקים ליום,
לפעמים היה פרקי משניות במקום פרקי תהלים לרפואה וכדומה )
 

אברך ירא שמים

משתמש ותיק
עצה טובה.
ילמד ברכות פרק א' בהבנה טובה, עם המפרשים
למחרת ילמד פרק ב בהבנה טובה ועם המפרשים, ויחזור במהירות את א
ביום השלישי ילמד בעיון פרק ג ויחזור שני פרקי קמאי
וכך יעשה ח"י ימים שילמד רק פרק אחד בהבנה וע"פ המפרשים, ויחזור על הקודמים בקלות ובמהירות.
ביום הי"ח ילמד את הפרק הי"ח הוא פרק א במסכת דמאי, בו ביום יתחיל ללמוד ח"י פרקים לראשונה.
ביום הי"ט ילמד בעיו דמאי פ"ב ויחזור מברכות פ"ב
ביום הכ' ילמד בעיון דמאי פ"ג ויחזור עוד י"ז פרקים מברכות פ"ג.
וכך כל יום ילמד פרק אחד בהבנה ועוד 17 חזרה קלה.
נמצא לומד בכל יום ח"י פרקים, ומסיים בח"י חודשים (שנה וחצי) ח"י פעמים שזה כמו מי שמסיים כל חודש שגם הוא מסיים ח"י פעמים בחודש
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברך ירא שמים אמר:
עצה טובה.
ילמד ברכות פרק א' בהבנה טובה, עם המפרשים
למחרת ילמד פרק ב בהבנה טובה ועם המפרשים, ויחזור במהירות את א
ביום השלישי ילמד בעיון פרק ג ויחזור שני פרקי קמאי
וכך יעשה ח"י ימים שילמד רק פרק אחד בהבנה וע"פ המפרשים, ויחזור על הקודמים בקלות ובמהירות.
ביום הי"ח ילמד את הפרק הי"ח הוא פרק א במסכת דמאי, בו ביום יתחיל ללמוד ח"י פרקים לראשונה.
ביום הי"ט ילמד בעיו דמאי פ"ב ויחזור מברכות פ"ב
ביום הכ' ילמד בעיון דמאי פ"ג ויחזור עוד י"ז פרקים מברכות פ"ג.
וכך כל יום ילמד פרק אחד בהבנה ועוד 17 חזרה קלה.
נמצא לומד בכל יום ח"י פרקים, ומסיים בח"י חודשים (שנה וחצי) ח"י פעמים שזה כמו מי שמסיים כל חודש שגם הוא מסיים ח"י פעמים בחודש
מדהים

האם אתה מכיר מישהו שעושה כך?
 
 

תיובתא

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
אברך ירא שמים אמר:
עצה טובה.
ילמד ברכות פרק א' בהבנה טובה, עם המפרשים
למחרת ילמד פרק ב בהבנה טובה ועם המפרשים, ויחזור במהירות את א
ביום השלישי ילמד בעיון פרק ג ויחזור שני פרקי קמאי
וכך יעשה ח"י ימים שילמד רק פרק אחד בהבנה וע"פ המפרשים, ויחזור על הקודמים בקלות ובמהירות.
ביום הי"ח ילמד את הפרק הי"ח הוא פרק א במסכת דמאי, בו ביום יתחיל ללמוד ח"י פרקים לראשונה.
ביום הי"ט ילמד בעיו דמאי פ"ב ויחזור מברכות פ"ב
ביום הכ' ילמד בעיון דמאי פ"ג ויחזור עוד י"ז פרקים מברכות פ"ג.
וכך כל יום ילמד פרק אחד בהבנה ועוד 17 חזרה קלה.
נמצא לומד בכל יום ח"י פרקים, ומסיים בח"י חודשים (שנה וחצי) ח"י פעמים שזה כמו מי שמסיים כל חודש שגם הוא מסיים ח"י פעמים בחודש
מדהים

האם אתה מכיר מישהו שעושה כך?
 
עירובין נד:

ת"ר כיצד סדר משנה משה למד מפי הגבורה נכנס אהרן ושנה לו משה פירקו נסתלק אהרן וישב לשמאל משה נכנסו בניו ושנה להן משה פירקן נסתלקו בניו אלעזר ישב לימין משה ואיתמר לשמאל אהרן רבי יהודה אומר לעולם אהרן לימין משה חוזר נכנסו זקנים ושנה להן משה פירקן נסתלקו זקנים נכנסו כל העם ושנה להן משה פירקן נמצאו ביד אהרן ארבעה ביד בניו שלשה וביד הזקנים שנים וביד כל העם אחד נסתלק משה ושנה להן אהרן פירקו נסתלק אהרן שנו להן בניו פירקן נסתלקו בניו שנו להן זקנים פירקן נמצא ביד הכל ארבעה מכאן א"ר אליעזר חייב אדם לשנות לתלמידו ארבעה פעמים וקל וחומר ומה אהרן שלמד מפי משה ומשה מפי הגבורה כך הדיוט מפי הדיוט על אחת כמה וכמה
 

mmh

משתמש ותיק
אני מציע לך להתחיל עם לימוד סדר בחודש.
בערך 3 פרקים ליום.
תשתמש בהוצאת 'משנה סדורה'.

אחרי שתתרגל לגרוס עם הבנה מינימלית (תגדיר לעצמך את השיעור בזה),
תוכל להוסיף עוד ועוד.
אך בלי זה הלימוד יהיה טכני משעמם והנטישה מהירה.
 

יוסל'ה

משתמש רגיל
בן ראם אמר:
יעקב שלם אמר:
יש הוצאה של משניות מחולקות בסדר זה עם פירוש קב ונקי שהוא קצר מאד, עם לוחות לימוד וכו'. אם חשוב אנסה לברר בדיוק. יש גם מהדורת כיס. קוראים לזה משנה סדורה.
זה המשניות של הזילברמנים?
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
יוסל'ה אמר:
בן ראם אמר:
יעקב שלם אמר:
יש הוצאה של משניות מחולקות בסדר זה עם פירוש קב ונקי שהוא קצר מאד, עם לוחות לימוד וכו'. אם חשוב אנסה לברר בדיוק. יש גם מהדורת כיס. קוראים לזה משנה סדורה.
זה המשניות של הזילברמנים?

אכן הם משתמשים איתם
אבל זה של יהודי בשם הרב דורדק מלפנים בהר נוף כעת כמדומני במעלה אדומים
בשנים האחרונות יוצא בהוצאת קורן עם מהדורות שונות
 

mmh

משתמש ותיק
.
.
הרב דורדק עשה שני פעולות ש'עזרו' למשניות האלו להכנס ל'עולם התורה החרדי'.

1. החליף את הכריכה הלבנה (סטייל רינת ישראל) בכריכה כחולה.

2. הוסיף את דברי הרע"ב.

בחיידרים בשיטת זכרו משתמשים במשניות אלו.
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
בשביל ללמוד חי פרקים צריך לדעת פשט היטב, וללמוד ש"ס משניות קודם כמה פעמים.
השיטה הפשוטה לזה (אם כי לא המושלמת):
ללמוד כשניים שלוש פרקים ביום ולחזור כמה פעמים, עם פירוש אחד שנצמדים אליו, וכשיש כמה שיטות ביאור המשנה ללמוד ביאור אחד בלבד (כלומר אם לומדים עם פירוש הר"ב, כשמפרש בכמה אפשרויות / שיטות, להשקיע בהבנת שיטה אחת בלבד. וככה לחזור כמה פעמים עד שכשקורא את המשנה יש לו ביאור שמובן לו, כשמסיים את הש"ס יחזור על המשניות חי פרקים ליום.
 

קמנו ונתעודד

משתמש ותיק
mmh אמר:
.
.
הרב דורדק עשה שני פעולות ש'עזרו' למשניות האלו להכנס ל'עולם התורה החרדי'.

1. החליף את הכריכה הלבנה (סטייל רינת ישראל) בכריכה כחולה.

2. הוסיף את דברי הרע"ב.

בחיידרים בשיטת זכרו משתמשים במשניות אלו.
בזמנו היה גם קמפיין עם שבחים מר' חיים קנייבסקי ועוד.. (אפשר למצוא באתרי חדשות חרדיים, חסומים אצלי כעת).
 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
כמדומני שלרוב הלומדים, במקומות הקשים, כאשר א"א להבין במהירות מהברטנורא (או הפירוש שמשתמש בו), כדאי לרשום (בקצרה ?) את הפשט, כי אם אינו זוכר את הפשט צריך ממש ללמוד מחדש.

אשמח לשמוע חוו"ד המשתתפים בפורום.

כוח"ט
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
ברצוני לשאול את המשתתפים, מבחינת התועלת המעשית לכאו' העיקר הוא לימוד זרעים וחלק מסויים מטהרות (אהלות מקוואות ידים).
מי שאין לו זמן לכל סדרי המשנה, אולי עדיף להשקיעו כחותיו בזה ?

אשמח לקבל תגובות.

כוח"ט
 

mmh

משתמש ותיק
.
.
תלמיד נאמן אמר:
ברצוני לשאול את המשתתפים, מבחינת התועלת המעשית לכאו' העיקר הוא לימוד זרעים וחלק מסויים מטהרות (אהלות מקוואות ידים).
מי שאין לו זמן לכל סדרי המשנה, אולי עדיף להשקיע כוחותיו בזה ?

מה זה התועלת המעשית? כדי להשלים ידיעות שאינם מופיעות בתלמוד בבלי.
אם זו כוונתך - הגעת לכתובת הלא נכונה.
לא בזה אנו עוסקים.

יש ערך לעצם לימוד המשניות,
ומי שרוצה לקבל בזה טעם,
צריך לקחת מסכת או סדר שיש לו התמצאות,
ועליה לחזור רק את המילים עצמם.
(מי שיודע סוכה - שיגרוס את כל סוכה בקצב איטי, יקח לו רבע שעה.)
ועי"ז יקנה את מעלת ההתמדה ואת קדושת לימוד המשנה.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
mmh אמר:
.
.
תלמיד נאמן אמר:
ברצוני לשאול את המשתתפים, מבחינת התועלת המעשית לכאו' העיקר הוא לימוד זרעים וחלק מסויים מטהרות (אהלות מקוואות ידים).
מי שאין לו זמן לכל סדרי המשנה, אולי עדיף להשקיע כוחותיו בזה ?

מה זה התועלת המעשית? כדי להשלים ידיעות שאינם מופיעות בתלמוד בבלי.
אם זו כוונתך - הגעת לכתובת הלא נכונה.
לא בזה אנו עוסקים.

יש ערך לעצם לימוד המשניות,
ומי שרוצה לקבל בזה טעם,
צריך לקחת מסכת או סדר שיש לו התמצאות,
ועליה לחזור רק את המילים עצמם.
(מי שיודע סוכה - שיגרוס את כל סוכה בקצב איטי, יקח לו רבע שעה.)
ועי"ז יקנה את מעלת ההתמדה ואת קדושת לימוד המשנה.

הייתי מתפלא על דבריך

אך כך הורה הגרח"ק

בשיעור משניות בישיבת מיר סיימו זרעים והיתה התלבטות אם לעבור לטהרות או לחזור זרעים 
או משהו בסגנון


שאלו להגרח"ק והורה להמשיך שבת....

החלק הפחות נחמד בסיפור שהשיעור נסגר מחוסר עניין לציבור


 
 

mmh

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
החלק הפחות נחמד בסיפור שהשיעור נסגר מחוסר עניין לציבור
אוי.
אז מה מבינים מזה?
שהציבור לא 'ממושמע'?
ובכלל, איך צריך ללמוד סיפור כזה?
 
חלק עליון תַחתִית