חייל של הרבי אמר:כמדומה שיש מסורת כלשהי שכך נהג הב"י זלה"ה. מצאתי על זה גם מאמר של רב אחד שדן בזה, ולא מוצא מקור מוסמך.
(זכור לי משהו עם ברסלב וח"י פרקים? לא כן?)
יש הוצאה של משניות מחולקות בסדר זה עם פירוש קב ונקי שהוא קצר מאד, עם לוחות לימוד וכו'. אם חשוב אנסה לברר בדיוק. יש גם מהדורת כיס. קוראים לזה משנה סדורה.יעקב שלם אמר:ציטוט
כל התורה מסוגלת להינצל ממנו. בראתי... בראתי....הדרך סלולה אמר:מוהרא"ש (הצדיק מיבניאל) מביא שמסוגל הח"י פרקים להינצל מיצר הרע.
מדהיםאברך ירא שמים אמר:עצה טובה.
ילמד ברכות פרק א' בהבנה טובה, עם המפרשים
למחרת ילמד פרק ב בהבנה טובה ועם המפרשים, ויחזור במהירות את א
ביום השלישי ילמד בעיון פרק ג ויחזור שני פרקי קמאי
וכך יעשה ח"י ימים שילמד רק פרק אחד בהבנה וע"פ המפרשים, ויחזור על הקודמים בקלות ובמהירות.
ביום הי"ח ילמד את הפרק הי"ח הוא פרק א במסכת דמאי, בו ביום יתחיל ללמוד ח"י פרקים לראשונה.
ביום הי"ט ילמד בעיו דמאי פ"ב ויחזור מברכות פ"ב
ביום הכ' ילמד בעיון דמאי פ"ג ויחזור עוד י"ז פרקים מברכות פ"ג.
וכך כל יום ילמד פרק אחד בהבנה ועוד 17 חזרה קלה.
נמצא לומד בכל יום ח"י פרקים, ומסיים בח"י חודשים (שנה וחצי) ח"י פעמים שזה כמו מי שמסיים כל חודש שגם הוא מסיים ח"י פעמים בחודש
עירובין נד:יעקב שלם אמר:מדהיםאברך ירא שמים אמר:עצה טובה.
ילמד ברכות פרק א' בהבנה טובה, עם המפרשים
למחרת ילמד פרק ב בהבנה טובה ועם המפרשים, ויחזור במהירות את א
ביום השלישי ילמד בעיון פרק ג ויחזור שני פרקי קמאי
וכך יעשה ח"י ימים שילמד רק פרק אחד בהבנה וע"פ המפרשים, ויחזור על הקודמים בקלות ובמהירות.
ביום הי"ח ילמד את הפרק הי"ח הוא פרק א במסכת דמאי, בו ביום יתחיל ללמוד ח"י פרקים לראשונה.
ביום הי"ט ילמד בעיו דמאי פ"ב ויחזור מברכות פ"ב
ביום הכ' ילמד בעיון דמאי פ"ג ויחזור עוד י"ז פרקים מברכות פ"ג.
וכך כל יום ילמד פרק אחד בהבנה ועוד 17 חזרה קלה.
נמצא לומד בכל יום ח"י פרקים, ומסיים בח"י חודשים (שנה וחצי) ח"י פעמים שזה כמו מי שמסיים כל חודש שגם הוא מסיים ח"י פעמים בחודש
האם אתה מכיר מישהו שעושה כך?
ת"ר כיצד סדר משנה משה למד מפי הגבורה נכנס אהרן ושנה לו משה פירקו נסתלק אהרן וישב לשמאל משה נכנסו בניו ושנה להן משה פירקן נסתלקו בניו אלעזר ישב לימין משה ואיתמר לשמאל אהרן רבי יהודה אומר לעולם אהרן לימין משה חוזר נכנסו זקנים ושנה להן משה פירקן נסתלקו זקנים נכנסו כל העם ושנה להן משה פירקן נמצאו ביד אהרן ארבעה ביד בניו שלשה וביד הזקנים שנים וביד כל העם אחד נסתלק משה ושנה להן אהרן פירקו נסתלק אהרן שנו להן בניו פירקן נסתלקו בניו שנו להן זקנים פירקן נמצא ביד הכל ארבעה מכאן א"ר אליעזר חייב אדם לשנות לתלמידו ארבעה פעמים וקל וחומר ומה אהרן שלמד מפי משה ומשה מפי הגבורה כך הדיוט מפי הדיוט על אחת כמה וכמה
זה המשניות של הזילברמנים?בן ראם אמר:יש הוצאה של משניות מחולקות בסדר זה עם פירוש קב ונקי שהוא קצר מאד, עם לוחות לימוד וכו'. אם חשוב אנסה לברר בדיוק. יש גם מהדורת כיס. קוראים לזה משנה סדורה.יעקב שלם אמר:ציטוט
יוסל'ה אמר:זה המשניות של הזילברמנים?בן ראם אמר:יש הוצאה של משניות מחולקות בסדר זה עם פירוש קב ונקי שהוא קצר מאד, עם לוחות לימוד וכו'. אם חשוב אנסה לברר בדיוק. יש גם מהדורת כיס. קוראים לזה משנה סדורה.יעקב שלם אמר:ציטוט
בזמנו היה גם קמפיין עם שבחים מר' חיים קנייבסקי ועוד.. (אפשר למצוא באתרי חדשות חרדיים, חסומים אצלי כעת).mmh אמר:.
.
הרב דורדק עשה שני פעולות ש'עזרו' למשניות האלו להכנס ל'עולם התורה החרדי'.
1. החליף את הכריכה הלבנה (סטייל רינת ישראל) בכריכה כחולה.
2. הוסיף את דברי הרע"ב.
בחיידרים בשיטת זכרו משתמשים במשניות אלו.
תלמיד נאמן אמר:ברצוני לשאול את המשתתפים, מבחינת התועלת המעשית לכאו' העיקר הוא לימוד זרעים וחלק מסויים מטהרות (אהלות מקוואות ידים).
מי שאין לו זמן לכל סדרי המשנה, אולי עדיף להשקיע כוחותיו בזה ?
mmh אמר:.
.
תלמיד נאמן אמר:ברצוני לשאול את המשתתפים, מבחינת התועלת המעשית לכאו' העיקר הוא לימוד זרעים וחלק מסויים מטהרות (אהלות מקוואות ידים).
מי שאין לו זמן לכל סדרי המשנה, אולי עדיף להשקיע כוחותיו בזה ?
מה זה התועלת המעשית? כדי להשלים ידיעות שאינם מופיעות בתלמוד בבלי.
אם זו כוונתך - הגעת לכתובת הלא נכונה.
לא בזה אנו עוסקים.
יש ערך לעצם לימוד המשניות,
ומי שרוצה לקבל בזה טעם,
צריך לקחת מסכת או סדר שיש לו התמצאות,
ועליה לחזור רק את המילים עצמם.
(מי שיודע סוכה - שיגרוס את כל סוכה בקצב איטי, יקח לו רבע שעה.)
ועי"ז יקנה את מעלת ההתמדה ואת קדושת לימוד המשנה.
אוי.יעקב שלם אמר:החלק הפחות נחמד בסיפור שהשיעור נסגר מחוסר עניין לציבור