בפני יהושע על תחילת פרק "אלו עוברין" בפסחים הביא פעמיים לפחות את שיטת הראב"ד בתמים דעים סימן רמה, ובשו"ת תמים דעים אין סימן זה, האם מישהו יוכל להפנות אותי לעזור לי למצוא את התשובה המדוברת?
ציטוט של הפני יהושע (שם): אלא שראיתי בספר תמים דעים (בסי' רמ"ה) שכתב הראב"ד ז"ל דלא גרסינן שמשיירות לבנות עניים אלא טיפולן של בנות עשירים לחוד, ונראה שכן הוא ג"כ גירסת רש"י ותוספות.
עוד ציטוט (שם): מצאתי בספר תמים דעים (סי' רמ"ה) בשם הראב"ד ז"ל דת"ק ור"א לא פליגי לענין תכשיטי נשים אלא דת"ק לא חש לשנותו ור"א מוסיף על דבריו דכיון דמסקינן שלא הוצרכו לשנות אלא כדי שיהא בקי בהן ובשמותיהן כדי שיזהר לפרוש א"כ סבר ת"ק דכיון דמאיס ממילא פריש מיניה ואפושי פלוגתא לא מפשינן ודו"ק.
רק רציתי להוסיף שבהשגות על המאור (על הסוגיא) מעיר הראב"ד ג"כ עד"ז המובא בפנ"י.
תודה למסייעים מראש.
ציטוט של הפני יהושע (שם): אלא שראיתי בספר תמים דעים (בסי' רמ"ה) שכתב הראב"ד ז"ל דלא גרסינן שמשיירות לבנות עניים אלא טיפולן של בנות עשירים לחוד, ונראה שכן הוא ג"כ גירסת רש"י ותוספות.
עוד ציטוט (שם): מצאתי בספר תמים דעים (סי' רמ"ה) בשם הראב"ד ז"ל דת"ק ור"א לא פליגי לענין תכשיטי נשים אלא דת"ק לא חש לשנותו ור"א מוסיף על דבריו דכיון דמסקינן שלא הוצרכו לשנות אלא כדי שיהא בקי בהן ובשמותיהן כדי שיזהר לפרוש א"כ סבר ת"ק דכיון דמאיס ממילא פריש מיניה ואפושי פלוגתא לא מפשינן ודו"ק.
רק רציתי להוסיף שבהשגות על המאור (על הסוגיא) מעיר הראב"ד ג"כ עד"ז המובא בפנ"י.
תודה למסייעים מראש.