מצד אחד הסיכויים לזכות הם אחד לכמה מיליונים..
מצד שני ההגדרה להשתדלות זה כל כמה שייראה שהכסף בא בצורה טבעית ולא ע"י נס, והרי יש אנשים שזוכים.. (אחפש את הציטטה המדוייקת ומקורה)
מצד שלישי יש כאן אולי איסור של מסייע לדבר עבירה שהרי הם בונים בתי תיאטראות וכיו"ב..
מצד רביעי זכורני במעומעם סיפור על הסבא מנובהרדוק שפעם קנה כרטיס (לא זוכר בכלל את הסיפור..)
מצד חמישי החזו"א בלשונו העמוקה עד אינסוף כותב באמונה וביטחון (סוף פ"ב)
"המיואש עושה כל מה שיכול אף דברים הרחוקים מכל תועלת אבל אין לבוטח לעשות כמו אלה,
ואין פעולה זו מפעולות החובה, ויש במעשה זה (א.ה. בקשת יוסף משר המשקים) כעין זריית אבק על זוהר האמונה והביטחון"
ואחרי שאינה חובה היא אסורה עכל"ק.
מצד שישי מה עוד יש לחשוב אחרי מה שהורה החזו"א?
מצד שני ההגדרה להשתדלות זה כל כמה שייראה שהכסף בא בצורה טבעית ולא ע"י נס, והרי יש אנשים שזוכים.. (אחפש את הציטטה המדוייקת ומקורה)
מצד שלישי יש כאן אולי איסור של מסייע לדבר עבירה שהרי הם בונים בתי תיאטראות וכיו"ב..
מצד רביעי זכורני במעומעם סיפור על הסבא מנובהרדוק שפעם קנה כרטיס (לא זוכר בכלל את הסיפור..)
מצד חמישי החזו"א בלשונו העמוקה עד אינסוף כותב באמונה וביטחון (סוף פ"ב)
"המיואש עושה כל מה שיכול אף דברים הרחוקים מכל תועלת אבל אין לבוטח לעשות כמו אלה,
ואין פעולה זו מפעולות החובה, ויש במעשה זה (א.ה. בקשת יוסף משר המשקים) כעין זריית אבק על זוהר האמונה והביטחון"
ואחרי שאינה חובה היא אסורה עכל"ק.
מצד שישי מה עוד יש לחשוב אחרי מה שהורה החזו"א?