הנה יש מצוות שמי שמקיים רק משום שרחמנא אמר זה חסרון, אלא צריך להתחבר לשורש המצווה, וכגון בכל מצוות שבין אדם לחבירו שבודאי שרצון השי"ת הוא שנזהר בכבוד חברינו מכח אהבה שבלבנו ולא מתוך פרומקייט.
ויש לברר לגבי מצוות פ"ו, האם מי שאין לו רצון כלל להוליד בנים [או שיש לו בן ובת ואין לו רצון עצמי להוליד עוד ולקיים לשבת יצרה] ומ"מ מקיים המצוה לשמה יש בזה איזה חסרון. ולכאו' אין סברא שיהא בזה חסרון אבל לבי אומר לי להיפך.
ויש לברר לגבי מצוות פ"ו, האם מי שאין לו רצון כלל להוליד בנים [או שיש לו בן ובת ואין לו רצון עצמי להוליד עוד ולקיים לשבת יצרה] ומ"מ מקיים המצוה לשמה יש בזה איזה חסרון. ולכאו' אין סברא שיהא בזה חסרון אבל לבי אומר לי להיפך.