בבדיקת ספר תורה אם כשר, האם מקיים מצות כתיבת ס"ת

אוריאל

משתמש ותיק
הנה בפשטות מי שכותב ס"ת ומקיים מצות 'ועתה כתבו לכם', מקיים את המצוה בעת השלמת הכתיבה, ואין המצוה נחשבת מצוה נמשכת בכל יום, אלא פעם אחת בזמן שגמר הספר - קיים אותה.
ונשאלתי, על פי מה שכתב החרדים בפרק ט"ז סכ"ב "לעשות מעקה, שנאמר ועשית מעקה לגגך, וכן בסולם, וכן כיסוי לבור, באופן שלא תבוא תקלה. ובשומו על לב כל יום מצוה זו ויראה אם צריכה תיקון, נחשב לו כאילו מקיים המצוה בכל יום", האם כן הוא גם בשאר מצוות, והאם נאמר שגם בס"ת הוא כן, שאם בודק את הס"ת ורואה אם כשר או צריך תיקון, מקיים אז פעם שנית את המצוה [ובאמת יל"ע מה מקורו של ס' החרדים בהא מלתא].
 
 

יהודי

משתמש ותיק
מה יש לכם דווקא מכתיבת ס"ת (ששם ודאי המצוה לכתוב את כל הספר), תשאלו על כל מצוה באשר היא. ומה הפשט בדברי המרדכי.
 
חלק עליון תַחתִית