לישועתך קויתי השם
משתמש ותיק
אשמח אם יעלו כאן מקורות בעניין
כמו"כ יש לדון אם דעתו מכרעת במחלוקת אם פוסק אחר? והאם אפילו בדאורייתא?
כמו"כ יש לדון אם דעתו מכרעת במחלוקת אם פוסק אחר? והאם אפילו בדאורייתא?
יהודי אמר:לשון החזו"א שדבריו כהוראה היוצאת מלשכת הגזית (וכמדומה הוסיף וכדברי הגר"א המג"א והב"י).
צר לי שאינו תחת ידי.בהמה-המקשה אמר:הלוא נעלה את כל האגרת?
אינו צריך ערבות כי הוא עצמו ממוסרי התורה שהעמיד הקב"ה. (גדלות זה לא לפי ק"ג, או שמות אנשים)HaimL אמר:נאמנים דברי הגאון בעל חזון אי"ש זצ"ל, אבל ערבך ערבא בעי.
נכון ולא נכון. בבחרותנו, החדר שלנו היה סמוך למעונו של הגרמ"י ליפקוביץ' זצ"ל, ואחד החברים הלך בעשי"ת לשואלו אם צריך לחסור מכל מה שהמ"ב כותב כי לא הכל נוהגים וכו', השיבו כמסתפק, שלא ברור שצריך.ב.א. אמר:[כהוספה שולית אציין את מה שאומרים בבריסק (נדמה לי) שהמשנ"ב נועד ליתומים. איני יודע באיזו נימה משפט זה נאמר שם, אולם המציאות היא שאכן רוב בני אשכנז בלי מסורת אבות מסוימת קיבלו ע"ע את פסקי המשנ"ב].
HaimL אמר:אפשר לשאול שאלה, על כל המצטטים את הגאון בעל חזו"א?
שאר לעמו אמר:ומשו"כ התנגד לכך שצירפו לו כל מיני גליונות (אף שהביקורת על גליונות חזו"א היתה מסיבה אחרת
חיים שלי, אני מסכים עם השאלה הזו (ובאופן כללי דוגל בכך שניתן לשאול כל שאלה העולה בדעתך, כל עוד היא לא באה ע"מ לקנטר).HaimL אמר:לית דין צריך ניחוש, כבר שאלתי מקודם (ואפילו ענו לי, כמובן שבאופן בלתי מספק). מי אמר לנו שהגאון בעל חזון אי"ש יכול להעיד כן, הלא זה עצמו צריך עדות. אם השאלה בלתי ראויה, אני מתנצל מראש, אבל אני מאלה שלא מבינים שום דבר, עד שלא מסבירים להם היטב.בהמה-המקשה אמר:HaimL אמר:אפשר לשאול שאלה, על כל המצטטים את הגאון בעל חזו"א?
שאל בני, שאל, על אף שאני מנחש את שאלתך
אגב, לא קוראים לי בני.
דברים אלו כתב מרן בקו"א חלק א' לב' על אודות הגאון וז"ל:משה נחום אמר:ידועים דברי החזון אי"ש באגרות, שהיחס למשנ"ב הוא בסדר מוסרי התורה, עד הגר"א.
והובא האגרת לעיל https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=129704#p129704יהודי אמר:לשון החזו"א שדבריו כהוראה היוצאת מלשכת הגזית (וכמדומה הוסיף וכדברי הגר"א המג"א והב"י).
שאר לעמו אמר:שמעתי מדורות קודמים לי, שלפני המשנה ברורה היה הערוך השולחן בליטא הפוסק (מסתמא גם חיי אדם),
ואחרי שנכתב המ"ב הוא נהיה פוסק אחרון, אבל לא רק במקומו אלא בכל העולם.
יש כאן טעות ישנה בדבריךשאר לעמו אמר:שמעתי מדורות קודמים לי, שלפני המשנה ברורה היה הערוך השולחן בליטא הפוסק (מסתמא גם חיי אדם),
ואחרי שנכתב המ"ב הוא נהיה פוסק אחרון, אבל לא רק במקומו אלא בכל העולם.
איך זה מסתדר שהחזו"א בעצמו חולק עליו בלי סוף?בהמה-המקשה אמר:חי.png
הוא חולק גם על פוסקים קדמונים יותר, ופעמים אף על ראשונים. זה לא משנה את היחס.ההוא טייעא אמר:איך זה מסתדר שהחזו"א בעצמו חולק עליו בלי סוף?בהמה-המקשה אמר:חי.png