שמעתי הלכה בשם הגאון הרב עובדיה שנשים (ספרדיות הנוהגות כש"ע ולא מברכות על מ"ע שהז"ג) לא תעננה "אמן" על ברכת לישב בסוכה משום שזה הפסק בקידוש.
היות וזה חידוש נגד המנהג שאני מכיר, אעיר כי לעניות דעתי אין זה הפסק, מלבד שייתכן שאין זה הפסק משום שזה מעניין הסעודה של המקדש, כי יש הסוברים שנשים חייבות בברכה ואם כן ראוי שתצא ידי ספק - ולכן זה לא הפסק אלא מעניין הקידוש והסעודה - בדיוק כמו שלגבר זה כך.
ואם כדבריו אז ייאסר עליה לענות אמן על ברכת מאורי האש ובשמים - שגם בהם ישנה מחלוקת אם נשים חייבות. האם זה באמת כך לדעתו?
היות וזה חידוש נגד המנהג שאני מכיר, אעיר כי לעניות דעתי אין זה הפסק, מלבד שייתכן שאין זה הפסק משום שזה מעניין הסעודה של המקדש, כי יש הסוברים שנשים חייבות בברכה ואם כן ראוי שתצא ידי ספק - ולכן זה לא הפסק אלא מעניין הקידוש והסעודה - בדיוק כמו שלגבר זה כך.
ואם כדבריו אז ייאסר עליה לענות אמן על ברכת מאורי האש ובשמים - שגם בהם ישנה מחלוקת אם נשים חייבות. האם זה באמת כך לדעתו?