כזית בליל יום טוב ראשון של סוכות

כותר

משתמש ותיק
במצוות אכילת כזית בליל יום טוב ראשון של סוכות.
נראה לי שבעל הבית שבוצע את החלה לכל המשפחה, וטובל במלח ובדבש לכל אחד, כדי שלא יהיה הפסק גדול בין ברכת המוציא לאכילה, יטעם מעט מהחלה לפני שמחלק (כבכל שבת) ואחרי שמחלק את החלות לכולם, יאכל כזית בכדי אכילת פרס לשם מצוה, אבל הטעימה הראשונה היא לא בכלל המצווה.
ולכאורה אחרי טעימה זאת הוא יכול לדבר.
השאלה היא אם באמת אין עניין שה'כזית' יהיה באכילה הראשונה שאוכלים בסוכה ?
 

עמוס חדד

משתמש רגיל
עד שאתה שואל על התלמיד (סוכות), למה לא תשאל על הרבי (פסח):

במצוות אכילת כזית בליל יום טוב ראשון של פסח.
נראה לי שבעל הבית שבוצע את המצה לכל המשפחה, וטובל במלח לכל אחד, כדי שלא יהיה הפסק גדול בין ברכת המוציא לאכילה, יטעם מעט מהמצה לפני שמחלק (כבכל שבת) ואחרי שמחלק את המצות לכולם, יאכל כזית בכדי אכילת פרס לשם מצוה, אבל הטעימה הראשונה היא לא בכלל המצווה.
ולכאורה אחרי טעימה זאת הוא יכול לדבר.
השאלה היא אם באמת אין עניין שה'כזית' יהיה באכילה הראשונה שאוכלים במצה ?
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
הרי קיימא לן שלומדים טו טו מחג המצות ואם כן ישנה מצווה לאכול כזית בכדי אכילת פרס וכשם שבפסח אין לדבר עד גמר המצווה כך גם הוא בסוכות שאין לדבר ואף צריך להיזהר שאם התחיל לאכול שיגמור כדי אכילת פרס
 

דרומאי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
הרי קיימא לן שלומדים טו טו מחג המצות ואם כן ישנה מצווה לאכול כזית בכדי אכילת פרס וכשם שבפסח אין לדבר עד גמר המצווה כך גם הוא בסוכות שאין לדבר ואף צריך להיזהר שאם התחיל לאכול שיגמור כדי אכילת פרס
הסיבה שבפסח לא מדברים הוא בגלל הברכה 'על אכילת מצה' ואסור להפסיק מהברכה עד גמר המצוה, אבל בסוכות שאין מברכין על האכילה (אלא לישב בסוכה בשעת הקידוש) לא שייך זה.
 
חלק עליון תַחתִית