מרגלא בפומיה דמרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל דברי המהרי"ל: [b]איני נהנה משום שבת השנה [אולי צ"ל בשנה] כמו משבת דחולו של מועד שיש יו"ט לפניו ויו"ט לאחריו והוא בעצמו מועד[/b]
וביאר מרן הגר"ש דשבת שבא מתוך המועד וקדושתו עדיף יותר כשהוא בא מתוך חול. ופעם אחת אף הזכיר את דברי המהרי"ל בפורים שחל בערב שבת.
ומצאתי בזה דברים משמו של חידושי הרי"ם [ספר ליקוטי יהודה סוכות]
אמר פעם בשבת חוה"מ סוכות: שבת הבא מיוט לא צריך להתעורר שהיו"ט הוא המעורר ועושה מקום לשבת ולכן אין אומרים כל כך מה שאין כן בשבת דעלמא הבא מחול לקודש
ועוד שם: שבת זה דחול המועד הוא שבת גדול שכל שבת נתהווה מימי החול ושבת נתהווה מימי יו"ט.
עוד דבר מובא בשם השפתי צדיק שאין נוהגין לזמר זמירות האריז"ל [איני מבין כל כך מה המכוון דווקא בזמירות אלו] בש"ק חוה"מ כי בכל שבת שהאדם נתגשם בימי המעשה מזמרין זמירות האר"י להתעורר על ידם לקבל קדושת השבת לאפוקי כאשר נכנסין מן יו"ט לשבת אזי לא נצרך לזמירות הללו.
דרך אגב יש להעיר, שההרגשה השטחית היא ממש הפוכה מכך, ואין כל כך התרגשות משבת כשמגיע בתוך חול המועד. וכיו"ב מתרגשים ומכבדים יותר את ליל השבת יותר מיומו והאמת שהוא להיפוך וכבוד יום עדיף.
אנשים פשוטים מתרגשים מההתחלה, ואנשים גדולים בדיוק הפוך. וככל שיותר נמצאים בתוך קדושת השבת מתעלים יותר. ומרן הגר"ש היה רגיל לדבר על סדר תפילות השבת, ואיך שתפילת מנחה של השבת היא התפילה הכי גבוהה. עיין בטור.
וביאר מרן הגר"ש דשבת שבא מתוך המועד וקדושתו עדיף יותר כשהוא בא מתוך חול. ופעם אחת אף הזכיר את דברי המהרי"ל בפורים שחל בערב שבת.
ומצאתי בזה דברים משמו של חידושי הרי"ם [ספר ליקוטי יהודה סוכות]
אמר פעם בשבת חוה"מ סוכות: שבת הבא מיוט לא צריך להתעורר שהיו"ט הוא המעורר ועושה מקום לשבת ולכן אין אומרים כל כך מה שאין כן בשבת דעלמא הבא מחול לקודש
ועוד שם: שבת זה דחול המועד הוא שבת גדול שכל שבת נתהווה מימי החול ושבת נתהווה מימי יו"ט.
עוד דבר מובא בשם השפתי צדיק שאין נוהגין לזמר זמירות האריז"ל [איני מבין כל כך מה המכוון דווקא בזמירות אלו] בש"ק חוה"מ כי בכל שבת שהאדם נתגשם בימי המעשה מזמרין זמירות האר"י להתעורר על ידם לקבל קדושת השבת לאפוקי כאשר נכנסין מן יו"ט לשבת אזי לא נצרך לזמירות הללו.
דרך אגב יש להעיר, שההרגשה השטחית היא ממש הפוכה מכך, ואין כל כך התרגשות משבת כשמגיע בתוך חול המועד. וכיו"ב מתרגשים ומכבדים יותר את ליל השבת יותר מיומו והאמת שהוא להיפוך וכבוד יום עדיף.
אנשים פשוטים מתרגשים מההתחלה, ואנשים גדולים בדיוק הפוך. וככל שיותר נמצאים בתוך קדושת השבת מתעלים יותר. ומרן הגר"ש היה רגיל לדבר על סדר תפילות השבת, ואיך שתפילת מנחה של השבת היא התפילה הכי גבוהה. עיין בטור.