קשר עמוק בין חומש ויקרא לפורים

כבר הוכיחו בעבר באשכול "מגילת אסתר מגילת בית המקדש"
שמגילת אסתר כולה סובבת סביב ביהמ"ק
ואחשורוש עצר בנייתו - בהשפעת בני המן (הנתלים) ועל זה היה המשתה עם כלי הקודש = שחישב וטעה ששוב לא יבנה!
(וזה היה כל תוכן מהות מלכותו כפי שאמר לה 'עד חצי המלכות' = דבר החוצץ למלכות ומאי ניהו ביהמ"ק (גמ') ואולי זה עומק' לעת כזאת הגעת למלכות' - שאסתר הולידה ממנו את דריוש השני שבנה את ביהמ"ק ובזה הוציאה בלעו מתוכו... ואכמ"ל )

לפי זה מה טוב שזה יוצא בדיוק בעת שקוראים את פרשיות הקרבנות ואחר שסיימנו לבנות משכן!
והעירוני שזה עומק השטיקל תיירה של המן "אתי קומצא דידכו ודחי עשרת אלפים ככר כסף דידי" שהבין שע"י לימוד של הלכות קמיצה כתחליף להקרבה של אותו יום (מנחת העומר) בזה מחזירים את ביהמ"ק
המן הלמדן! ימח שמו...
 
חלק עליון תַחתִית