למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
מזה זמן רב שהנושא מטריד את מנוחתי.
כיצד ניתן כלל לכתוב ולפרסם זמני צומות (אולי למעט תענית אסתר, וכמובן יו''כ) שנתקנו על חרבן הבית, הלא;
הֲרֵינִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בִּשְׁלֹשָׁה עָשָׂר עִקָּרִים שֶׁל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה.
והעיקר הי"ב הוא:
וְשֶׁיָּבֹא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחָ בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ.
יש כאלו שמציינים 'לששון ולשמחה' ואולי בכה''ג מהני, אך הלא כבר כתב הרמב''ם בפי"א מהלכות מלכים ה"א וז"ל וכל מי שאינו מאמין בו, או מי שאינו מחכה לביאתו, לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר, אלא בתורה ובמשה רבינו. וכו'.
האם כך נראית ציפייה?
משל למה הדבר דומה:
כיצד ניתן כלל לכתוב ולפרסם זמני צומות (אולי למעט תענית אסתר, וכמובן יו''כ) שנתקנו על חרבן הבית, הלא;
הֲרֵינִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בִּשְׁלֹשָׁה עָשָׂר עִקָּרִים שֶׁל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה.
והעיקר הי"ב הוא:
וְשֶׁיָּבֹא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחָ בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ.
יש כאלו שמציינים 'לששון ולשמחה' ואולי בכה''ג מהני, אך הלא כבר כתב הרמב''ם בפי"א מהלכות מלכים ה"א וז"ל וכל מי שאינו מאמין בו, או מי שאינו מחכה לביאתו, לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר, אלא בתורה ובמשה רבינו. וכו'.
האם כך נראית ציפייה?
משל למה הדבר דומה:
'הלווית הסבתא (לששון ולשמחה) תחי' תצא ביום מיתתה הבעל''ט; כיבוד קל לאחר ההלוויה'