בגדי שבת בשבת חזון - מנהג הספרדים

מלמד להועיל

משתמש ותיק
ראיתי היום שבשולחן ערוך כתוב שלא מחליפים לבגדי שבת אפילו לכבוד שבת בשבת חזון, לבד הכותונת,

המשנה ברורה מביא שבקהילת וילנא נהגו על פי הגר"א ללבוש בגדי שבת, ושכן כתב היעב"ץ בשם החכם צבי שצריך ללבוש בגדי שבת אפילו בשבת שחל בו תשעה באב כמו השנה

שאלתי, האם מנהג הספרדים שהולכים בכל מקום אחר פסקי השולחן ערוך ללא יוצא מן הכלל, כי סוברים שקבלת הוראת מרן היא כלל גורף, האם באמת לא לובשים בגדי שבת בשבת חזון כפסק השלחן ערוך.
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
מלמד להועיל אמר:
ראיתי היום שבשולחן ערוך כתוב שלא מחליפים לבגדי שבת אפילו לכבוד שבת בשבת חזון, לבד הכותונת,

המשנה ברורה מביא שבקהילת וילנא נהגו על פי הגר"א ללבוש בגדי שבת, ושכן כתב היעב"ץ בשם החכם צבי שצריך ללבוש בגדי שבת אפילו בשבת שחל בו תשעה באב כמו השנה

שאלתי, האם מנהג הספרדים שהולכים בכל מקום אחר פסקי השולחן ערוך ללא יוצא מן הכלל, כי סוברים שקבלת הוראת מרן היא כלל גורף, האם באמת לא לובשים בגדי שבת בשבת חזון כפסק השלחן ערוך.

לא השולחן ערוך כתב זאת כי אם הרמ"א ואדרבה לשו"ע אין שום ניהוגים אלא בשבוע שחל בו 

[בלי קשר לעצם הכלל שכ' שהולכים אחרי פסקי השו"ע באופן גורף שבפשטות אינו נכון ואין כזה כלל אבל זה נושא אחר] 
 

מלמד להועיל

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש ווילנא אמר:
מלמד להועיל אמר:
ראיתי היום שבשולחן ערוך כתוב שלא מחליפים לבגדי שבת אפילו לכבוד שבת בשבת חזון, לבד הכותונת,

המשנה ברורה מביא שבקהילת וילנא נהגו על פי הגר"א ללבוש בגדי שבת, ושכן כתב היעב"ץ בשם החכם צבי שצריך ללבוש בגדי שבת אפילו בשבת שחל בו תשעה באב כמו השנה

שאלתי, האם מנהג הספרדים שהולכים בכל מקום אחר פסקי השולחן ערוך ללא יוצא מן הכלל, כי סוברים שקבלת הוראת מרן היא כלל גורף, האם באמת לא לובשים בגדי שבת בשבת חזון כפסק השלחן ערוך.

לא השולחן ערוך כתב זאת כי אם הרמ"א ואדרבה לשו"ע אין שום ניהוגים אלא בשבוע שחל בו 

[בלי קשר לעצם הכלל שכ' שהולכים אחרי פסקי השו"ע באופן גורף שבפשטות אינו נכון ואין כזה כלל אבל זה נושא אחר] 

אתה צודק, טעיתי. תודה 
 
חלק עליון תַחתִית