טוביה פריד
משתמש ותיק
רציתי לעלות כאן נושא מעניין ולא כ'כ נדוש: יום הולדת שמו.
ידוע פתגם
אצל חסידים "יום הולדת-את פרעה" שזה חוקות גויים לחגוג ולשמוח בזה.(ואה''נ כל מיני חגיגות משונות ועוגות ונרות יכול להיות שהם ממש בגדר "בחוקתיהם")
אבל /שאלתי היא על עצם היום עצמו, איך יש להתייחס אליו וכמה??
א''א להתעלם מהיום הזה שבו האדם בא לעולם ולא סתם הגמרא אומרת(שבת קנ''ו)ומפרטת את המזלות של הבן אדם שלפי מזלו שבו נולד ביום ובשעה כן יהיה מידותיו. ויתרה מזו הירושלמי במגילה כותב שעמלק שם במלחמה עם ישראל את העמלקים שהיה להם יום הולדת כי ביומוי כולה עלמא לא יכלה ליה"
ורואים מזה שיש עניין גדול וכח ביום הולדת.
וכך מביא הבן איש חי בפרשת ראה עניין היום הולדת וכן עניין השמחה ביום הברית (וגם המהרש''ל כותב שתיקן לעצמו לעשות הודיה לה' ביום הזה.)
ןידןע שבחב''ד נהוג לעשות מיום הזה הרבה עניין בהתוועדות וכו' ושמוע שמעתי שגם מרנא החת''ס היה עושה סיום מסכת ביום הזה ושמח בו שמחה מיוחדת.
ואשמח לשמוע אם ידוע עוד מנהגים מצדדים ושוללים.
ידוע פתגם
אצל חסידים "יום הולדת-את פרעה" שזה חוקות גויים לחגוג ולשמוח בזה.(ואה''נ כל מיני חגיגות משונות ועוגות ונרות יכול להיות שהם ממש בגדר "בחוקתיהם")
אבל /שאלתי היא על עצם היום עצמו, איך יש להתייחס אליו וכמה??
א''א להתעלם מהיום הזה שבו האדם בא לעולם ולא סתם הגמרא אומרת(שבת קנ''ו)ומפרטת את המזלות של הבן אדם שלפי מזלו שבו נולד ביום ובשעה כן יהיה מידותיו. ויתרה מזו הירושלמי במגילה כותב שעמלק שם במלחמה עם ישראל את העמלקים שהיה להם יום הולדת כי ביומוי כולה עלמא לא יכלה ליה"
ורואים מזה שיש עניין גדול וכח ביום הולדת.
וכך מביא הבן איש חי בפרשת ראה עניין היום הולדת וכן עניין השמחה ביום הברית (וגם המהרש''ל כותב שתיקן לעצמו לעשות הודיה לה' ביום הזה.)
ןידןע שבחב''ד נהוג לעשות מיום הזה הרבה עניין בהתוועדות וכו' ושמוע שמעתי שגם מרנא החת''ס היה עושה סיום מסכת ביום הזה ושמח בו שמחה מיוחדת.
ואשמח לשמוע אם ידוע עוד מנהגים מצדדים ושוללים.