ליקוט מעלותיהם ושבחן של חכמים

כבוד שמים

משתמש ותיק
[marq=left]גיטין ס"ז א' ר"י הי' מונה שבחן של חכמים.[/marq]
הרמב"ן אבי החכמה ואבי התעודה. (נובי"ק פ"ה).
גדול האחרונים הגט פשוט. (פנ"י כתובות י"ד).
גדול האחרונים איש האלקים חזו"א. (הגר"ש פישר בהקדמתו לספרו בית ישי).
רבינו הגדול שהגיע לרוה"ק מהרש"ל זלה"ה. (חזו"א אהע"ז סי' ל"ז).
המנחת ברוך לבו כלב הארי. (חזו"א בקונטרס השיעורים).
 

אריך

משתמש ותיק
הולך אתה בדרכי רבותינו בש"ס גיטין דף סז. איסי בן יהודה היה מונה שבחן של חכמים. ר"מ חכם וסופר וכו'.

ובאמת, מה הטעם למנות שבחן? פעמים שהשבח יש לו משקל בנוגע לקביעת ההלכה (וכמו בדוגמאות שהבאת הרב כבו"ש), אבל בגמרא לא נראה שזה ההסבר. אלא יש חשיבות בעצם הידיעה מה שבחן של חכמים. האם זה משום מה שנאמר זכר צדיק לברכה?
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
פותח הנושא
בגמ' עירובין י"ד חזר בו וקבע הלכה כרבי יוסי משום דנימוקו עמו, וא"כ יש משמעות לשבח בנוגע להלכה.
והחשיבות בעצם הידיעה נוגעת הרבה ללימוד, כיון שידיעת סגנון החכמים משפיע הרבה על הבנה מלאה ועמוקה של דבריהם.
 

תמים

משתמש רגיל
רבי נחמן מברסלב צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חכמה!!!
 

בעילום שם

משתמש רגיל
תמים אמר:
רבי נחמן מברסלב צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חכמה!!!
יש לך מקור לדבריך.
מתוך לשונותיך נזכרתי שהגרי"ש אלישיב זצ"ל כותב בתשובותיו לשון ציס"ע על מחותנו הקה"י ועל מחותנו הגרמי"ל.
כמו"כ בזכרוני שישנם כמה גדולים שהחזו"א כתב לבם או עליהם מרן, א' מהם הוא הראגוטשובער שהחזו"א שלח לו שאלה על פאה בתפוז, וכתב לו מרן.
 
חלק עליון תַחתִית