בפרשת השבוע (פרק כ"א פסוק כ"ב) וכי יהיה באיש חטא משפט מות והומת ותלית אתו על עץ
ובסנהדרין דף מה: כל הנסקלין נתלין דברי רבי אליעזר וחכ''א אינו נתלה אלא המגדף והעובד ע''ז. וקיי"ל כחכמים שאינו נתלה אלא המגדף ועובד ע"ז.
וקשה בגמ' סנהדרין דף מג. בערב הפסח תלאוהו ליש"ו והכרוז יוצא מלפניו מ' יום קודם שהוא יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל כל מי שיודע לו זכות יבא וילמד עליו ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח.
וקשה לפי דעת חכמים אמאי תלאוהו ליש"ו הרי הכרוז יוצא מלפניו שכישף והסית והדיח, ולא כתוב שגידף ועבד ע"ז.
עוד יש להעיר בנוסח הגמ' בערב הפסח תלאוהו ליש"ו, ולכאורה היה צריך לומר סקלוהו ליש"ו שזה הוא עיקר דינו כמו שהכרוז יוצא מלפניו שהוא יוצא ליסקל.
ובסנהדרין דף מה: כל הנסקלין נתלין דברי רבי אליעזר וחכ''א אינו נתלה אלא המגדף והעובד ע''ז. וקיי"ל כחכמים שאינו נתלה אלא המגדף ועובד ע"ז.
וקשה בגמ' סנהדרין דף מג. בערב הפסח תלאוהו ליש"ו והכרוז יוצא מלפניו מ' יום קודם שהוא יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל כל מי שיודע לו זכות יבא וילמד עליו ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח.
וקשה לפי דעת חכמים אמאי תלאוהו ליש"ו הרי הכרוז יוצא מלפניו שכישף והסית והדיח, ולא כתוב שגידף ועבד ע"ז.
עוד יש להעיר בנוסח הגמ' בערב הפסח תלאוהו ליש"ו, ולכאורה היה צריך לומר סקלוהו ליש"ו שזה הוא עיקר דינו כמו שהכרוז יוצא מלפניו שהוא יוצא ליסקל.