לפני כמה שנים התחדש לי פשט בדברי רש"י
ולא מצאתי כתוב באחד מן הספרים
אשמח לקבל הערה או הארה
כתב רש"י שיוסף בוכה על שני מקדשות, ובנימין על משכן שילה שעתיד להיות בחלקו של יוסף ועתיד להיחרב
ובמפרשי רש"י התקשו היכן יש רמז לזה, והיו שביארו דצוארי הינו לשון רבים והכוונה על ב' מקדשות
אמנם הק' על דבריהם ד"בכה על צואריו" הוא גם לשון רבים והיה צריך להיות כתוב על צוארו ולא צואריו
וחשבתי לבאר דבפירוש רס"ג על שיר השירים על הפסוק כמגדל דוד צוארך ביאר שהכונה הוא למזבח שהוא דמוי צוואר
ולפי"ז אפש"ל ע"פ הגמ' בזבחים דף סא' דבשילה היה ב' מזבחות
גם מה שעשה משה רבינו וגם מה שעשה שלמה המלך והאש היתה מדלגת מאחד לשני ולפי"ז מתפרש הפסוק באופן נפלא
יוסף בוכה על ב' מזבחות שהיה בב' מקדשות
ובנימין בוכה על ב' מזבחות שהיה בשילה
ולכן כתוב לשון רבים "צווארי" ו"צואריו"
ולא מצאתי כתוב באחד מן הספרים
אשמח לקבל הערה או הארה
כתב רש"י שיוסף בוכה על שני מקדשות, ובנימין על משכן שילה שעתיד להיות בחלקו של יוסף ועתיד להיחרב
ובמפרשי רש"י התקשו היכן יש רמז לזה, והיו שביארו דצוארי הינו לשון רבים והכוונה על ב' מקדשות
אמנם הק' על דבריהם ד"בכה על צואריו" הוא גם לשון רבים והיה צריך להיות כתוב על צוארו ולא צואריו
וחשבתי לבאר דבפירוש רס"ג על שיר השירים על הפסוק כמגדל דוד צוארך ביאר שהכונה הוא למזבח שהוא דמוי צוואר
ולפי"ז אפש"ל ע"פ הגמ' בזבחים דף סא' דבשילה היה ב' מזבחות
גם מה שעשה משה רבינו וגם מה שעשה שלמה המלך והאש היתה מדלגת מאחד לשני ולפי"ז מתפרש הפסוק באופן נפלא
יוסף בוכה על ב' מזבחות שהיה בב' מקדשות
ובנימין בוכה על ב' מזבחות שהיה בשילה
ולכן כתוב לשון רבים "צווארי" ו"צואריו"