בברכ"ש גיטין סימן י' הביא קו' מהסוגי' דפסחים דרקיקי נזיר שעשאן למכור בשוק יצא, והביא ג"כ את הירושלמי שס"ל שמחלוקת ב"ש וב"ה דסוכה ישנה (דב"ש פוסלין דבעי' לשמה וב"ה מכשירין דל"ב לשמה) היא ג"כ לגבי מצה, והעלה במסקנת דבריו דיש דין לשמה ויש דין כוונה, וכל פלוג' ב"ש וב"ה הוא אם בעי' לשמה, אבל תרוייהו מודו לגבי דין כוונה דבעי' כוונה. (והביא שם נפ"מ בהי"ת שנתכוין על תנאי, דמגדר 'לשמה' אין בזה אבל בגדר כונה יש בזה כיון שסו"ס נתכוין). עכת"ד הצריך לקושייתי, מקוה שהבאתי ברור מספיק.
ועכ"פ קשה לי, שהנה בסוגי' במנחות מב: מבואר לגבי ציצית שלשמה ושלא לשמה פסול, וביאר שם התוס' שהוא כמו בקדשים שלשמה ושלא לשמה פסול. וקשה לי אליבא דב"ש שבעי' לשמה במצה, א"כ הרי כיון שסוכ"ס נתכוין נמי למכור בשוק א"כ הוי לשמה ושלא לשמה, וא"כ אליבא דב"ש סו"ס מ"ט כשר בעשאן למכור בשוק (אא"כ נימא דדברי רבה אלו לא אתיין כב"ש, וזה צ"ע).
עריכה: הקו' ממנחות קשה על הסוגי' דרקיקי נזיר אפי' ללא ד' הברכ"ש, אך הברכ"ש מבאר ומציג את גדרי לשמה בזה ככה"ת, ולפיכך הבאתיו.
ייש"כ.
ועכ"פ קשה לי, שהנה בסוגי' במנחות מב: מבואר לגבי ציצית שלשמה ושלא לשמה פסול, וביאר שם התוס' שהוא כמו בקדשים שלשמה ושלא לשמה פסול. וקשה לי אליבא דב"ש שבעי' לשמה במצה, א"כ הרי כיון שסוכ"ס נתכוין נמי למכור בשוק א"כ הוי לשמה ושלא לשמה, וא"כ אליבא דב"ש סו"ס מ"ט כשר בעשאן למכור בשוק (אא"כ נימא דדברי רבה אלו לא אתיין כב"ש, וזה צ"ע).
עריכה: הקו' ממנחות קשה על הסוגי' דרקיקי נזיר אפי' ללא ד' הברכ"ש, אך הברכ"ש מבאר ומציג את גדרי לשמה בזה ככה"ת, ולפיכך הבאתיו.
ייש"כ.