ברכות ז. למה לאה הראשונה בעולם שהודתה

אליעזר11

משתמש חדש
אמר ר"י משום ר"ש בן יוחי מיום שברא הקב"ה את עולמו לא היה אדם שהודה להקב"ה עד שבאתה לאה והודתו שנאמר (בראשית כט, לה) הפעם אודה את ה':

מה מיוחד ב"הפעם אודה את ה'" ?
הרי כבר בבנים הראשונים הודתה: "ראה ה' בעניי", "שמע ה' כי שנואה אנכי"

וגם עצם הדיבור "הפעם אודה את ה'" קשה, מה זה הפעם ? מה מיוחד כעת ?

כתבתי כאן ואשמח לכל ביקורת
 

מיקי

משתמש רגיל
יפה מאד, ועיין ברש"י שם שעד אז חשבה שלכל אשה של יעקב צריך להיות ג' בנים, ומכשנולד הבן הרביעי שהוא מעבר לחשבון הודתה,
יתכן שהפירוש שעד עכשיו חשבה שהילדים הם בזכות יעקב וביהודה ראתה שגם בזכותה , או שהבינה שכל מה שהיה עד היום לא היה מובן מאליו.
 

שלמה בן דוד 15

משתמש ותיק
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=6&t=3523#p42224
צל"ח מסכת ברכות דף ז עמוד ב
ראובן וכו' אמרה לאה ראו מה בין בני וכו'. נלע"ד דזה מקושר להא דלעיל, משום דפשוטו של מקרא שאמרה ראה ה' בעניי וכו', היינו שסברה שרחל תשאר עקרה ולא תלד, ולכן יאהב יעקב את לאה, ולפי מה שקראה שם והודה שנטלה יותר מחלקה מוכח שידעה שרחל תלד ג"כ בנים, דאל"כ נשארו ג' נשים ומגיע על חלקה ארבעה בנים, ולמה נתנה הודאה בלידת בן הרביעי, אלא ודאי שידעה שגם רחל תלד בנים, וא"כ למה קראה שם ראובן, לכן בא כאן ודרש שקריאת שם ראובן באמת היה טעמה משום ראו מה בין בני וכו', אבל בפני יעקב לא גילתה שראתה ברוח הקודש שגם רחל תלד, כדי שיאהב אותה, שיהיה סבור שרחל עקרה. וזה שאמר הכתוב כי אמרה כי עתה יאהבני אישי, פי' שבפני יעקב אמרה טעם זה, אבל באמת היה טעמה כמפורש כאן
 
חלק עליון תַחתִית