האם יש ענין להקפיד על בריאות לפי הרופאים, כאשר הציבור לא נוהג כך?

ישנם דברים רבים שהרופאים ממליצים לנהוג, הן במאכלים והן בעימול וכדו'
על רובא דרובא ניתן לומר שהציבור לא נוהג כהרופאים

והשאלה היא מהי הדרך הראויה

האם אמרי' שומר פתאים ה', וכל מי שנוהג כדרך העולם, אין לו מה לחשוש, וכדרך שהביא הגרי"ש אלישיב לגבי מעשנים.
או שחייבים להקפיד על הכל, וכדרך שמשמע ברמב"ם הל' דעות פ''ד "הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדין את הגוף ולהנהיג עצמו בדברים המברין והמחלימים ואלו הן..."
והאם יש בזה חילוק בין רופאים קונבציונאלים לבין טבעוניים וכד'

[אגב, ראיה נאה ישנה בפרשת השבוע, לאסכולה המתנגדת לצריכת חלב פרה, שנא' "חמאת בקר וחלב צאן"]
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מידות ושיעורי תורה אמר:
ישנם דברים רבים שהרופאים ממליצים לנהוג, הן במאכלים והן בעימול וכדו'
על רובא דרובא ניתן לומר שהציבור לא נוהג כהרופאים

והשאלה היא מהי הדרך הראויה

האם אמרי' שומר פתאים ה', וכל מי שנוהג כדרך העולם, אין לו מה לחשוש, וכדרך שהביא הגרי"ש אלישיב לגבי מעשנים.
או שחייבים להקפיד על הכל, וכדרך שמשמע ברמב"ם הל' דעות פ''ד "הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדין את הגוף ולהנהיג עצמו בדברים המברין והמחלימים ואלו הן..."
והאם יש בזה חילוק בין רופאים קונבציונאלים לבין טבעוניים וכד'

[אגב, ראיה נאה ישנה בפרשת השבוע, לאסכולה המתנגדת לצריכת חלב פרה, שנא' "חמאת בקר וחלב צאן"]
בעניני בריאות יש להבדיל בין דבר שהוא שנוי במחלוקת לבין דבר שהוא מוסכם לכו''ע.
אני אישית ראיתי ב' סבתות שלי אחת שמרה על עצמה ואחת אכלה הכל, זו האריכה ימים הרבה בבריאות וזו הרבה פחות, והוא ניכר לעין לכל מי שמעיין בזה, עד גיל ארבעים כמעט שלא רואים את ההשלכות ומגיל ארבעים עד שישים רואים הרבה השלכות ומשישים ואילך זה כבר חיים ומוות, אלא שאנשים לא רואים השלכות עד גיל ארבעים ועל כן לא מקפידים, ומגיל ארבעים כבר לא משתנים.
 
 
חלק עליון תַחתִית