יהודיפשוט1 אמר:חסרה אופציה החשובה של :
להמשיך המצב בו הוא דלוק בלבד ( בלי לדחות ההדלקה)
לאחימקו אמר:יהודיפשוט1 אמר:חסרה אופציה החשובה של :
להמשיך המצב בו הוא דלוק בלבד ( בלי לדחות ההדלקה)
זו לא אפשרות א'?
אם לא תסביר, מה הועיל שכתבת לא?יהודיפשוט1 אמר:לאחימקו אמר:יהודיפשוט1 אמר:חסרה אופציה החשובה של :
להמשיך המצב בו הוא דלוק בלבד ( בלי לדחות ההדלקה)
זו לא אפשרות א'?
איש פשוט מאד אמר:חסר גם האופציה של רק להמשיך את מצב הכבוי (אאל"ט כך סובר ה"מאור השבת" - הרב ידלר).
אני כותב מזכרון של לפני בערך 10-15 שנים, מקוה שזה מדויק.חימקו אמר:איש פשוט מאד אמר:חסר גם האופציה של רק להמשיך את מצב הכבוי (אאל"ט כך סובר ה"מאור השבת" - הרב ידלר).
שיותר קל מלהמשיך מצב דולק? מדוע?
למיטב הבנתי, זה אינו קיים בשעונים של היום. אין שום השפעה על החשמל בין להמשיך כיבוי ובין להמשיך הדלקתו.איש פשוט מאד אמר:הוא טען שלהמשיך כיבוי זה לא בעיה כיון שאני רק מונע את הזיזים מלהדליק את האור, אבל להמשיך הדלקה אני מחבר את החשמל של עוד שעה שיעשה הדלקה.
נשמע לא הגיוניאיש פשוט מאד אמר:אני כותב מזכרון של לפני בערך 10-15 שנים, מקוה שזה מדויק.חימקו אמר:איש פשוט מאד אמר:חסר גם האופציה של רק להמשיך את מצב הכבוי (אאל"ט כך סובר ה"מאור השבת" - הרב ידלר).
שיותר קל מלהמשיך מצב דולק? מדוע?
הוא טען שהוא בדק את השעון שבת בפנים, ובשנים האחרונות (דאז) התחילו לייצר שעון שהמצב הפשוט שלו הוא מכובה, וכל פעם שזז מזיז לזיז מתחבר מחדש כביכול.
הוא טען שלהמשיך כיבוי זה לא בעיה כיון שאני רק מונע את הזיזים מלהדליק את האור, אבל להמשיך הדלקה אני מחבר את החשמל של עוד שעה שיעשה הדלקה.
בערך כך, אבל כאמור זה מזכרון של הרבה שנים.
זה בעצם כמו אפשרות א', רק ההתעסקות אינה לעכשיו אלא לעתיד.חייל של הרבי אמר:יש עוד אפשרות,
לקצר פעולה שעוד לא התחילה.
נראה לי שאם זה קורה, זה נחשב לכל היותר מתעסק.א. ל. חנן אמר:, עד שבשבת אחת תוך כדי עסק עם השעון נכבה המזגן בפתאומיות
אבל זה מתעסק במקום שהתקלות מאוד קרובות. ונתתי לעצמי 'טווח ביטחון'...חימקו אמר:נראה לי שאם זה קורה, זה נחשב לכל היותר מתעסק
חימקו אמר:נראה לי שאם זה קורה, זה נחשב לכל היותר מתעסק.א. ל. חנן אמר:, עד שבשבת אחת תוך כדי עסק עם השעון נכבה המזגן בפתאומיות
יהודיפשוט1 אמר:חימקו אמר:נראה לי שאם זה קורה, זה נחשב לכל היותר מתעסק.א. ל. חנן אמר:, עד שבשבת אחת תוך כדי עסק עם השעון נכבה המזגן בפתאומיות
לא חושב שזה נקרה מתעסק לפי ההגדרה ,
אבל יש פה הרבה תלמידי חכמים שיגידו
יהודיפשוט1 אמר:מופיע בפוסקים שיש דעות שבתנאים מסויימים מותר להמשיך המצב כאשר הוא דולק
מי שילמד מזה גם להיפך זה על אחריותו
מניין לך?מיכי אמר:יהודיפשוט1 אמר:מופיע בפוסקים שיש דעות שבתנאים מסויימים מותר להמשיך המצב כאשר הוא דולק
מי שילמד מזה גם להיפך זה על אחריותו
מה זה להיפך? להמשיך מצב כבוי? ודאי דכ"ש הוא.
אני מתכוון להמשיך מצב כבוי עד לסוף השבת שלא ידלק בכלל ולא לאחר הדלקה, ואין שום צד שבעולם לאוסרו מחמת דררא דמלאכה.יהודיפשוט1 אמר:מניין לך?מיכי אמר:יהודיפשוט1 אמר:מופיע בפוסקים שיש דעות שבתנאים מסויימים מותר להמשיך המצב כאשר הוא דולק
מי שילמד מזה גם להיפך זה על אחריותו
מה זה להיפך? להמשיך מצב כבוי? ודאי דכ"ש הוא.
מיכי אמר:אני מתכוון להמשיך מצב כבוי עד לסוף השבת שלא ידלק בכלל ולא לאחר הדלקה, ואין שום צד שבעולם לאוסרו מחמת דררא דמלאכה.יהודיפשוט1 אמר:מניין לך?מיכי אמר:מה זה להיפך? להמשיך מצב כבוי? ודאי דכ"ש הוא.
אתה חושב שיש בזה סרך מלאכה?יהודיפשוט1 אמר:מיכי אמר:אני מתכוון להמשיך מצב כבוי עד לסוף השבת שלא ידלק בכלל ולא לאחר הדלקה, ואין שום צד שבעולם לאוסרו מחמת דררא דמלאכה.יהודיפשוט1 אמר:מניין לך?
גם ללא צורך רבים וגם לא בשינוי? לכתחילה?
ועוד לא נגענו בשאלת מוקצהמיכי אמר:אתה חושב שיש בזה סרך מלאכה?יהודיפשוט1 אמר:מיכי אמר:אני מתכוון להמשיך מצב כבוי עד לסוף השבת שלא ידלק בכלל ולא לאחר הדלקה, ואין שום צד שבעולם לאוסרו מחמת דררא דמלאכה.
גם ללא צורך רבים וגם לא בשינוי? לכתחילה?
אני לא חושב שאפשר לומר כן, אם החשמל כבוי ורק סופו לדלוק ואתה גורם לאי הדלקה איך אפשר לראות פה מלאכה?
וזה מותר לכו"ע, מה שא"כ להמשיך את ההדלקה שהיו שחשו בו משום מוסיף שמן לנר.יוספזון אמר:כבר הזכירו שחסר כאן 'להמשיך את הכיבוי' לכאורה הדרך הכי קלה מבחי' הלכתית...
כשהשעון כבר כבוי, מורידים את הזיזים שלא יופעל שוב.
באופן אישי אני מקיל לעצמי רק באופן זה. דומני שראיתי בעבר מי שאוסר גם בזה. אך לא זוכר בדיוק 'מי האוסר'.דרומאי אמר:וזה מותר לכו"ע, מה שא"כ להמשיך את ההדלקה שהיו שחשו בו משום מוסיף שמן לנר.יוספזון אמר:כבר הזכירו שחסר כאן 'להמשיך את הכיבוי' לכאורה הדרך הכי קלה מבחי' הלכתית...
כשהשעון כבר כבוי, מורידים את הזיזים שלא יופעל שוב.