האם יש חשש להשתמש בנייר ממוחזר?

פרלמן משה

משתמש ותיק
שמעתי לעורר כי יתכן שמעורב בהם נייר גניזה רח"ל,
(עובדא שיש נייר טואלט שרשום עליו ללא חשש גניזה).
 

דרומאי

משתמש ותיק
ואת''ל שקיים כזה חשש- יש לדון אם אסור להשתמש בזה מעיקר הדין מצד ביזיון כתבי הקודש- או שמא פנים חדשות באו לכאן, א''נ שמא מהני כאן ביטול ניירות הגניזה ברוב שאר הניירות.
אך אולי יש לאסור גם משום מסייע בידי עוברי עברה.
 

אלימלך

משתמש ותיק
בדינים והנהגות מובא שהראה לחזו"א נייר טואלט שהיו עליו אותיות של חומש ואמר לו הרוב בסדר
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
בכל דבר הרוב בסדר, אז תמו כל החששות.. האם בהכשר ירוד הבעי'ה ברוב, א"כ למה צריך כשרות מהודרת?
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יתכן שדבריו של החזו"א נסובו אודות הענין של רגש וכבוד לדברי תורה, ולא משום שזה חפצי קדושה.
ידועה דעתו (להלכה ולא למעשה) של הגרמ"פ שאין קדושה בספרים שהודפסו וא"צ לגוזנם, אלא שהתנה דעתו בהסכמת הביד"צ בירושלים - והם לא הסכימו.

עכ"פ קדושה אין בהם (כתבי הקודש), אלא כבוד לדברי תורה. ויתכן שמשו"ה אמר החזו"א את דבריו.
ודאי שלכתחילה צריך למנוע את זה (מדובר בעיקר על בתי דפוס).
 

ברל

משתמש ותיק
יש תשובה ארוכה כמדומני של ר' יצחק אלחנן בעניין. ואםאני יעשה קצת סדר בעניין. למעשהרוב הנייר טאולת כמדומני מעל 80% מיוצר מנייר ממוחזר. האמת שגניזה שמגיעה למפעלים מדובר יותר על שאריות של בתי דפוס שבעצם זה ספרים שלא השתמשו בהם מעולם. שאם אני לא טועה לא חייבים גניזה בהכרח.
ואם כבר הזכירו פה לדעתי אין ספק שאם כבר יש עניין לחזק את עניין השבת שביצור נייר טואלת לא מדובר על ניסיון קל בכלל.
המכונות בימות השבוע עובדים 24 שעות רצוף לצורך השבתת המכונות נדרש עוד יומיים של הפסד לבעל המפעל כי יש את יום שישי שאז מפסיקים את פעילות המכונה תהליך שלוקח כמה שעות שבת עצמה ועוד יום ראשון על מנת לחזור לייצור כיון שהמכונה מושבתת בעתם 3 ימים בשבוע מול המפעלים המתחרים שעושים הפסקה פעם בחודש חודשיים ובזמני תקלות.
 
חלק עליון תַחתִית