קריאת התורה בחו"ל

יצחק

משתמש ותיק
בשבת האחרונה קראו באר"י פרשת אחרי מות ובחו"ל היה יו"ט אחרון של חג, בשבת הבאה הם יקראו פרשת אחרי מות וכך הם יפגרו אחרי בני אר"י עד שבת פרשת מסעי שאצלם יקראו מטות מסעי ואצלנו יקראו מסעי לחוד
השאלה היא למה לא יקראו בחו"ל כבר בשבוע הבא את פרשות אחרי מות קדושים שגם הם פרשות מחוברות לפעמים וכך ידביקו את הפער.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
הקריאה אצלינו עד שבועות אינה לכתחילה, שהרי במדבר צריך להיות שבת שלפני שבועות כמבואר בגמרא ובשו"ע.
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
יצחק אמר:
שאלה: למה לא יקראו בחו"ל בשבת הבאה את פרשות אחרי מות וקדושים, וכך ידביקו את הפער?
תשובה: סדר קריאת הפרשיות בחוץ לארץ נקבע בזמן שבא"י עדיין היה נהוג מחזור קריאת התורה של שלש שנים.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
יצחק אמר:
בשבת האחרונה קראו באר"י פרשת אחרי מות ובחו"ל היה יו"ט אחרון של חג, בשבת הבאה הם יקראו פרשת אחרי מות וכך הם יפגרו אחרי בני אר"י עד שבת פרשת מסעי שאצלם יקראו מטות מסעי ואצלנו יקראו מסעי לחוד
השאלה היא למה לא יקראו בחו"ל כבר בשבוע הבא את פרשות אחרי מות קדושים שגם הם פרשות מחוברות לפעמים וכך ידביקו את הפער.

בשו"ת מהרי"ט או"ח ח"ב סי' ד' תמה בזה וכתב שלא רצו לשנות מסדר השנים שמחברים תמיד מטות ומסעי, שהחיבור מוכיח שרוצים שפרשת דברים תהיה סמוכה לתשעה באב.
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
יצחק אמר:
שאלה: למה לא יקראו בחו"ל בשבת הבאה את פרשות אחרי מות וקדושים, וכך ידביקו את הפער?
תשובה: סדר קריאת הפרשיות בחוץ לארץ נקבע בזמן שבא"י עדיין היה נהוג מחזור קריאת התורה של שלש שנים.
אלא אי קשיא הא קשיא: כשחל אחרון של פסח בשבת בשנה פשוטה, שבני א"י מקדימין לקרות בו ביום פרשת שמיני, מדוע אין מפרידין לא את תזריע ומצורע ולא את אחרי וקדושים, כי אם את בהר ובחקותי?
 

הכהן

משתמש ותיק
אין סיבה להשוות קריאות. כל מה שצריך זה לשמור על במדבר לפני שבועות ודברים לפני ת"ב, ולכן משנים רק סמוך למקום שצריך לשמור.
 
חלק עליון תַחתִית