גר שנתגייר כקטן שנולד דמי

בן אהרון

משתמש ותיק
מה דין גויה שיש וסת קבוע כשמתגיירת האם נחשבת כקטן שנולד ובטלה קביעותה או משא לא אמר' כקטן שנולד לעניין זה?
[glow=red]
נא לציין מקור[/glow]
 
A

Anonymous

Guest
בן אהרון אמר:
מה דין גויה שיש וסת קבוע כשמתגיירת האם נחשבת כקטן שנולד ובטלה קביעותה או משא לא אמר' כקטן שנולד לעניין זה?
[glow=red]
נא לציין מקור[/glow]
לאחר זיכרון קלוש וחיפוש, עיין חזו"א יו"ד סימן צ"ט סק"ד שדן בזה.
 

ayedavid

משתמש ותיק
במסקנת הגמ' בנדה י"א עמ' ב' , מובא שיושבת על דם טוהר אינה קובעת וסת מימי טהרה שלה לימים שאח"כ - הרגילים, גם למ"ד שמעיין אחד הם (והלכה כמותו)

שאין קביעות וסת מימי טהרה לימי טומאה (לימים שיכולה להיטמא). ולכאורה גם בגיורת שכשהייתה גויה דמה היה טהור

(נדמה לי שראיתי את הראיה הזו כתובה באיזה מקום, אני לא זוכר אם להלכה)
 
A

Anonymous

Guest
ayedavid אמר:
במסקנת הגמ' בנדה י"א עמ' ב' , מובא שיושבת על דם טוהר אינה קובעת וסת מימי טהרה שלה לימים שאח"כ - הרגילים, גם למ"ד שמעיין אחד הם (והלכה כמותו)

שאין קביעות וסת מימי טהרה לימי טומאה (לימים שיכולה להיטמא). ולכאורה גם בגיורת שכשהייתה גויה דמה היה טהור

(נדמה לי שראיתי את הראיה הזו כתובה באיזה מקום, אני לא זוכר אם להלכה)
כמדומה, שעל זה מדבר החזו"א שציינתי.
 

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
ayedavid אמר:
במסקנת הגמ' בנדה י"א עמ' ב' , מובא שיושבת על דם טוהר אינה קובעת וסת מימי טהרה שלה לימים שאח"כ - הרגילים, גם למ"ד שמעיין אחד הם (והלכה כמותו)

שאין קביעות וסת מימי טהרה לימי טומאה (לימים שיכולה להיטמא). ולכאורה גם בגיורת שכשהייתה גויה דמה היה טהור

(נדמה לי שראיתי את הראיה הזו כתובה באיזה מקום, אני לא זוכר אם להלכה)
מדברי הלחם ושמלה (לגר"ש גנצפריד) סי' קפז סקכ"ה מבואר שלא כדברי החזו"א, אלא שיש סברא מקומית שם שלא קבעה מימי טהרה לימי טומאה.
ראו כאן ד"ה שוב את דבריו.
לחו''ש סי' קפ''ז סקכ''ה.PNG
 

ayedavid

משתמש ותיק
התוס' שם מקשים שתבדוק כדי לברר שמא פסקו ראיותיה, ומתרצים שבימי טוהר אם לא תראה כלל לא יחשב להפסקה, שאין עוקרת מימי טהרה לימי טומאה...
 

טעם ודעת

משתמש ותיק
דרך אגב: אידי דאיירי בגר שנתגייר, נעלה דבר המהר"ל הידועים שעמד על ענין זה למה נקטו חכמים בלשון גר שנתגייר, 'גר'? גוי שנתגייר, מעיקרא הוא גוי ולא גר,

מסברי המהר"ל יסוד גדול, באמת באמת אינו יכול להיות יהודי הוא לא שייך לעם הנבחר, אלא שיש נשמות קדושות שהתפזרו בכל מיני מקמות בעולם, ואלו צריכים להיכנס תחת כנפי השכינה, ולהם יעוד התורה המושג הזה של 'גר', ולכן דייקא נקטינן גר שבא להתגייר ולא גוי.
 
חלק עליון תַחתִית