ידועים דברי הגמ ששליח ציבור שטעה סימן רע לשולחיו
תמיד הבנתי הכוונה שהקב"ה מסבב טעות ע"מ לעורר את הציבור לתשובה
היינו הטעות של החזן התגלגלה בגלל מעשינו
והנה בתחילת פרק שני אמרה המשנה שמעמידים בתענית חזן הרגיל
ופירש"י שמעמידים חזן שבקי בתפילה ועי"כ לא יבוא לידי טעות
ואני הקטן שואל
בשלמא אם הטעות היא סיבה מובן שיש להשתדל שלא יהיה טעות
אבל אם זה סימן למעשי ישראל מהתועיל השתדלות בזה
לפו"ר היה מקום לפרש שהצורך בחזן בקי שהתפילה תהיה כהטגן ועי"כ יהיו ישראל מרוצים לפני ה'
אבל לא כן פירש"י
אשמח לתשובות
תמיד הבנתי הכוונה שהקב"ה מסבב טעות ע"מ לעורר את הציבור לתשובה
היינו הטעות של החזן התגלגלה בגלל מעשינו
והנה בתחילת פרק שני אמרה המשנה שמעמידים בתענית חזן הרגיל
ופירש"י שמעמידים חזן שבקי בתפילה ועי"כ לא יבוא לידי טעות
ואני הקטן שואל
בשלמא אם הטעות היא סיבה מובן שיש להשתדל שלא יהיה טעות
אבל אם זה סימן למעשי ישראל מהתועיל השתדלות בזה
לפו"ר היה מקום לפרש שהצורך בחזן בקי שהתפילה תהיה כהטגן ועי"כ יהיו ישראל מרוצים לפני ה'
אבל לא כן פירש"י
אשמח לתשובות