"שלא עשני גוי". לכאורה אם הייתי גוי היתה מציאותי העצמית שונה, עם נשמה אחרת, ואזי לא הייתי אני. [כמו שברור שא"א לומר "שלא עשני בהמה"]. ולכאורה גם על "שלא עשני אשה" יש להקשות כן, דנשמת איש ואשה הם שונים.
ולפי מה שהביא המג"א מו, י בשם המקובלים: "שהברכות הללו מברכין על יציאת נשמתו בלילה שלא נדבק בה נשמת עכו"ם או עבד", ניחא.
ולפי מה שהביא המג"א מו, י בשם המקובלים: "שהברכות הללו מברכין על יציאת נשמתו בלילה שלא נדבק בה נשמת עכו"ם או עבד", ניחא.