קדיש בין שיר של יום לברכי נפשי, למנהג ספרד,

בן ישיבה

משתמש ותיק
מנהג ספרד אומרים בראש חודש גם שיר של יום וגם ברכי נפשי, ויש שאומרים קדיש יתום לאחר השיר של יום ושוב אומרים קדיש לאחר ברכי נפשי,
ולכאו' נראה כי אין טעם לקדיש זו כי הרי שניהם הוא בגדר שיר של יום, והקדיש יתום נתקן לאמרו לאחר השיר של יום, וכמו שאין אומרים קדיש בים שיר של יום להושיענו ( לנוסח ספרד אומרים עוד מזמורים בשיר של יום, בכל יום,), והיינו משום דהכל נכלל בשיר של יום, א"כ לכאו' הוא הדין בין שיר של יום לברכי נפשי,
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
שיר של יום היו הלויים שרים בשחרית, וברכי נפשי היו שרים במוסף. לפיכך מסתבר שכל אחד בעולם אחר, ובכל מעבר בין העולמות אומרים קדיש.
 

בדרך המלך

משתמש רגיל
זכורני שראיתי (אולי ליקוטי מהרי"ח) שיש להקפיד לומר קדיש זה אף אם אין יתום, כדי שלא יראה שברכי נפשי הוא חלק משיר של יום.
 
חלק עליון תַחתִית