מנהג ספרד אומרים בראש חודש גם שיר של יום וגם ברכי נפשי, ויש שאומרים קדיש יתום לאחר השיר של יום ושוב אומרים קדיש לאחר ברכי נפשי,
ולכאו' נראה כי אין טעם לקדיש זו כי הרי שניהם הוא בגדר שיר של יום, והקדיש יתום נתקן לאמרו לאחר השיר של יום, וכמו שאין אומרים קדיש בים שיר של יום להושיענו ( לנוסח ספרד אומרים עוד מזמורים בשיר של יום, בכל יום,), והיינו משום דהכל נכלל בשיר של יום, א"כ לכאו' הוא הדין בין שיר של יום לברכי נפשי,
ולכאו' נראה כי אין טעם לקדיש זו כי הרי שניהם הוא בגדר שיר של יום, והקדיש יתום נתקן לאמרו לאחר השיר של יום, וכמו שאין אומרים קדיש בים שיר של יום להושיענו ( לנוסח ספרד אומרים עוד מזמורים בשיר של יום, בכל יום,), והיינו משום דהכל נכלל בשיר של יום, א"כ לכאו' הוא הדין בין שיר של יום לברכי נפשי,