עפר תלמידי חכמים
משתמש רגיל
וכן פרוסה של לחם הפנים טמאה שנתערבה במאה פרוסות של לחם הפנים טהורות תעלה רבי יהודה אומר לא תעלה
אבל חתיכה של חטאת טהורה שנתערבה במאה חתיכות של חולין טהורות וכן פרוסה של לחם הפנים טהורה שנתערבה במאה פרוסות של חולין טהורות דברי הכל לא תעלה
פירש רש"י דברי הכל לא תעלה - ת"ק מודה הואיל ואפשר למוכרן לכהן בהפסד מועט וחתיכה ופרוסה דרכן לימנות משום הפסד מועט לא מבטלינן איסורא דאורייתא ואע"ג דעיגול בטל בחולין ולא מזבנינן ליה לכהן התם הוא דעיגול גופיה תרומה דרבנן היא ורישא תעלה דאין להם תקנה אלא שריפה ואיכא הפסד קדשים:
ויש לעיין האיך יצוייר שנתערבה חולין בלחם הפנים והרי אסור להכניס חולין לעזרה וכן אסור לאכול חולין בעזרה ומדוע פירש רש"י פרוסה של לחם הפנים שנתערב בחתיכה של חולין לא תעלה הואיל ואפשר למכרן לכהן בהפסד מועט וכי באיזה מקום יאכלו הכהן בעזרה א"א משום חולין שבו ומחוץ לעזרה א"א משום לחם הפנים
אבל חתיכה של חטאת טהורה שנתערבה במאה חתיכות של חולין טהורות וכן פרוסה של לחם הפנים טהורה שנתערבה במאה פרוסות של חולין טהורות דברי הכל לא תעלה
פירש רש"י דברי הכל לא תעלה - ת"ק מודה הואיל ואפשר למוכרן לכהן בהפסד מועט וחתיכה ופרוסה דרכן לימנות משום הפסד מועט לא מבטלינן איסורא דאורייתא ואע"ג דעיגול בטל בחולין ולא מזבנינן ליה לכהן התם הוא דעיגול גופיה תרומה דרבנן היא ורישא תעלה דאין להם תקנה אלא שריפה ואיכא הפסד קדשים:
ויש לעיין האיך יצוייר שנתערבה חולין בלחם הפנים והרי אסור להכניס חולין לעזרה וכן אסור לאכול חולין בעזרה ומדוע פירש רש"י פרוסה של לחם הפנים שנתערב בחתיכה של חולין לא תעלה הואיל ואפשר למכרן לכהן בהפסד מועט וכי באיזה מקום יאכלו הכהן בעזרה א"א משום חולין שבו ומחוץ לעזרה א"א משום לחם הפנים