במשנה (לו.) הסמיכות והתנופות וכו' נוהגות באנשים ולא בנשים חוץ ממנחת סוטה ונזירה שהן מניפות.
והנה רש"י שם פי' דנוהגות באנשים ולא בנשים דאפי' הן כהנות אין העבודה כשירה בהן וה"נ הילפותא בגמ' היא לגבי העבודה דבעינן כהן ולא כהנת.
א"כ מה שכתוב שבמנחת סוטה ונזירה כשרות היינו דמהני אף בכהנת או שיכולה להניף כבעלים אבל מ"מ צריך כהן שיניף עמה.
אשמח אם מישהו יודע הסבר.
והנה רש"י שם פי' דנוהגות באנשים ולא בנשים דאפי' הן כהנות אין העבודה כשירה בהן וה"נ הילפותא בגמ' היא לגבי העבודה דבעינן כהן ולא כהנת.
א"כ מה שכתוב שבמנחת סוטה ונזירה כשרות היינו דמהני אף בכהנת או שיכולה להניף כבעלים אבל מ"מ צריך כהן שיניף עמה.
אשמח אם מישהו יודע הסבר.