בין שלל החידושים המרתקים שראיתי בספר המוסמך שיצא לאור מחדש "מקבים א" (שכמה מגדולי הדורות ציטטו ממנו ע"ש בספר בפתיחה ובהסכמות)
יש בהערות שם כמה מקורות מוסמכים שמשמע מהם שהחנוכה המקורי היה שונה לגמרי והוא היה בעצם השלמה לסוכות שלא זכו לחגוג.
ובקצרה עיקרו של החג היה לחנוך את המקדש ולחגוג סביב זה.
ולכן לפי אחד או שנים מהמקורות שם - הקיפו המזבח בד' מינים, ובאגרת ששלחו למצרים כתבו להם שיעשו סוכות בכ"ה כסלו ועוד הפתעות ע"ש.
וכן ציין לכמה מאמרים של ת"ח גדולים וידועים שדנו ברצינות אם הדלקת נרות פרטית היתה בזמן המקדש או שמתחילה תקנו רק כלשון הסידור - להודות ולהלל.
וכלשון הגמ' קבעום ימים טובים בהלל והודאה,
ובמגילת תענית רק - דלא למיספד ודלא להתענאה בהון.
ועוד ועוד הפתעות, אני עדיין באמצע...
יש בהערות שם כמה מקורות מוסמכים שמשמע מהם שהחנוכה המקורי היה שונה לגמרי והוא היה בעצם השלמה לסוכות שלא זכו לחגוג.
ובקצרה עיקרו של החג היה לחנוך את המקדש ולחגוג סביב זה.
ולכן לפי אחד או שנים מהמקורות שם - הקיפו המזבח בד' מינים, ובאגרת ששלחו למצרים כתבו להם שיעשו סוכות בכ"ה כסלו ועוד הפתעות ע"ש.
וכן ציין לכמה מאמרים של ת"ח גדולים וידועים שדנו ברצינות אם הדלקת נרות פרטית היתה בזמן המקדש או שמתחילה תקנו רק כלשון הסידור - להודות ולהלל.
וכלשון הגמ' קבעום ימים טובים בהלל והודאה,
ובמגילת תענית רק - דלא למיספד ודלא להתענאה בהון.
ועוד ועוד הפתעות, אני עדיין באמצע...