מה קרה להכשר של "שוקולד בלונדי"

ברל

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
אמונת אומן אמר:
פעלעד אמר:
ומסתובבים כאן אנשים שסומכים בעיניים עצומות...?!


נכון יותר יהיה לומר בעיניים פקוחות.
כי הכל שם שקוף וגלוי. 
הרתיעה הטבעית מובנת

צא ובדוק ושוב אלינו עם תובנות כיד ד' הטובה עליך
רק הסתכלתי כעת קצת על רשימת המומלצים שם, וזה נתן לי היטב להבין מי קהל היעד שלהם, האתר הזה עשוי לאנשים מסורתיים או מזרחיים וכדומה שיהיה להם כמו שאומרים עזרה ראשונה...
הם ממליצים על כל מיני רבנויות, יש מוצרים שחוג חת"ס טןב להם, ובחו"ל איגוד וועסטיים הראשון ברשימה....
וגם בשר בקר חלק של הרבנות עם מדבקה אדומה מספיק להם...
 
לגבי כשרויות חו"ל הם לא ממליצים הן רק אומרים שמפי השמועה של מומחי כשרות מה נחשבה הכשר טוב והם כותבים את זה מפורש.
לגבי רבנות מדסקה אדומה בבשר חו"ל אכן שמעתי מיותר משוחט אחד שזה בהחלט רמת מהדרין.
תלמד אותם קצת יותר לעומק הם מאוד זהירים בדבריהם וממש לא מכונים לציבור מסורתי שלא עומד בפסיק מהסטנדרט שהם מציבים.
ולצערי אף משפחות שמכונות חרדיות
 

יהודי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
זה אני יודע
אפשר מקור?
כי קיבלתי התרשמות אחרת

לא רואה יותר ענין בויכוח זה. כמה שטענו כאן לא היתה שום תשובה ריאלית רק בלה בלה בלה.
מי שבחר להחליט להאמין בהם, שיערב לו.
 

haiosi

משתמש רגיל
פותח הנושא
לגופו של ענין. לגבי השוקולד "בלונדי", התקשרתי לבדץ העדה החרדית - הם אמרו לי "משתמשים בו בחומרי גולם שלא אישרנו".
לגבי מי שכתב כאן שהעד"ח אומרים (בקו המידע 073-3838200) שאת רוב המוצרים של אוסם אפשר לאכול גם בלי החותמת שלהם - לא מצאתי את זה בקו הנ"ל, וגם שאלתי אותם, ואמרו לי שצריך לשאול אותם לגבי כל מוצר בנפרד (לפעמים במפעל בשדרות יש כל מיני מוצרי יבוא שהם מאשרים).
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
זה אני יודע
אפשר מקור?
כי קיבלתי התרשמות אחרת

לא רואה יותר ענין בויכוח זה. כמה שטענו כאן לא היתה שום תשובה ריאלית רק בלה בלה בלה.
מי שבחר להחליט להאמין בהם, שיערב לו.
לדעתי תשובה זו וכמה כמוה כאן,
היא המוכיחה בצורך הגדול של ארגון כמו כושרות !
הדבר הכי חשוב בסולם, כשרות המאכלים, נבחן לפי דעות קדומות נטו.
 

יהודי

משתמש ותיק
כלך לך אצל שוקולד בלונדי המאושר על ידם. ותמשיך להכשיל את הרבים בשכנועים העצמיים בהם שכנעת את עצמך כדי להתיר וכו'.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
כלך לך אצל שוקולד בלונדי המאושר על ידם. ותמשיך להכשיל את הרבים בשכנועים העצמיים בהם שכנעת את עצמך כדי להתיר וכו'.
נשמח לקבל דברים של טעם. 

אינך יודע מה הבעיה בשוקולד בלונדי, וזה שהעד''ח לא מאשרים איזה חומר גלם לא הופך אותו עדיין לחתיכא דאיסורא. 
נניח שיש ויכוח בבדץ, כמה דיינים מתירים לכתחילה ואילו דיין אחד או יותר שמונים על ועד הכשרות נוטים להחמיר וע"כ אינם נותנים הכשר, אז זה מחייב את כלל ישראל? 

אני עוד זוכר איך הם הסבירו בטוטו''ד שאין שום אפשרות בעולם לייצר מסטיק כשר... עד ששל''ח אחד מהדיינים והגיעה למסטיקים גאולה שלא בדרך הטבע. 

אני בעצמי לא אוכל בלונדי ולא התרתי לעצמי שום דבר, אבל אתה מנפנף באקדח ללא כדורים ומנסה לשכנע את החברים כאן ללא שום טענה ממשית. 
 
 

יהודי

משתמש ותיק
מצוין. מה שהעד"ח לא מאשרים זה לא באמת. רק מה שכושרות מכשירים זה באמת.
כמו שאמרתי קודם קשה להתווכח עם מי ששכנע את עצמו שאפשר להאמין לכושרות בעיניים עצומות, ורק להם בלבד. ולכך אני פורש מדיון זה.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מצוין. מה שהעד"ח לא מאשרים זה לא באמת. רק מה שכושרות מכשירים זה באמת.
כמו שאמרתי קודם קשה להתווכח עם מי ששכנע את עצמו שאפשר להאמין לכושרות בעיניים עצומות, ורק להם בלבד. ולכך אני פורש מדיון זה.

אכן, מי שסבור שדיני כשרות נמסרו בלעדית מסיני להעד"ח,
​( כמו שהולכות קברים נמסרו מסיני לאת''ק... )
דיון זה לא רלוונטי עבורו. 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
כלך לך אצל שוקולד בלונדי המאושר על ידם. ותמשיך להכשיל את הרבים בשכנועים העצמיים בהם שכנעת את עצמך כדי להתיר וכו'.
נשמח לקבל דברים של טעם. 

אינך יודע מה הבעיה בשוקולד בלונדי, וזה שהעד''ח לא מאשרים איזה חומר גלם לא הופך אותו עדיין לחתיכא דאיסורא. 
נניח שיש ויכוח בבדץ, כמה דיינים מתירים לכתחילה ואילו דיין אחד או יותר שמונים על ועד הכשרות נוטים להחמיר וע"כ אינם נותנים הכשר, אז זה מחייב את כלל ישראל? 

אני עוד זוכר איך הם הסבירו בטוטו''ד שאין שום אפשרות בעולם לייצר מסטיק כשר... עד ששל''ח אחד מהדיינים והגיעה למסטיקים גאולה שלא בדרך הטבע. 

אני בעצמי לא אוכל בלונדי ולא התרתי לעצמי שום דבר, אבל אתה מנפנף באקדח ללא כדורים ומנסה לשכנע את החברים כאן ללא שום טענה ממשית. 

העד"ח לא אמרו אף פעם שא"א לייצר מסטיק כשר. הם לא נתנו הכשר משום שאינו ראוי ללעוס מסטיק. והם שינו כשאחד מהדיינים ראה שנכדיו לועסים מסטיק בהכשר פתוחה, והוא טען שאם בכל אופן לועסים מסטיק א"א שלא ליתן הכשר מטעם הנ"ל.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
כלך לך אצל שוקולד בלונדי המאושר על ידם. ותמשיך להכשיל את הרבים בשכנועים העצמיים בהם שכנעת את עצמך כדי להתיר וכו'.
נשמח לקבל דברים של טעם. 

אינך יודע מה הבעיה בשוקולד בלונדי, וזה שהעד''ח לא מאשרים איזה חומר גלם לא הופך אותו עדיין לחתיכא דאיסורא. 
נניח שיש ויכוח בבדץ, כמה דיינים מתירים לכתחילה ואילו דיין אחד או יותר שמונים על ועד הכשרות נוטים להחמיר וע"כ אינם נותנים הכשר, אז זה מחייב את כלל ישראל? 

אני עוד זוכר איך הם הסבירו בטוטו''ד שאין שום אפשרות בעולם לייצר מסטיק כשר... עד ששל''ח אחד מהדיינים והגיעה למסטיקים גאולה שלא בדרך הטבע. 

אני בעצמי לא אוכל בלונדי ולא התרתי לעצמי שום דבר, אבל אתה מנפנף באקדח ללא כדורים ומנסה לשכנע את החברים כאן ללא שום טענה ממשית. 

העד"ח לא אמרו אף פעם שא"א לייצר מסטיק כשר. הם לא נתנו הכשר משום שאינו ראוי ללעוס מסטיק. והם שינו כשאחד מהדיינים ראה שנכדיו לועסים מסטיק בהכשר פתוחה, והוא טען שאם בכל אופן לועסים מסטיק א"א שלא ליתן הכשר מטעם הנ"ל.
אני לא יודע מהו גילך, אבל בני גילי בירושלים גדלו עם הידיעה החד משמעית הזו. 
כמו"כ שמעתי בעצמי מר''ש פינקוס את ההנחה הזו, וכשהביאו למכור מסטיקים במושב תפרח בהכשר אגו''י הוא רכש את כל המלאי בכסף מלא, והדליק מדורה בחצר הצרכני ושרף את הכל, אח"כ כבר ריחם עליו בעל הצרכניה ולא הביאם עוד. 
אולי המטרה והסיבה האמיתית של העד"ח היתה כמו שכתבת, אבל זה מה שמכרו לציבור. 
 
 

שניאור

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אני לא יודע מהו גילך, אבל בני גילי בירושלים גדלו עם הידיעה החד משמעית הזו. 
כמו"כ שמעתי בעצמי מר''ש פינקוס את ההנחה הזו, וכשהביאו למכור מסטיקים במושב תפרח בהכשר אגו''י הוא רכש את כל המלאי בכסף מלא, והדליק מדורה בחצר הצרכני ושרף את הכל, אח"כ כבר ריחם עליו בעל הצרכניה ולא הביאם עוד. 
אולי המטרה והסיבה האמיתית של העד"ח היתה כמו שכתבת, אבל זה מה שמכרו לציבור.
צריך לומר את האמת המלאה, זה התחיל עם קושי אמיתי לייצר מסטיק בלי שאלת כשרות ובלי להסתמך על קולות, וזה המשיך בטענה שזה לא חינוכי.
 

אבר כיונה

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אני עוד זוכר איך הם הסבירו בטוטו''ד שאין שום אפשרות בעולם לייצר מסטיק כשר... עד ששל''ח אחד מהדיינים והגיעה למסטיקים גאולה שלא בדרך הטבע. 

העד"ח לא אמרו אף פעם שא"א לייצר מסטיק כשר. הם לא נתנו הכשר משום שאינו ראוי ללעוס מסטיק. והם שינו כשאחד מהדיינים ראה שנכדיו לועסים מסטיק בהכשר פתוחה, והוא טען שאם בכל אופן לועסים מסטיק א"א שלא ליתן הכשר מטעם הנ"ל.

אני לא יודע מהו גילך, אבל בני גילי בירושלים גדלו עם הידיעה החד משמעית הזו. 
אולי המטרה והסיבה האמיתית של העד"ח היתה כמו שכתבת, אבל זה מה שמכרו לציבור.

יעויין כאן (http://din.org.il/2011/07/27/%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7/):
עד לפני כעשור [- נכתב בשנת תשע"א] לא ניתן היה לייצר מסטיק כשר למהדרין, שכן במפעלי ייצור גומי הבסיס נעשה שימוש, הן בחומרי גלם טרפים, והן בכשרים, ולא ניתן היה להכשיר כראוי את מתקני הייצור בעת מעבר בין הייצור הטרף לכשר, ללא שנזקקו להיתרים של בדיעבד. היתרים אלו מבוססים על הלכות כדוגמת ‘ביטול בשישים’ ‘נפסל מאכילת כלב’ ‘הפסד מרובה’ וכדומה. כיום כשחלק מיצרני גומי הבסיס עברו לייצרו מחומרים כשרים בלבד, אין צורך בהכשרת המתקנים, וניתן לייצרו למהדרין. אם כי קיימים עדיין יצרנים המייצרים מסטיקים כשרים, הסומכים על היתרים אלו.
יש הסוברים כי לעיסת מסטיק משפרת את כושר הריכוז ומקלה על לחץ. זו הסיבה לכך שצבא ארה”ב החל מאז מלחמת העולם הראשונה לספק מסטיקים לחייליו. קיימים גם מסטיקים בעלי נוסחה אנטי בקטריאלית העשויה לסייע להיגיינת הפה. רבים תוהים מדוע המסטיק שבהשגחת הבד”צ אינו נושא את חותם הבד”צ. הסיבה אינה כשרותית אלא חינוכית, בכדי לא לתת גושפנקא רשמית ללעיסת המסטיק, שהיא בעיניהם איננה ראויה לבני תורה ודומה ל”מעלה גרה”…
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
יהודי אמר:
דווקא שמעתי מיהודי בר סמכא בענייני כשרות שהוא הכשר יותר מיקל מהבדצי"ם הטובים בארץ.

אני שמעתי אישית מהגאון רבי יהושע כץ ממאגרוב בב"פ שזה הכשר מצויין ביותר, וכמדומני שדיברתי על כך גם עם אחד מרבני העדה ואישרו לי שכן הוא.
מי שרוצה יכול להתקשר לאחד מרבני ועד הכשרות של העדה ולשמוע מה בפיו.
אני שמעתי פעם שההכשר על שוקולד שמרלניג מבוסס על בדיקה חד שנתית בער''פ ותו לא. 
שמעתי את זה לפני שנים רבות וייתכן מאד שישנם שינויים. 

הסברה הפשוטה היא שלב''ד כלשהו בציריך אין משאבים רבים הנדרשים למערכת כשרות מקצועית. 

אשמח להיווכח כי אני טועה. 

בכל מקרה, 
מי שבארץ מכניס לפיו רק עד"ח והרב לנדא אך אוכל שמרלניג כי מרחיק עדותו לשוויץ, פשוט עושה מעצמו קרקס. 

כדי להאמין לחידוש כזה שיש בשווייץ הכשר שמתקרב לרמה של הרב רובין, צריך הרבה הרבה יותר מאיזה אמירה של רב בועד הכשרות. 
 

יהודי

משתמש ותיק
אולי כדאי לשאול את כושרות, הרי הם היחידים שבאמת יודעים.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מעניין לשמוע פעם מהעד"ח שאפשר לסמוך למשל על משקאות בהכשר הרב רובין, יש סיכוי?
אולי לפחות סודה?
 

חניבעל

משתמש רשום
פעלעד אמר:
ou מבחינת עצם ההשגחה הרבה יותר טובה מאיגוד וועסטיים, רק הבעיה שיש להם גישה עם קולות לכתחילה דבר שוועסטיים אין לו לכתחילה.
רק מעניין אותי האם השואל כאן מכיר או ראה פעם את מנהלי האתר כושרות עליו הוא סומך כל כך? והאם היה לוקח אותם להיות עידי קידושין בעומדו תחת החופה או האם היה מפקיד בידם את כל הונו?

האם כותב ההודעה ח"ו יאלץ לעבור טיפול רפואי והרופא הכי גדול בתחום לא ישמור תו"מ יטופל אצלו או לא.
הנקודה המרכזית האם ארגון כושרות הינם אמינים ומקצוענים.
כל שאלה אחרת אינה רלוונטית. (אינני מכירם ולא באתי להשוותם לאינם שותו"צ חלילה אלא לצורך הדיון התאורטי)
 

פעלעד

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מעניין לשמוע פעם מהעד"ח שאפשר לסמוך למשל על משקאות בהכשר הרב רובין, יש סיכוי?
אולי לפחות סודה?

תופתע, אני כבר שמעתי מהם יותר ממספר פעמים על מוצרים שונים מכשרויות שונות שאישרו לי להשתמש רגוע.
אולי לא במענה של הנציג במספר של ועד הכשרות, שם יושב נציג ותו לא, אני אף פעם לא מתקשר לשם, אני מתקשר על כל שאלה ישירות להרב אברהם ישעיה סטאריק אחד משלושת יו"ר ועד הכשרות, והוא עונה לי על כל שאלה בפרוטרוט על אף שאינו מכירני.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
אמונת אומן אמר:
מעניין לשמוע פעם מהעד"ח שאפשר לסמוך למשל על משקאות בהכשר הרב רובין, יש סיכוי?
אולי לפחות סודה?

תופתע, אני כבר שמעתי מהם יותר ממספר פעמים על מוצרים שונים מכשרויות שונות שאישרו לי להשתמש רגוע.
אולי לא במענה של הנציג במספר של ועד הכשרות, שם יושב נציג ותו לא, אני אף פעם לא מתקשר לשם, אני מתקשר על כל שאלה ישירות להרב אברהם ישעיה סטאריק אחד משלושת יו"ר ועד הכשרות, והוא עונה לי על כל שאלה בפרוטרוט על אף שאינו מכירני.

אשמח לקבל דוגמאות, פה בארה'ק, על מאכלים ההכשר מתחרה, שאפשר לאכול. 
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
רקן מה שידוע הוא שחלק מהעובדים שם הם בחשש יהדות וזה נפק"מ ליין, ומחמת התקשורת הארורה לא התאפשר להחליף שם תפקידים
את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?
ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...

אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.

אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
רקן מה שידוע הוא שחלק מהעובדים שם הם בחשש יהדות וזה נפק"מ ליין, ומחמת התקשורת הארורה לא התאפשר להחליף שם תפקידים
את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?
ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...

אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.

אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
ועכשיו יבוא השואל התמים וישאל א"כ מדוע חלק מיינות ברקן אין להם בד"ץ??
הרי לרוב כשיש מוצר שחלקו בד"ץ וחלקו לא זה מאד מפריע לנו שהרי לכאו' מוכח שזה בגלל סיבה אמיתית שהרי מבחינה כספית כבר ראינו שהחברה הנ"ל כן משקיעה בבד"ץ א"כ ע"כ שמוצר זה בעייתי
אבל במקרה דנן שלכאו' כל הבעיה היא רק יין נסך א"כ מה שייך לחלק????
אשמח לתשובה מניחה את הדעת בענין    (אדגיש שאני דוו' מתומכי כושרות אך סיפור זה כבר תקופה ארוכה מציק לי בגלל חוסר ההיגיון שבו)
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
אמונת אומן אמר:
אמונת אומן אמר:
את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?
ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...

אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.

אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
ועכשיו יבוא השואל התמים וישאל א"כ מדוע חלק מיינות ברקן אין להם בד"ץ??
הרי לרוב כשיש מוצר שחלקו בד"ץ וחלקו לא זה מאד מפריע לנו שהרי לכאו' מוכח שזה בגלל סיבה אמיתית שהרי מבחינה כספית כבר ראינו שהחברה הנ"ל כן משקיעה בבד"ץ א"כ ע"כ שמוצר זה בעייתי
אבל במקרה דנן שלכאו' כל הבעיה היא רק יין נסך א"כ מה שייך לחלק????
אשמח לתשובה מניחה את הדעת בענין    (אדגיש שאני דוו' מתומכי כושרות אך סיפור זה כבר תקופה ארוכה מציק לי בגלל חוסר ההיגיון שבו)
גא''מ
 

יהודי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
פעלעד אמר:
אמונת אומן אמר:
מעניין לשמוע פעם מהעד"ח שאפשר לסמוך למשל על משקאות בהכשר הרב רובין, יש סיכוי?
אולי לפחות סודה?

תופתע, אני כבר שמעתי מהם יותר ממספר פעמים על מוצרים שונים מכשרויות שונות שאישרו לי להשתמש רגוע.
אולי לא במענה של הנציג במספר של ועד הכשרות, שם יושב נציג ותו לא, אני אף פעם לא מתקשר לשם, אני מתקשר על כל שאלה ישירות להרב אברהם ישעיה סטאריק אחד משלושת יו"ר ועד הכשרות, והוא עונה לי על כל שאלה בפרוטרוט על אף שאינו מכירני.

אשמח לקבל דוגמאות, פה בארה'ק, על מאכלים ההכשר מתחרה, שאפשר לאכול. 
 
גם אני שמעתי מהם פעמים רבות.
 

יהודי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אמונת אומן אמר:
יהודי אמר:
רקן מה שידוע הוא שחלק מהעובדים שם הם בחשש יהדות וזה נפק"מ ליין, ומחמת התקשורת הארורה לא התאפשר להחליף שם תפקידים
את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?
ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...

אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.

אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.
 

יהודי

משתמש ותיק
כבר זמן רב שיש בחנויות גם ברקן בכשרות העד"ח. לא יודע מה נזכרו היום כל אוכלי הרבנויות למיניהם להזדעק.
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
יהודי אמר:
אמונת אומן אמר:
אמונת אומן אמר:
את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?
ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...

אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.

אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.
דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.

אתה לא חושב שזה מגוחך לכתוב משפט כזה כשגם עליך אפ' (טכנית) לכתוב את זה?
אם הוא כתב כנראה שזה מה שהוא חושב (לרוב עכ"פ...)
איך אתה חושב שע"י משפט זה תגרום למי מהנמצאים כאן בפורום להבין מה אתה רוצה ממנו
אם אתה חולק עליו או חושב שדבריו כנ"ל עליך לבאר למה אתה חושב כך ולא לירות משפט ללא כל טעם ולברוח (אני לדוגמא דוו' מבין היטב מה הוא התכוון ואף כתבתי זאת בהודעה קודמת שגם הרב @אמונת אומן  הצטרף אליהם)
דברים אלו דוו' הם
דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.
 
חלק עליון תַחתִית