אפשר מקור?יהודי אמר:זה אני יודע
לגבי כשרויות חו"ל הם לא ממליצים הן רק אומרים שמפי השמועה של מומחי כשרות מה נחשבה הכשר טוב והם כותבים את זה מפורש.פעלעד אמר:רק הסתכלתי כעת קצת על רשימת המומלצים שם, וזה נתן לי היטב להבין מי קהל היעד שלהם, האתר הזה עשוי לאנשים מסורתיים או מזרחיים וכדומה שיהיה להם כמו שאומרים עזרה ראשונה...אמונת אומן אמר:פעלעד אמר:ומסתובבים כאן אנשים שסומכים בעיניים עצומות...?!
נכון יותר יהיה לומר בעיניים פקוחות.
כי הכל שם שקוף וגלוי.
הרתיעה הטבעית מובנת
צא ובדוק ושוב אלינו עם תובנות כיד ד' הטובה עליך
הם ממליצים על כל מיני רבנויות, יש מוצרים שחוג חת"ס טןב להם, ובחו"ל איגוד וועסטיים הראשון ברשימה....
וגם בשר בקר חלק של הרבנות עם מדבקה אדומה מספיק להם...
אמונת אומן אמר:אפשר מקור?יהודי אמר:זה אני יודע
כי קיבלתי התרשמות אחרת
לדעתי תשובה זו וכמה כמוה כאן,יהודי אמר:אמונת אומן אמר:אפשר מקור?יהודי אמר:זה אני יודע
כי קיבלתי התרשמות אחרת
לא רואה יותר ענין בויכוח זה. כמה שטענו כאן לא היתה שום תשובה ריאלית רק בלה בלה בלה.
מי שבחר להחליט להאמין בהם, שיערב לו.
נשמח לקבל דברים של טעם.יהודי אמר:כלך לך אצל שוקולד בלונדי המאושר על ידם. ותמשיך להכשיל את הרבים בשכנועים העצמיים בהם שכנעת את עצמך כדי להתיר וכו'.
יהודי אמר:מצוין. מה שהעד"ח לא מאשרים זה לא באמת. רק מה שכושרות מכשירים זה באמת.
כמו שאמרתי קודם קשה להתווכח עם מי ששכנע את עצמו שאפשר להאמין לכושרות בעיניים עצומות, ורק להם בלבד. ולכך אני פורש מדיון זה.
אמונת אומן אמר:נשמח לקבל דברים של טעם.יהודי אמר:כלך לך אצל שוקולד בלונדי המאושר על ידם. ותמשיך להכשיל את הרבים בשכנועים העצמיים בהם שכנעת את עצמך כדי להתיר וכו'.
אינך יודע מה הבעיה בשוקולד בלונדי, וזה שהעד''ח לא מאשרים איזה חומר גלם לא הופך אותו עדיין לחתיכא דאיסורא.
נניח שיש ויכוח בבדץ, כמה דיינים מתירים לכתחילה ואילו דיין אחד או יותר שמונים על ועד הכשרות נוטים להחמיר וע"כ אינם נותנים הכשר, אז זה מחייב את כלל ישראל?
אני עוד זוכר איך הם הסבירו בטוטו''ד שאין שום אפשרות בעולם לייצר מסטיק כשר... עד ששל''ח אחד מהדיינים והגיעה למסטיקים גאולה שלא בדרך הטבע.
אני בעצמי לא אוכל בלונדי ולא התרתי לעצמי שום דבר, אבל אתה מנפנף באקדח ללא כדורים ומנסה לשכנע את החברים כאן ללא שום טענה ממשית.
אני לא יודע מהו גילך, אבל בני גילי בירושלים גדלו עם הידיעה החד משמעית הזו.אחד התלמידים אמר:אמונת אומן אמר:נשמח לקבל דברים של טעם.יהודי אמר:כלך לך אצל שוקולד בלונדי המאושר על ידם. ותמשיך להכשיל את הרבים בשכנועים העצמיים בהם שכנעת את עצמך כדי להתיר וכו'.
אינך יודע מה הבעיה בשוקולד בלונדי, וזה שהעד''ח לא מאשרים איזה חומר גלם לא הופך אותו עדיין לחתיכא דאיסורא.
נניח שיש ויכוח בבדץ, כמה דיינים מתירים לכתחילה ואילו דיין אחד או יותר שמונים על ועד הכשרות נוטים להחמיר וע"כ אינם נותנים הכשר, אז זה מחייב את כלל ישראל?
אני עוד זוכר איך הם הסבירו בטוטו''ד שאין שום אפשרות בעולם לייצר מסטיק כשר... עד ששל''ח אחד מהדיינים והגיעה למסטיקים גאולה שלא בדרך הטבע.
אני בעצמי לא אוכל בלונדי ולא התרתי לעצמי שום דבר, אבל אתה מנפנף באקדח ללא כדורים ומנסה לשכנע את החברים כאן ללא שום טענה ממשית.
העד"ח לא אמרו אף פעם שא"א לייצר מסטיק כשר. הם לא נתנו הכשר משום שאינו ראוי ללעוס מסטיק. והם שינו כשאחד מהדיינים ראה שנכדיו לועסים מסטיק בהכשר פתוחה, והוא טען שאם בכל אופן לועסים מסטיק א"א שלא ליתן הכשר מטעם הנ"ל.
צריך לומר את האמת המלאה, זה התחיל עם קושי אמיתי לייצר מסטיק בלי שאלת כשרות ובלי להסתמך על קולות, וזה המשיך בטענה שזה לא חינוכי.אמונת אומן אמר:אני לא יודע מהו גילך, אבל בני גילי בירושלים גדלו עם הידיעה החד משמעית הזו.
כמו"כ שמעתי בעצמי מר''ש פינקוס את ההנחה הזו, וכשהביאו למכור מסטיקים במושב תפרח בהכשר אגו''י הוא רכש את כל המלאי בכסף מלא, והדליק מדורה בחצר הצרכני ושרף את הכל, אח"כ כבר ריחם עליו בעל הצרכניה ולא הביאם עוד.
אולי המטרה והסיבה האמיתית של העד"ח היתה כמו שכתבת, אבל זה מה שמכרו לציבור.
אמונת אומן אמר:אני עוד זוכר איך הם הסבירו בטוטו''ד שאין שום אפשרות בעולם לייצר מסטיק כשר... עד ששל''ח אחד מהדיינים והגיעה למסטיקים גאולה שלא בדרך הטבע.
העד"ח לא אמרו אף פעם שא"א לייצר מסטיק כשר. הם לא נתנו הכשר משום שאינו ראוי ללעוס מסטיק. והם שינו כשאחד מהדיינים ראה שנכדיו לועסים מסטיק בהכשר פתוחה, והוא טען שאם בכל אופן לועסים מסטיק א"א שלא ליתן הכשר מטעם הנ"ל.
אני לא יודע מהו גילך, אבל בני גילי בירושלים גדלו עם הידיעה החד משמעית הזו.
אולי המטרה והסיבה האמיתית של העד"ח היתה כמו שכתבת, אבל זה מה שמכרו לציבור.
אני שמעתי פעם שההכשר על שוקולד שמרלניג מבוסס על בדיקה חד שנתית בער''פ ותו לא.פעלעד אמר:יהודי אמר:דווקא שמעתי מיהודי בר סמכא בענייני כשרות שהוא הכשר יותר מיקל מהבדצי"ם הטובים בארץ.
אני שמעתי אישית מהגאון רבי יהושע כץ ממאגרוב בב"פ שזה הכשר מצויין ביותר, וכמדומני שדיברתי על כך גם עם אחד מרבני העדה ואישרו לי שכן הוא.
מי שרוצה יכול להתקשר לאחד מרבני ועד הכשרות של העדה ולשמוע מה בפיו.
אולי הם היחידים שמסוגלים לענות שהם לא יודעיםיהודי אמר:אולי כדאי לשאול את כושרות, הרי הם היחידים שבאמת יודעים.
פעלעד אמר:ou מבחינת עצם ההשגחה הרבה יותר טובה מאיגוד וועסטיים, רק הבעיה שיש להם גישה עם קולות לכתחילה דבר שוועסטיים אין לו לכתחילה.
רק מעניין אותי האם השואל כאן מכיר או ראה פעם את מנהלי האתר כושרות עליו הוא סומך כל כך? והאם היה לוקח אותם להיות עידי קידושין בעומדו תחת החופה או האם היה מפקיד בידם את כל הונו?
אמונת אומן אמר:מעניין לשמוע פעם מהעד"ח שאפשר לסמוך למשל על משקאות בהכשר הרב רובין, יש סיכוי?
אולי לפחות סודה?
פעלעד אמר:אמונת אומן אמר:מעניין לשמוע פעם מהעד"ח שאפשר לסמוך למשל על משקאות בהכשר הרב רובין, יש סיכוי?
אולי לפחות סודה?
תופתע, אני כבר שמעתי מהם יותר ממספר פעמים על מוצרים שונים מכשרויות שונות שאישרו לי להשתמש רגוע.
אולי לא במענה של הנציג במספר של ועד הכשרות, שם יושב נציג ותו לא, אני אף פעם לא מתקשר לשם, אני מתקשר על כל שאלה ישירות להרב אברהם ישעיה סטאריק אחד משלושת יו"ר ועד הכשרות, והוא עונה לי על כל שאלה בפרוטרוט על אף שאינו מכירני.
ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...אמונת אומן אמר:את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?יהודי אמר:רקן מה שידוע הוא שחלק מהעובדים שם הם בחשש יהדות וזה נפק"מ ליין, ומחמת התקשורת הארורה לא התאפשר להחליף שם תפקידים
ועכשיו יבוא השואל התמים וישאל א"כ מדוע חלק מיינות ברקן אין להם בד"ץ??אמונת אומן אמר:ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...אמונת אומן אמר:את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?יהודי אמר:רקן מה שידוע הוא שחלק מהעובדים שם הם בחשש יהדות וזה נפק"מ ליין, ומחמת התקשורת הארורה לא התאפשר להחליף שם תפקידים
אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.
אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
גא''מאברהם העברי אמר:ועכשיו יבוא השואל התמים וישאל א"כ מדוע חלק מיינות ברקן אין להם בד"ץ??אמונת אומן אמר:ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...אמונת אומן אמר:את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?
אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.
אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
הרי לרוב כשיש מוצר שחלקו בד"ץ וחלקו לא זה מאד מפריע לנו שהרי לכאו' מוכח שזה בגלל סיבה אמיתית שהרי מבחינה כספית כבר ראינו שהחברה הנ"ל כן משקיעה בבד"ץ א"כ ע"כ שמוצר זה בעייתי
אבל במקרה דנן שלכאו' כל הבעיה היא רק יין נסך א"כ מה שייך לחלק????
אשמח לתשובה מניחה את הדעת בענין (אדגיש שאני דוו' מתומכי כושרות אך סיפור זה כבר תקופה ארוכה מציק לי בגלל חוסר ההיגיון שבו)
גם אני שמעתי מהם פעמים רבות.אמונת אומן אמר:פעלעד אמר:אמונת אומן אמר:מעניין לשמוע פעם מהעד"ח שאפשר לסמוך למשל על משקאות בהכשר הרב רובין, יש סיכוי?
אולי לפחות סודה?
תופתע, אני כבר שמעתי מהם יותר ממספר פעמים על מוצרים שונים מכשרויות שונות שאישרו לי להשתמש רגוע.
אולי לא במענה של הנציג במספר של ועד הכשרות, שם יושב נציג ותו לא, אני אף פעם לא מתקשר לשם, אני מתקשר על כל שאלה ישירות להרב אברהם ישעיה סטאריק אחד משלושת יו"ר ועד הכשרות, והוא עונה לי על כל שאלה בפרוטרוט על אף שאינו מכירני.
אשמח לקבל דוגמאות, פה בארה'ק, על מאכלים ההכשר מתחרה, שאפשר לאכול.
דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.אמונת אומן אמר:ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...אמונת אומן אמר:את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?יהודי אמר:רקן מה שידוע הוא שחלק מהעובדים שם הם בחשש יהדות וזה נפק"מ ליין, ומחמת התקשורת הארורה לא התאפשר להחליף שם תפקידים
אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.
אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.יהודי אמר:דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.אמונת אומן אמר:ובכן, ברשתות המזון מוכרים יין ברקן בהכשר העד''ח, כפי ששיערתי...אמונת אומן אמר:את זה בדקת או שגם זה מהתקשורת?
אז בסטריאוטיפ החרדי, יש לזה תשובה פשוטה.
אם זה מופיע בכושרות, זו ראיה שהם מקילים בלחץ התקשורת.
אם זה בעד''ח, ברור שהבעיה נפתרה...
בדיוק לשם כך אנו זקוקים לכושרות !
דברי הבל המעוררים גיחוך וגם רחמים בב"א.