אף אני תמהתי, שמא העתיק ולא ידע להמשיך. אולי זה עוד דרך להגיד תודה.אברהם העברי אמר:פתחת ניק חדש?
ובהחלט זה הנושא של הפסיכולוגיה החלפת זהויות.
אף אני תמהתי, שמא העתיק ולא ידע להמשיך. אולי זה עוד דרך להגיד תודה.אברהם העברי אמר:פתחת ניק חדש?
יפה מראה אמר:הפסיכולוגיה של פרויד היא בעיקר עוסקת על דרך סיבה ומסובב, כלומר אם אדם עשה משהו ננסה להבין מה הסיבה, כאשר יש תמיד סיבות, הטיפול הזה הוא ארוך יכול לקחת שנים של חפירה לאחור עד אפילו שנות הילדות מה שנקרא "משקעים".
אך רבותינו ר' איזיק שר זצ"ל ועוד דעתם הייתה שבמקום שאדם יחפור לאחור וינסה להבין מהיכן הגיע למעשה והנהגה הזאת, ראוי לאדם לנסות להתחיל דף חדש ולהתעלם מהעבר. [ויש הרבה עומק במחלוקת הזאת ואכמ"ל.]
???חכם חנון אמר:הפסיכולוגיה של פרויד היא בעיקר עוסקת על דרך סיבה ומסובב, כלומר אם אדם עשה משהו ננסה להבין מה הסיבה, כאשר יש תמיד סיבות, הטיפול הזה הוא ארוך יכול לקחת שנים של חפירה לאחור עד אפילו שנות הילדות מה שנקרא "משקעים".
אך רבותינו ר' איזיק שר זצ"ל ועוד דעתם הייתה שבמקום שאדם יחפור לאחור וינסה להבין מהיכן הגיע למעשה והנהגה הזאת, ראוי לאדם לנסות להתחיל דף חדש ולהתעלם מהעבר. [ויש הרבה עומק במחלוקת הזאת ואכמ"ל.]
חכם חנון אמר:הפסיכולוגיה של פרויד היא בעיקר עוסקת על דרך סיבה ומסובב, כלומר אם אדם עשה משהו ננסה להבין מה הסיבה, כאשר יש תמיד סיבות, הטיפול הזה הוא ארוך יכול לקחת שנים של חפירה לאחור עד אפילו שנות הילדות מה שנקרא "משקעים".
אך רבותינו ר' איזיק שר זצ"ל ועוד דעתם הייתה שבמקום שאדם יחפור לאחור וינסה להבין מהיכן הגיע למעשה והנהגה הזאת, ראוי לאדם לנסות להתחיל דף חדש ולהתעלם מהעבר. [ויש הרבה עומק במחלוקת הזאת ואכמ"ל.]
נבשר אמר:אף אני תמהתי, שמא העתיק ולא ידע להמשיך.אברהם העברי אמר:פתחת ניק חדש?
אם זה אכן משתתף חדש עקיצתך אינה במקוםובהחלט זה הנושא של הפסיכולוגיה החלפת זהויות.
נכתב בהומור, שידע שיש כאן גם אנשים נחמדים.אברהם העברי אמר:אם זה אכן משתתף חדש עקיצתך אינה במקום
............נבשר אמר:שידע שיש כאן גם אנשים נחמדים.
כמה מטורף לחשוב ולדמיין למשל שאני ואתה זה אותו אדם רק בעלי ניק מתחלף, וככה כל אחד עונה לשני (לעצמו). לא להאמין אבל יש אנשים שחיים ככה (כחולי) חיים שלימים של החלפה כזאת.אברהם העברי אמר:............
(אני מקוה שגם זה בהומור כי אל"כ גם זה מנושאי האשכול.....)
נבשר אמר:כנראה שאתה קורא פרסומות עיתונים או שומע מרצים מערכים. אצל פסיכולוגים ומטפלים יש נושא רציני מה היה העבר כמה ילדים היו בבית עד איזה גיל ינק וכו'.אליעזר ג אמר:יתכן שאתה חי עדיין לפני מאה שנה, היום רוב השיטות הפסיכולוגיות בשימוש הפסיכולוגים המקצועיים אינן נכנסות לילדות ולעבר ו cbt היא הפופולרית ביניהם
אתה מדבר על שיטה פופלרית אצל הציבור זה אני מסכים שאנשים היום מחפשים משהו זריז וקל שלא יחייב אותם העיקר התוצאה, כמו כל דבר היום. אבל לגבי הרפואה זה לא ככה.
ואין מלכות נוגעת בחברתה, אדם שיש לו בעיה פרטית קטנה שמפריעה לו בנושא מסוים חבל שייכנס לסרט ארוך מתחילת החיים שלו. אבל האדם שמרגיש שמשהו תוקע אותו כל הזמן הוא נמצא בתוך מעגל שטורד אותו מרבית הזמן, בהחלט צריך ללכת לכיוון יותר מעמיק.
טוב לא אתווכח איתך על מידע יש בזה כמה אסכולות תאורוטיקנים תלמידי פרויד והחולקים עליו ואלו שאומרים שהם תלמידיו אבל הם לא. (הזכרת פוליטיקה)אליעזר ג אמר:מתי פעם אחרונה התעדכנת אודות פסיכולוגיה ושיטות הטיפול בה? היום רוב הפסיכולוגים המקצועיים לא חופרים בעבר , מה אתה חושב שאם מותו של פרויד נגמרה הפסיכולוגיה?
הנה ערך בוויקפדיה על טיפולים פסיכותרפיים https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7 ... 7%99%D7%94
שמעת על החוקרים הפסיכיאטר אהרון בק והפסיכולוג אלברט אליס.שמעת על הביהייביוריזם , לא תלמד עליהם מפרסומות בעיתונים . הראשונים הם חוקרים בתחום הפסיכולוגיה מהשורה הראשונה, שפיתחו את השיטה הקוגניטיבית והשיטה השנייה פותחה עוד ע"י אבות הפסיכולוגיה בדור אחרי פרויד והיא פיתחה את השיטה ההתנהגותית. חשבתי שחוק הבורות היודעת הכל, מצוי רק בענייני פוליטיקה ודת והנה גם בפסיכולוגיה.
אין לחוש כלל שזה אותו אדםנבשר אמר:אף אני תמהתי, שמא העתיק ולא ידע להמשיך. אולי זה עוד דרך להגיד תודה.אברהם העברי אמר:פתחת ניק חדש?
ובהחלט זה הנושא של הפסיכולוגיה החלפת זהויות.
לא רק תורת פרויד אלא כל התורות הקיימות וההיסטוריות ומטפלים לפי שיטת פרויד ממש כמעט כבר לא קיימים , אלא שיטה הרבה יותר מעודנת השיטה הפסיכודינמית. וממש אין תחרות להקרא מתלמידיו ושיטתו אינה שם נרדף לפסיכולוגיה אלא שמה השיטה הפסיכואנליטית שהיא רק אחת מבין כמה שיטות וממש לא המובילה ביניהם.נבשר אמר:טוב לא אתווכח איתך על מידע יש בזה כמה אסכולות תאורוטיקנים תלמידי פרויד והחולקים עליו ואלו שאומרים שהם תלמידיו אבל הם לא. (הזכרת פוליטיקה)אליעזר ג אמר:מתי פעם אחרונה התעדכנת אודות פסיכולוגיה ושיטות הטיפול בה? היום רוב הפסיכולוגים המקצועיים לא חופרים בעבר , מה אתה חושב שאם מותו של פרויד נגמרה הפסיכולוגיה?
הנה ערך בוויקפדיה על טיפולים פסיכותרפיים https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7 ... 7%99%D7%94
שמעת על החוקרים הפסיכיאטר אהרון בק והפסיכולוג אלברט אליס.שמעת על הביהייביוריזם , לא תלמד עליהם מפרסומות בעיתונים . הראשונים הם חוקרים בתחום הפסיכולוגיה מהשורה הראשונה, שפיתחו את השיטה הקוגניטיבית והשיטה השנייה פותחה עוד ע"י אבות הפסיכולוגיה בדור אחרי פרויד והיא פיתחה את השיטה ההתנהגותית. חשבתי שחוק הבורות היודעת הכל, מצוי רק בענייני פוליטיקה ודת והנה גם בפסיכולוגיה.
לא אמרתי שאין טיפול התנהגותי, רק כולם כולם לומדים את תורת פרויד (כוונתי על ילדות אגו סופר איד והעולם שיצר כפי שכתבתי באשכול אחר) כבסיס, ועולם המטפלים המוכר בכל האונבריסטאות מחייב ללמוד את תורת פרויד ותלמידיו, אפי' מי שלא לומד פסיכולוגיה אלא טיפול.
אוקיי, אני מתחיל להתוודע שלא תפסתי טוב את הודעתך הראשונה. בהחלט שיטות הטיפול היום הם לא שיטת הפיסכואנליזה, אבל אני מתכוון על התורה בעצמה איך לגשת לאדם ומה אני רואים בו ומה אנו צריכים לבדוק, הבכורה שייכת לפרויד ותלמידיו. אני התכוונתי שהיום יש הרבה הרבה מטפלים בשיטה שהזכרת או בשיטות חדשות שהם למדו רק את הטכניקה בלי התורה והתזה (בגלל שלא למדו במקום שמצריך תואר). וזה התכוונתי פרסומות, ובהחלט מי צריך ללכת שילך למי שלמד פסיכולוגיה ומטפל בדרכים אחרות, אבל שיודע את הגישה והיחס.אליעזר ג אמר:לא רק תורת פרויד אלא כל התורות הקיימות וההיסטוריות ומטפלים לפי שיטת פרויד ממש כמעט כבר לא קיימים , אלא שיטה הרבה יותר מעודנת השיטה הפסיכודינמית. וממש אין תחרות להקרא מתלמידיו ושיטתו אינה שם נרדף לפסיכולוגיה אלא שמה השיטה הפסיכואנליטית שהיא רק אחת מבין כמה שיטות וממש לא המובילה ביניהם.
אם היית קורא את דברי היית רואה שלגבי לימוד באוניברסיטה כתבתי שאכן יש בעיות של כפירה. ומה שדיברתי לגביו הוא שימוש בטכניקות קיימות של הפסיכולוגיה וזה אכן כולל ככלי מרכזי cbt.
מאיפה לך לדעת שזה סגנון אחר אם זו הייתה הודעתו הראשונה בפורום?איש ווילנא אמר:אין לחוש כלל שזה אותו אדםנבשר אמר:אף אני תמהתי, שמא העתיק ולא ידע להמשיך. אולי זה עוד דרך להגיד תודה.אברהם העברי אמר:פתחת ניק חדש?
ובהחלט זה הנושא של הפסיכולוגיה החלפת זהויות.
זה סגנון אחר לחלוטין
וכנראה ניסה להעתיק או משהו כזה
ההודעה הנוספת נכתבה מיד לאחר מכן בהפרש של שתי דקותאברהם העברי אמר:מאיפה לך לדעת שזה סגנון אחר אם זו הייתה הודעתו הראשונה בפורום?איש ווילנא אמר:אין לחוש כלל שזה אותו אדםנבשר אמר:אף אני תמהתי, שמא העתיק ולא ידע להמשיך. אולי זה עוד דרך להגיד תודה.
ובהחלט זה הנושא של הפסיכולוגיה החלפת זהויות.
זה סגנון אחר לחלוטין
וכנראה ניסה להעתיק או משהו כזה
אמנם אחר שציטט עוד הודעה הוכח שזו טעות
נבשר אמר:האדם לא עושה RESET והדברים נעלמים, הדברים פועלים יום שעה שעה, והאדם צריך להכיר את עצמו ומה גורם לפעול כך וכך, ולהתבונן איך התורה מסתכלת על זה ולהעמיק את זה בנפשו. גם תשובה זה "עד שיהיה באותו מקום ובאותו שעה" רק אז יוצא ממנו החטא.יפה מראה אמר:הפסיכולוגיה של פרויד היא בעיקר עוסקת על דרך סיבה ומסובב, כלומר אם אדם עשה משהו ננסה להבין מה הסיבה, כאשר יש תמיד סיבות, הטיפול הזה הוא ארוך יכול לקחת שנים של חפירה לאחור עד אפילו שנות הילדות מה שנקרא "משקעים".
אך רבותינו ר' איזיק שר זצ"ל ועוד דעתם הייתה שבמקום שאדם יחפור לאחור וינסה להבין מהיכן הגיע למעשה והנהגה הזאת, ראוי לאדם לנסות להתחיל דף חדש ולהתעלם מהעבר. [ויש הרבה עומק במחלוקת הזאת ואכמ"ל.]
ואולי אפשר להוסיף את דברי המגיד מדובנא על הפסוק "צור ילדך תשי ותשכח א-ל מחוללך", שפירש שהקב"ה נתן לאדם את "מדת השכחה" כדי שיוכל לחיות וכמו שמצאנו שאחר י"ב חודש המת משתכח מן הלב, והאדם משתמש במדת השכחה כדי לשכוח את הקב"ה.
ולכן גם אדם שחווה ילדות קשה וכדו' יכול לעבוד על עצמו ולהתמקד בהוה, ולנסות לזכור את הדברים הטובים ולשכוח את הדברים הרעים.
ילך למי שלמד. וא"א לעולם בלי בורסקי וכו'....ברוך שאמר אמר:לא פסקה ישיבה אמר:דמי שנצרך חובה ללכתלא פסקה ישיבה אמר:ועצם הלימוד, פסול מעיקרא
אם פסול, וא"א ללמוד, אז מי שנצרך למי ילך ?
יש דבר שנקרא חוויה מתקנת שמציירים את המצב שגורם לאדם, ושם באותו מצב הוא נמצא ומעבד אותו מחדש לפי הכלים שיש ביד המטפל. זה :אותו מקום ושעה".יפה מראה אמר:ר' איזיק שר זצ"ל כינה את השיטה של פרויד מזאוכיזם.
ולגופם של דברים גם כאשר האדם יכיר בסיבה לא מחייב שזה יעזור לו לעקור מעצמו את החולי רע, ורק אם יחליט להיות "הראשית" ולהפסיק להיות מסובב מהסיבה רק אז יעקר ממנו המדה הרעה, וא"כ מה הטעם יש בחפירה.
ועוד שרבותינו האחרונים סוברים שכיום אסור לבעל תשובה להעמיד את עצמו בניסיון של "אותו מקום ואותה שעה".
שואל אמר:זה שני דוגמאות של עניינים לפי ההבנה והתפיסה שלי הענייה בעניין
שואל אמר:והתפיסה שלי הענייה
לא פסקה ישיבה אמר:ילך למי שלמד. וא"א לעולם בלי בורסקי וכו'....ברוך שאמר אמר:לא פסקה ישיבה אמר:דמי שנצרך חובה ללכתלא פסקה ישיבה אמר:ועצם הלימוד, פסול מעיקרא
אם פסול, וא"א ללמוד, אז מי שנצרך למי ילך ?
יפה מראה אמר:יצא לי לשוחח עם אדם יר"ש שלמד פסיכולוגיה היטב, והוא אמר לי שהוא סבור שתורת חב"ד וספר מדרגת האדם לסבא מנוברדוק הם ספרי פסיכולוגיה ממדרגה ראשונה
אני חושב שלגבי נוברדוק יש קצת טעות בעולם בגלל כל מיני סיפורים אבל כאשר פותחים ולומדים את הספר "מדרגת האדם" רואים כמה חכמה הייתה לסבא.ברוך שאמר אמר:יפה מראה אמר:יצא לי לשוחח עם אדם יר"ש שלמד פסיכולוגיה היטב, והוא אמר לי שהוא סבור שתורת חב"ד וספר מדרגת האדם לסבא מנוברדוק הם ספרי פסיכולוגיה ממדרגה ראשונה
זה מאוד מעניין שהוא הזכיר דווקא את הספרות התורנית של ב' דרכים הנ"ל, כי ידוע שבתקופת סגירת הישיבות ברוסיה הקומוניסטית, כשכולם ברחו וכו' וכו' היו ב' קבוצות שנלחמו בחירוף נפש ממש, והמשיכו להגדיל תורה ולהאדירה תחת אפם של הסובייטים הרשעים.
אם המידע הנ"ל הוא נכון ... נפקא לן ידיעה חשובה מאוד בתורת הנפש !!! פלאי פלאות ממש !!! סיבת החולי [הפסיכולוגית] שבנפש היא, כי אין לאדם על מה להילחם ! אין סיבה שלמענה שווה להתאמץ ולקום בבוקר - גם כשקשה ! אין סיבה להתפלל בכוונה גדולה ! אין סיבה לשמור על העיניים ! אין סיבה להשקיע בחינוך !!! אבל אם היחיד חדור מטרה, והוא מרגיש שיש לו יעוד פרטי שלו [בתוך המכלול הענק] ויש לו חלק מיוחד שלו בתוך הפאזל הענק של "כלל ישראל", שהעולם נצרך לו, הוא יהיה מוכן לעבור ימים !!! לקפוץ על גבעות וכו וכו', ויותר מכך - הוא יהיה מוכן למסור את נפשו בשביל דרכו בשביל האידיאל שלו ! והוא יעשה זאת גם כשסביבתו התומכת אינה נמצאת בקרבתו, כשהוא רחוק מהוריו, רחוק ממשפחתו, ורחוק מרבותיו !
הרב @יפה מראה כמדומה שכבר כתבתי לך בעבר ששמך נאה לך.
האם אתה מסכים עם המסקנה הנ"ל שהגעתי אליו, או שלדעתך אין לכל הנ"ל קשר למה שהוא אמר לך. מעניין אותי דעתך בהנ"ל.
יפה מראה אמר:אני חושב שלגבי נוברדוק יש קצת טעות בעולם בגלל כל מיני סיפורים אבל כאשר פותחים ולומדים את הספר "מדרגת האדם" רואים כמה חכמה הייתה לסבא
יפה מראה אמר:באותה תקופה זה היה אופייני להילחם על אידיאלים גם מי שבחר להיות קומניסט היה צריך להילחם
יפה מראה אמר:באותה תקופה כל העולם היה עסוק בתיקון האדם והעולם וכל אחד בחר בדרך אחרת