ישראל הכהן אמר:
גם בפ"ת קיבלו את ממנהגי ירושלים,
לא מפני שפ"ת היא ירושלים,
אלא מפני שבנו אותה אנשי ירושלים,
וכי עלה על דעת מישהו לחדש שדין פ"ת כדין בני ברק,
כי הרי פ"ת היא לא ירושלים?
היא גופא התשובה
אכן, את פ"ת בנו אנשי ירושלים.
אך בחיפה הגיעו אנשי גליל רק בדרך מקרה לאחר החורבן והרעש.
שאר המתיישבים בה - הגיעו מיד מחו"ל ולכן היה להם נוח שלא לשנות
כיום, כולם! כל תושבי העיר הם ממרכז הארץ או מירושלים, מלבד קהילת סערט ויזניץ שייתכן מאוד שישראל הכהן משתייך אליה.
ומשום כך לא ייתכן שהמיעוט (קהילת סערט ויזניץ, שאליה גם משתייכים 'זקני חיפה'), יכפה את דעתו על הרוב (שאר הקהילות בעיר).
זאת מלבד שבסערט ויזניץ לא הביעו התנגדות עקרונית לשינוי.
ומלבד זאת שהרב מאיר כ"ץ עצמו מספר שפ"א שאלו בעל החכמת אליעזר מסערט ויזניץ זצ"ל, מה הוא יעשה במידה ויעלה להלכה שצריך לשאת כפיים מידי יום.
והוא השיב לאדמו"ר, שאו שהוא יתפלל תפילת העמידה ארוכה, או שהוא ייצא מביהמ"ד.
הרה"ק מסערט החזיר לו במבט תמה....
אני למד ממעשה זה, שתי דברים:
1. אכן הרב מאיר כ"ץ עשה בירור מקיף, אך כיום לא ניתן כל כך להסתמך על התשובות שלו ושל בני משפחתו, כפי שמסתמן מהסיפור המובא לעיל , שהאי נשיאת כפיים היא מגמתית. ולכך יש לבחון את הדברים אצל רבנים ניטרליים! ללא קשר למה ש'זקני חיפה' יודעים, כי הם באמת זוכרים שבשבעים שנה האחרונות לא נושאים כפיים. אך אין זה ראיהץ
כי ייתכן שכבר אז היה זה מנהג טעות.
2. הרה"ק החכמת אליעזר עצמו לא התנגד עקרונית לשינוי! והוא היה פתוח להצעות...
בכל אופן כמדומני שזאת עוולה לומר על גאוני ארץ, שהם לא פסקו נכון כי הם 'לא התייעצו' עם זקנים....
והרי זה כמוציא לעז על ת"ח, וכל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו...
ואדרבה, ימים ידברו, האם גם בקהילות אחרות יסתמכו על 'פסק הלכה' זה.