נשיאת כפיים בחיפה והגליל

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
בכל בתי הכנסיות הליטאיים בהדר ובנו"ש נושאים כפיים.

מלבד שניים:הוינאים של הרב קלופט ורבי עקיבא של הרב רוזנטל.

אל תתווכח על עובדות.

אני התפללתי בכל המקומות הנ"ל ונשאו כפים.

אני לא בני ברקי, אני גר ברכסים. ועד לפני שנה גרתי בחיפה.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
בבית כנסת המרכזי תפארת ישראל לא נושאים כפיים.
בכל בוקר במנין של שעה 7:00 עם הרב במברגר רב הקהילה החרדית, אתה מוזמן לבוא ולהתפלל ולהתברך מהכהנים. (נא לבוא עם מסיכה)
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
כך בבית הכנסת צא"י.
אתה מוזמן לבוא לתפילת שחרית בכל בוקר בשעה 6:30 ולהתברך מהכהנים, אני חייב לציין שלא כדאי לבנות על זה כי לא תמיד יש כהן. בכל אופן בשבת זה יותר מצוי שיש כהן ונושא כפים גם בשחרית.
כמובן לבוא עם מסיכה (הגבאי ר' חיים ג. שיחי' מאד מקפיד על זה!)
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מסיח לפי תומו אמר:
בכל בתי הכנסיות הליטאיים בהדר ובנו"ש נושאים כפיים.

מלבד שניים:הוינאים של הרב קלופט ורבי עקיבא של הרב רוזנטל.
מה עם תפארת ישראל? הרי זה בית כנסת המרכזי הגדול והותיק של חיפה, לא שייך לשום רב.
מה עם בית הכנסת המרכזי [האשכנזי] בקריית שמואל?
מה עם בית הכנסת של הרב קוך זצ"ל?
מה עם בית הכנסת של הרב קליין זצ"ל?
ועוד רבים.
וזה מלבד השטיבלך המרכזיים אותם פוקדים רוב הציבור עם כל הכבוד למנין ב6 וב7. 
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
ולא יתכן כלל שהרב רכניצר עוד למד אצל אביו.
כעת סיימתי שיחת טלפון עם יהודי חיפאי שהיה בכולל עם הרב רכניצר בזמן ר' יואל. הוא גם זוכר את המניינים עם הברכת כהנים.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
מה עם בית הכנסת של הרב קוך זצ"ל?
מה עם בית הכנסת של הרב קליין זצ"ל?
אני מקוה שאתה יודע שזה אותו בית כנסת?

בית הכנסת ברחוב ביל"ו.

ישראל הכהן אמר:
מה עם תפארת ישראל?

כבר כתבתי שנושאים שם כפים בכל יום.

מלבד בשבת שלא נושאים כפים במנין ספרד. (במנין אשכנז נושאים כפים גם בשבת)
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
לא שייך לשום רב.

שייך לגאון ר' שמחה זיסל שפירא שנמצא שם כמעט מדי יום (עד הקורונה)

לפני כן היה את הרב רובמן. למה אתה אומר שלא שייך לשום רב?
 
ישראל הכהן אמר:
מה עם בית הכנסת המרכזי [האשכנזי] בקריית שמואל?
בקרית שמואל אכן לא נושאים כפיים בשחרית והקפיד על כך הרב עקיבא הכרמי זצ"ל
אך בנו הרב זלמן שליט"א הורה שכן לברך בשחרית וכן נוהגים בבתי הכנסת הנשמעים לו
 
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
גדולה שימושה יותר אמר:
ישראל הכהן אמר:
מה עם בית הכנסת המרכזי [האשכנזי] בקריית שמואל?
בקרית שמואל אכן לא נושאים כפיים בשחרית והקפיד על כך הרב עקיבא הכרמי זצ"ל
אך בנו הרב זלמן שליט"א הורה שכן לברך בשחרית וכן נוהגים בבתי הכנסת הנשמעים לו
צריך לדעת שהמנהג בקרית שמואל לא קשור למנהג בחיפה כמו שאר הקריות (אפילו שמבחינה מוניציפאלית קרית שמואל שייכת לעיריית חיפה)
 
 
א. בקהילות הליטאיות ברכסים, כרמיאל, הר יונה ועפולה נושאים כפיים
אינני יודע מה קורה בקהילה הליטאית החדשה בטבריה אך אצל הגרא"ד אוירבך מקפיד שלא ישאו כפיים [על אף שרוב המתפללים בני עדות המזרח]

ב. קצת תמוה בעיני המנהג של קהילת בעלזא בהר יונה שהרי לא ישבו שם יהודים מאות שנים וממ"נ אם בתר השכונה אזלינן הליטאים היו שם קודם ואם בתר העיר אזלינן כמדומה לי שנושאים כפיים [שהרי רובם בני עדות המזרח] ואם מתייחסים שאין מנהג אזי מביאים מנהגם איתם מהיכן שהגיעו [ירושליים, ב"ב, אשדוד]
וכן לגבי קהילת ויז'ניץ בעפולה אם אינם נושאים כפיים [לא יודע מה קורה בפועל] שהרי א"א להגדיר את עפולה כגליל ומנהג המקום שם הוא לישא כפיים
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
א. צפוני אמר:
בתשובות והנהגות (ח"א סי' קל) שאפשר לבקש מכהן או מכהנים שמברכים בכל יום שיכוונו במיוחד בעת ברכת כהנים להמשיך הברכה עבור...
ובאגרת ( נדפס באגרות אר"י סי' לה) ששלח השלה"ק לבניו שנשארו בחו"ל כ' להם על מנהגי אר"י וכ' להם בזה"ל 'הכהנים נושאים כפיהם בכל יום ואני זוכר בכם וממשיך ברכה על ראשיכם'

אגב, בס' מאיר עוז מאת הרב מאיר ערבה מב"ב שנדפס לפני יותר מעשור הביא בשם מורו ורבו הגר"ח קניבסקי שליט"א שלא התיר לשנות את המנהג בזה (היכן שנהוג שלא לישא)

מספרים שהאדמו"ר הבית ישראל מגור תמה כששמע שבישיבת תפארת הכרמל הנהיגו לשאת כפים לאחר שזקינם הגר"ח וולוזין חזר בו לאחר שראה אות מן השמים כשרצה לשנות.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מתוך שיעורו של הגר"י וייס שליט"א אב"ד נוה אחיעזר ב"ב שסיכם את הנושא:

הגרש"ד מונק זצ"ל רב קהילת החרדים בחיפה, שרצה לשנות המנהג, כתב בשם האדמו"ר מגור [בעל הבית ישראל ] ששלחו אליו את מאמרו של הגאון רבי שריה דבלצקי (הנאמן ), שכתב לחזק את מנהג האשכנזים בארץ ישראל לשאת כפים בכל יום. והשיב לו האדמו"ר אולי דברי ר' שריה נכונים, אבל לא יתכן להנהיג בבית כנסת אחד כך ובבית כנסת אחר אחרת. והביא את תשובת הגר"ש קפלן זצ"ל אב"ד צפת, שברור לו שמנהג האשכנזים בצפת מקורו מתקופת האריז"ל, ונימוקם כמוס עמהם. [ודלא כמו שרצה לטעון לו הרב מונק במכתב, שזה מתלמידי הבעש"ט.] וכיון שהישוב האשכנזי בחיפה החל ע"י אנשי צפת, הנהיגו כן אף בחיפה. הגרש"ד מונק נמנע מלשנות המנהג, מחשש שיש בזהממנהגי ש"ץ שר"י שהנהיג כן בין אוהדיו, כמו שכתב הגר"י ששפורטש בשו"ת אהלי יעקב.. בסיום המאמר בתחומין נדפסה תשובת אדמו"ר מהמ"ם מלובביטש כתב 'הנהגתי בזה, כהוראת חז"ל הנח להם לישראל'.


גם בשו "ת מנחת יצחק [א, ח] ציטט מדברי הבית אפרים הנ"ל את דבריו לאסור לשנות המנהג, והוסיף והביא מדברי מחדש היישוב של תלמידי הגר "ה, א" ה רבי ישראל משקלוב זצ"ל בפאת השלחן, שתמה על המנהג ולא העיז לשנותו. ולדעת המנחת יצחק הנהיגו כן תלמידי הבעש"ט שעלו לגליל, כפשרה בין מנהג א"י ומנהג . ואף תלמידי הגר"א לא העיזו לשנות מנהג זה, אף שבעל פאת השלחן סיפר לרבי שמואל העליר ז"ל אב"ד צפת ששמע כ"פ מפי הגר"א שהי' הולך מעיר לעיר ומתבטל מתורה ותפילה , לו הי' בידו לתקן לטובת הכלל נשיאת כפים בכל יום. והביא המנחת יצחק שמנהג זה מופיע כבר בכלבו הנ"ל שכתב 'ואין המנהג עתה לעשות נשיאת כפים אלא בשבתות ויו"ט ואפשר כי נמנעו מפני טורח צבור'. והאריך מאוד להצדיק המנהג ושלא לשנותו.

למעשה הכרעת המנחת יצחק הגרש"ז אויערבך והשבט הלוי ועימם רוב הגדולים היה שלא לשנות מהמנהג.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
עדכון:

השבת התחילו לשאת כפים בבית הכנסת ויז'ניץ ברחוב מיכאל 1 בחיפה.
לאחר שהמתינו זמן לדעתו של האדמור מויז'ניץ, הורה השבוע האדמו"ר מויז'ניץ לבית דין של ויז'ניץ להכריע בנושא. הגרמ"ש קליין העומד בראש בית הדין קיבל את דעתו של רב הקהילה הרב גרינבוים והורה לברך ברכת כהנים.

יצויין גם שבית הכנסת דחסידי גור "פני מנחם" הפנו שאלה בענין זה לרבם הגר"ש אלתר שליט"א, וגם הוא הורה להם לישא כפים וכך אכן נוהגים שם.
 

מאמין

משתמש ותיק
חסום.
אגב חשבתי האם כהן ש"ץ יכול לכוון לשם ברכה אף שאינו נושא כפיו ?
 

אבקש

משתמש רגיל
מסיח לפי תומו אמר:
עדכון:

השבת התחילו לשאת כפים בבית הכנסת ויז'ניץ ברחוב מיכאל 1 בחיפה.
לאחר שהמתינו זמן לדעתו של האדמור מויז'ניץ, הורה השבוע האדמו"ר מויז'ניץ לבית דין של ויז'ניץ להכריע בנושא. הגרמ"ש קליין העומד בראש בית הדין קיבל את דעתו של רב הקהילה הרב גרינבוים והורה לברך ברכת כהנים.

יצויין גם שבית הכנסת דחסידי גור "פני מנחם" הפנו שאלה בענין זה לרבם הגר"ש אלתר שליט"א, וגם הוא הורה להם לישא כפים וכך אכן נוהגים שם.
ביררתי ונודע לי, שבאמצע השבוע שעבר [פ' חקת] החלו לשאת כפיים בביהח"ס פני מנחם בחיפה לאחר שנתקבל מכתבו של הגרמ"מ הכהן שפרן שליט"א שהורה כן וכמו"כ לאחר שראש הישיבה מגור הפנה השאלה לרב קהילתו הגר"ב וקסלשטיין שאף הוא שיגר מכתב למתפללים והצטרף להוראת הגר"מ שפרן.
ראש הישיבה מגור שליט"א כתב לגבאי שכמובן אפשר לסמוך על הוראתם ולשאת כפיים בכל יום.
ובס"ד זכו הם להיות ראשוני המתחילים לשאת כפיים בבית מדרשם.
 
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
ב.ל. אמר:
האזינו!
(לדוברי אידיש - עד שמאן דהו יתנדב לתרגם).
https://drive.google.com/file/d/1WGTdC_ShmqQTsZdVq2HaD-WF0rAVSf44/view?usp=sharing
לצערי! ולתשומת לב מנהל הפורום, יש מי שממניעים אישיים ככל הנראה, מונע מהציבור היקר, שוחר התורה לשמוע את דבר ה' ואת פסק ההלכה בנוגע לקהילת ויזניץ בחיפה. המשתתף הזה לחץ בשאט נפש על השורה הגורמת לקובץ להיחסם בנטפרי.
מצורף כאן קישור חדש
https://drive.google.com/file/d/1SxQXXDoKiSnqNNOz8fscMrMG6IpSjI8f/view?usp=sharing
בתקוה שלא יוסיפו בני עולה להלך בתוך כרם בית ה'....

במקרה שהברנש יחסום שוב, מצורפת כתובת מייל: [email protected] 
בשורת נושא נא לכתוב - ברכת כהנים.

 
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
לא פרטתי מספיק:
נא לשלוח הודעה לכתובת [email protected]
בשורת נושא נא לרשום - ברכת כהנים.
ואנו נשלח בעז"ה את ההקלטה.
זאת במקרה שהקובץ יחסם שוב.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
שמעתי את ההקלטה שבה נאמר כי בויז'ניץ פסקו שחיפה אינה גליל,
וזה מחודש, כי כל היהדות בנוייה על מסורת הדורות איש מפי איש,
וכי מאות שנים לא ידעו כל גדולי הדורות שגרו או התארחו בחיפה שחיפה אינה גליל,
איך במשך מאות שנים חשבו שחיפה היא גליל, עד שבאו והאירו, רבותי חיפה אינה גליל.

גם בפ"ת קיבלו את ממנהגי ירושלים,
לא מפני שפ"ת היא ירושלים,
אלא מפני שבנו אותה אנשי ירושלים,
וכי עלה על דעת מישהו לחדש שדין פ"ת כדין בני ברק,
כי הרי פ"ת היא לא ירושלים?

הישוב היהודי בצפון נהג כמנהגי הגליל, לא מפני שחיפה היא גליל,
אלא כי כך הורו על כל חכמי ישראל, במשך מאות שנים,
היו שני ישובים בארץ, בירושלים ההוראה הייתה לישא כפיים,
ובצפון לא לישא, ומפני שרובם התגוררו בגליל, קראו לישוב זה הגליל.
ולכן הרידב"ז הורה לא לשנות בחיפה את הברכת כהנים.
גם לפני שנים רבות כששוב רצו לשנות מהמנהג, ["אכשר דרא"]
הורו רוב ככל חכמי ישראל שאסור לשנות.

והנה דוגמא אחת:
ידוע כמה הרב מבריסק היה מחזר וממתין לברכת כהנים,
והיה משקיע בזה המון, ואכמ"ל.
ובמשך שנים שהה למנוחה בחיפה,
איך הוא לא ניסה לשנות את המנהג בחיפה, כי חיפה היא לא גליל?

ומעניין לדעת האם רבני ויז'ניץ התייעצו עם זקני רבני חיפה, שיש להם את כל מסורת הדבר.
ומי מדבר על זקני החסידים שיש להם מסורות על הרבה אדמורי"ם בחיפה [במשך השנים] שלא נשאו כפיים!
 

צביקה 88

משתמש רגיל
מנהג הגליל הכוונה למנהג החסידים בגליל
הסספרדים והפרושים היו נושאים כפיהם (הכהנים)
(מלבד הנושא של לקוטאי, שלרוב פוסקים אין כמעט מציאות של חיוב על קהילה חדשה. ואכמ"ל)
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
צביקה 88 אמר:
מנהג הגליל הכוונה למנהג החסידים בגליל
הסספרדים והפרושים היו נושאים כפיהם (הכהנים)
(מלבד הנושא של לקוטאי, שלרוב פוסקים אין כמעט מציאות של חיוב על קהילה חדשה. ואכמ"ל)

מעניין הרידב"ז היה חסיד?
בגליל הרי כל הליטאים לא נושאים כפיים.
וכך היה המנהג הפרושים בחיפה במשך שנים רבות, וכך כל גדולי הרבנים הליטאים הנהיגו.

מכיון שהיישוב הישן בחיפה נשאר עם בתי הכנסת רבים [רוב גדול] שבהם לא נושאים כפיים, כבר כתבו גם אילו שרצו לשנות שלא ראוי שחלק ינהגו כך וחלק כך.
הרי בפ"ת אתה לא חושב לעבור למנהגי בבני ברק, למה כי יותר נחמד במנהגי ירושלים?
 
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
ישראל הכהן אמר:
שמעתי את ההקלטה שבה נאמר כי בויז'ניץ פסקו שחיפה אינה גליל,
וזה מחודש, כי כל היהדות בנוייה על מסורת הדורות איש מפי איש,
וכי מאות שנים לא ידעו כל גדולי הדורות שגרו או התארחו בחיפה שחיפה אינה גליל,
איך במשך מאות שנים חשבו שחיפה היא גליל, עד שבאו והאירו, רבותי חיפה אינה גליל.

גם בפ"ת קיבלו את ממנהגי ירושלים,
לא מפני שפ"ת היא ירושלים,
אלא מפני שבנו אותה אנשי ירושלים,
וכי עלה על דעת מישהו לחדש שדין פ"ת כדין בני ברק,
כי הרי פ"ת היא לא ירושלים?

הישוב היהודי בצפון נהג כמנהגי הגליל, לא מפני שחיפה היא גליל,
אלא כי כך הורו על כל חכמי ישראל, במשך מאות שנים,
היו שני ישובים בארץ, בירושלים ההוראה הייתה לישא כפיים,
ובצפון לא לישא, ומפני שרובם התגוררו בגליל, קראו לישוב זה הגליל.
ולכן הרידב"ז הורה לא לשנות בחיפה את הברכת כהנים.
גם לפני שנים רבות כששוב רצו לשנות מהמנהג, ["אכשר דרא"]
הורו רוב ככל חכמי ישראל שאסור לשנות.

והנה דוגמא אחת:
ידוע כמה הרב מבריסק היה מחזר וממתין לברכת כהנים,
והיה משקיע בזה המון, ואכמ"ל.
ובמשך שנים שהה למנוחה בחיפה,
איך הוא לא ניסה לשנות את המנהג בחיפה, כי חיפה היא לא גליל?

ומעניין לדעת האם רבני ויז'ניץ התייעצו עם זקני רבני חיפה, שיש להם את כל מסורת הדבר.
ומי מדבר על זקני החסידים שיש להם מסורות על הרבה אדמורי"ם בחיפה [במשך השנים] שלא נשאו כפיים!

צודק!
הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א ושאר חברי הבית דין של ויזניץ, שכחו ל'התייעץ' עם זקני חיפה!
הם הרי לא יודעים ללמוד את ההלכות בעצמם, והם הרי לא יודעים לחפש במקורות.
לכן הם היו חייבים ל'התייעץ' עם זקני חיפה....
והלא אתה כתבת לעיל שהרב מאיר כ"ץ ערך מחקר ועלה בידו שאין נושאים כפיים.
מדוע אתה מסתמך על המחקר שלו, והלא אין בבירורי הלכה מאומה - לדבריך. אלא רק ב'התייעצות' עם זקני חיפה.

מקווה שהצלחתי להדגיש בצורה מספקת, כמה טענה זו מגוחכת. 
 
 

ב.ל.

משתמש רגיל
פותח הנושא
ישראל הכהן אמר:
גם בפ"ת קיבלו את ממנהגי ירושלים,
לא מפני שפ"ת היא ירושלים,
אלא מפני שבנו אותה אנשי ירושלים,
וכי עלה על דעת מישהו לחדש שדין פ"ת כדין בני ברק,
כי הרי פ"ת היא לא ירושלים?

היא גופא התשובה
אכן, את פ"ת בנו אנשי ירושלים.
אך בחיפה הגיעו אנשי גליל רק בדרך מקרה לאחר החורבן והרעש.
שאר המתיישבים בה - הגיעו מיד מחו"ל ולכן היה להם נוח שלא לשנות
כיום, כולם! כל תושבי העיר הם ממרכז הארץ או מירושלים, מלבד קהילת סערט ויזניץ שייתכן מאוד שישראל הכהן משתייך אליה.
ומשום כך לא ייתכן שהמיעוט (קהילת סערט ויזניץ, שאליה גם משתייכים 'זקני חיפה'), יכפה את דעתו על הרוב (שאר הקהילות בעיר).
זאת מלבד שבסערט ויזניץ לא הביעו התנגדות עקרונית לשינוי.

ומלבד זאת שהרב מאיר כ"ץ עצמו מספר שפ"א שאלו בעל החכמת אליעזר מסערט ויזניץ זצ"ל, מה הוא יעשה במידה ויעלה להלכה שצריך לשאת כפיים מידי יום.
והוא השיב לאדמו"ר, שאו שהוא יתפלל תפילת העמידה ארוכה, או שהוא ייצא מביהמ"ד.
הרה"ק מסערט החזיר לו במבט תמה....
אני למד ממעשה זה, שתי דברים:
1. אכן הרב מאיר כ"ץ עשה בירור מקיף, אך כיום לא ניתן כל כך להסתמך על התשובות שלו ושל בני משפחתו, כפי שמסתמן מהסיפור המובא לעיל , שהאי נשיאת כפיים היא מגמתית. ולכך יש לבחון את הדברים אצל רבנים ניטרליים! ללא קשר למה ש'זקני חיפה' יודעים, כי הם באמת זוכרים שבשבעים שנה האחרונות לא נושאים כפיים. אך אין זה ראיהץ
כי ייתכן שכבר אז היה זה מנהג טעות.
2. הרה"ק החכמת אליעזר עצמו לא התנגד עקרונית לשינוי! והוא היה פתוח להצעות...

בכל אופן כמדומני שזאת עוולה לומר על גאוני ארץ, שהם לא פסקו נכון כי הם 'לא התייעצו' עם זקנים....
והרי זה כמוציא לעז על ת"ח, וכל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו...
ואדרבה, ימים ידברו, האם גם בקהילות אחרות יסתמכו על 'פסק הלכה' זה.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
ב.ל. אמר:
ישראל הכהן אמר:
שמעתי את ההקלטה שבה נאמר כי בויז'ניץ פסקו שחיפה אינה גליל,
וזה מחודש, כי כל היהדות בנוייה על מסורת הדורות איש מפי איש,
וכי מאות שנים לא ידעו כל גדולי הדורות שגרו או התארחו בחיפה שחיפה אינה גליל,
איך במשך מאות שנים חשבו שחיפה היא גליל, עד שבאו והאירו, רבותי חיפה אינה גליל.

גם בפ"ת קיבלו את ממנהגי ירושלים,
לא מפני שפ"ת היא ירושלים,
אלא מפני שבנו אותה אנשי ירושלים,
וכי עלה על דעת מישהו לחדש שדין פ"ת כדין בני ברק,
כי הרי פ"ת היא לא ירושלים?

הישוב היהודי בצפון נהג כמנהגי הגליל, לא מפני שחיפה היא גליל,
אלא כי כך הורו על כל חכמי ישראל, במשך מאות שנים,
היו שני ישובים בארץ, בירושלים ההוראה הייתה לישא כפיים,
ובצפון לא לישא, ומפני שרובם התגוררו בגליל, קראו לישוב זה הגליל.
ולכן הרידב"ז הורה לא לשנות בחיפה את הברכת כהנים.
גם לפני שנים רבות כששוב רצו לשנות מהמנהג, ["אכשר דרא"]
הורו רוב ככל חכמי ישראל שאסור לשנות.

והנה דוגמא אחת:
ידוע כמה הרב מבריסק היה מחזר וממתין לברכת כהנים,
והיה משקיע בזה המון, ואכמ"ל.
ובמשך שנים שהה למנוחה בחיפה,
איך הוא לא ניסה לשנות את המנהג בחיפה, כי חיפה היא לא גליל?

ומעניין לדעת האם רבני ויז'ניץ התייעצו עם זקני רבני חיפה, שיש להם את כל מסורת הדבר.
ומי מדבר על זקני החסידים שיש להם מסורות על הרבה אדמורי"ם בחיפה [במשך השנים] שלא נשאו כפיים!







צודק!
הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א ושאר חברי הבית דין של ויזניץ, שכחו ל'התייעץ' עם זקני חיפה!
הם הרי לא יודעים ללמוד את ההלכות בעצמם, והם הרי לא יודעים לחפש במקורות.
לכן הם היו חייבים ל'התייעץ' עם זקני חיפה....
והלא אתה כתבת לעיל שהרב מאיר כ"ץ ערך מחקר ועלה בידו שאין נושאים כפיים.
מדוע אתה מסתמך על המחקר שלו, והלא אין בבירורי הלכה מאומה - לדבריך. אלא רק ב'התייעצות' עם זקני חיפה.

מקווה שהצלחתי להדגיש בצורה מספקת, כמה טענה זו מגוחכת. 

טוב, נתפסת לעשות ליצנות למשפט אחד מתוך מאמר,
משום שלא הבנת את הענין כלל,

זה הרי לא ענין הלכתי של שו"ע מפורש כן או לא,
אלא מסורת של מנהגים היכן התקבלו, 
וקשה מאד להאמין שבשביל ענייני כבוד שאתה רומז,
הקפו את הרבנים המקומיים.
ובמנהגים יש מסורת בעם ישראל,
וכל מקום יש רבנים שיש להם מסורת על המקום. [ולפעמים עליונים למטה ותחתונים למעלה, ומי יודע למדוד איזה רב גדול יותר המפורסם או המקומי]

כי אם לא ננהג כך מחר יכולים בי"ד חשוב מאד של סטאמר או סקווירא לעקור את המנהג לישא כפיים בירושלים, כי הרי כך המנהג בחו"ל. או סתם כך לקבוע לשנות איזה מנהג בבעלז, שב.ל. כנראה משתייך אליה.  ואוי, אם תנסה להגן על כבוד בעלז, כי בזה אתה מבזה את בי"ד החשוב בניו יורק.
[לא סתם בבעלז לא שלחו את זה לבי"ד, גם להם יש.]

הרב כ"ץ הוא ממש לא הנושא, וגם לא הסיפורים עליו,
אלא המכתבים של כל גדולי ישראל שזכה לקבל שאסרו לשנות את המנהג.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
ב.ל. אמר:
ישראל הכהן אמר:
גם בפ"ת קיבלו את ממנהגי ירושלים,
לא מפני שפ"ת היא ירושלים,
אלא מפני שבנו אותה אנשי ירושלים,
וכי עלה על דעת מישהו לחדש שדין פ"ת כדין בני ברק,
כי הרי פ"ת היא לא ירושלים?

היא גופא התשובה
אכן, את פ"ת בנו אנשי ירושלים.
אך בחיפה הגיעו אנשי גליל רק בדרך מקרה לאחר החורבן והרעש.
שאר המתיישבים בה - הגיעו מיד מחו"ל ולכן היה להם נוח שלא לשנות
כיום, כולם! כל תושבי העיר הם ממרכז הארץ או מירושלים, מלבד קהילת סערט ויזניץ שייתכן מאוד שישראל הכהן משתייך אליה.
ומשום כך לא ייתכן שהמיעוט (קהילת סערט ויזניץ, שאליה גם משתייכים 'זקני חיפה'), יכפה את דעתו על הרוב (שאר הקהילות בעיר).
זאת מלבד שבסערט ויזניץ לא הביעו התנגדות עקרונית לשינוי.

ומלבד זאת שהרב מאיר כ"ץ עצמו מספר שפ"א שאלו בעל החכמת אליעזר מסערט ויזניץ זצ"ל, מה הוא יעשה במידה ויעלה להלכה שצריך לשאת כפיים מידי יום.
והוא השיב לאדמו"ר, שאו שהוא יתפלל תפילת העמידה ארוכה, או שהוא ייצא מביהמ"ד.
הרה"ק מסערט החזיר לו במבט תמה....
אני למד ממעשה זה, שתי דברים:
1. אכן הרב מאיר כ"ץ עשה בירור מקיף, אך כיום לא ניתן כל כך להסתמך על התשובות שלו ושל בני משפחתו, כפי שמסתמן מהסיפור המובא לעיל , שהאי נשיאת כפיים היא מגמתית. ולכך יש לבחון את הדברים אצל רבנים ניטרליים! ללא קשר למה ש'זקני חיפה' יודעים, כי הם באמת זוכרים שבשבעים שנה האחרונות לא נושאים כפיים. אך אין זה ראיהץ
כי ייתכן שכבר אז היה זה מנהג טעות.
2. הרה"ק החכמת אליעזר עצמו לא התנגד עקרונית לשינוי! והוא היה פתוח להצעות...

בכל אופן כמדומני שזאת עוולה לומר על גאוני ארץ, שהם לא פסקו נכון כי הם 'לא התייעצו' עם זקנים....
והרי זה כמוציא לעז על ת"ח, וכל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו...
ואדרבה, ימים ידברו, האם גם בקהילות אחרות יסתמכו על 'פסק הלכה' זה.

מותר להציג צד שני ולהגן על כבוד גדולי מצוקי ארץ במשך הדורות שאסרו לשנות מהמנהג.
כמו הרידב"ז והמנחת יצחק ועוד רבים [למשל העטרת משה ממקאווא, הגר"י קלופט והרבי מחב"ד].
כל עוד לא פורסם הפסק והנימוקים,
אלא ההקלטה שחיפה היא לא גליל,
שבמחילה גם המנחת יצחק ושאר גדו"י ידעו את החידוש הזה.
 
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
ב.ל. אמר:
ישראל הכהן אמר:
גם בפ"ת קיבלו את ממנהגי ירושלים,
לא מפני שפ"ת היא ירושלים,
אלא מפני שבנו אותה אנשי ירושלים,
וכי עלה על דעת מישהו לחדש שדין פ"ת כדין בני ברק,
כי הרי פ"ת היא לא ירושלים?

היא גופא התשובה
אכן, את פ"ת בנו אנשי ירושלים.
אך בחיפה הגיעו אנשי גליל רק בדרך מקרה לאחר החורבן והרעש.
שאר המתיישבים בה - הגיעו מיד מחו"ל ולכן היה להם נוח שלא לשנות
כיום, כולם! כל תושבי העיר הם ממרכז הארץ או מירושלים, 

חילוק מגוחך!
שלא נאמר כלל על ידי ויז'ניץ, הם רק אמרו שחיפה לא גליל.
מנהגי המקום נקבעים על ידי הראשונים שבאו, גם אם הם לא בנו ממש את העיר בכפות ידיהם.

וברור שלא בודקים באיזה דרך הגיעו.

כיון שכל הזמן נשאר היישוב הישן עם בכתי הכנסת המרכזיים שלא נשאו כפיים,
גם אילו שרצו להנהיג נשיאת כפיים, אמרו שאין ראוי שבכל בית כנסת יהיה מנהג אחר.

גם בפתח תקווה רוב האנשים היום לא נולדו שם.
והקהילות החדשות ממשיכות את מנהגי המקום המקורים.
 

מודים דרבנן

משתמש ותיק
ישראל הכהן אמר:
ידוע כמה הרב מבריסק היה מחזר וממתין לברכת כהנים,
והיה משקיע בזה המון, ואכמ"ל.
ובמשך שנים שהה למנוחה בחיפה,
הרב מבריסק שהה למנוחה בחיפה? לא היה ולא נברא!
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
מודים דרבנן אמר:
ישראל הכהן אמר:
ידוע כמה הרב מבריסק היה מחזר וממתין לברכת כהנים,
והיה משקיע בזה המון, ואכמ"ל.
ובמשך שנים שהה למנוחה בחיפה,
הרב מבריסק שהה למנוחה בחיפה? לא היה ולא נברא!

אתה מעוניין באמת לדעת את האמת,
אז אתה מוזמן לברר בחיפה!! או לחילופין אצל משפחתו שהיו מגיעים לנופש בחיפה.
זה דבר מפורסם!
ולא נורא אם לומדים משהו חדש.

גם עובדות מהרב בחיפה יש,
למשל, נודע שכשהיה בחיפה היה נוהג כבוד גדול ברבני המקום, אך כשבאו אליו לירושלים התנהג אליהם כמו לכל רב,
 וביאר שבזמן שהותו בחיפה כיון שהם מארי דאתרא עליו לכבדם.
כמו כן ידוע שהתבטא במעלת הבעלי בתים של חיפה ואכמ"ל.
 
חלק עליון תַחתִית