האם יש מצוה לידור נדר ברגל?

שלו'

משתמש ותיק
פרשת פנחס (כ"ט ל"ט) ברש"י: לבד מנדריכם. אם באתם לידור קרבנות ברגל, מצוה היא בידכם כו'.
מה כתוב כאן, האם היה ס"ד שאין לידור ברגל והוצרך להשמיענו שכן? וזאת מדוע?
או שמא נאמר כאן חידוש שיש מצוה מיוחדת לידור נדרים ונדבות ברגל? מה הענין?
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
שאלה יפה.
הרא"ם עומד על הענין.


פתחתי היום את הרא"ם, ולא ראיתי שעמד על כך. רק מעיר שבספרי אי' באופן אחר.
אולי תראה לי למה כיוונת בדיוק.
שו"ר בעיוני רש"י [לרב ברזל זצ"ל] שהעיר בזה.
הא מיהת חזינן בספרי, שכנראה היתה הו"א שלא יביא קרבן שאינו חובת הרגל.
ועדיין יל"ע בכוונת רש"י.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אני הבנתי ברא"ם שכוונת רש"י, שמי שנדר ברגל עצמו אמנם יכול להביא ברגל הבא, אבל יביא עכשיו כדי לא לעבור בבל תאחר. אף שעל רגל זה אינו עובר בבל תאחר, שמא יקשה לו.
 

עושה שלום

משתמש רגיל
ח"ו
בפתיחת הלכות נדרים כל הראשונים וכן הלכה למעשה מדברים דיבורים קשים שלא לידור כלל
 

שלו'

משתמש ותיק
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
אני הבנתי ברא"ם שכוונת רש"י, שמי שנדר באגל עצמו אמנם יכול להביא ברגל הבא, אבל יביא עכשיו כדי לא לעבור בבל תאחר. אף שעל רגל זה אינו עובר בבל תאחר, שמא יקשה לו.
זה נוגע להמשך דברי רש"י שלא ציטטתי, שהם אופן אחר בפי' הפסוק.
אבל רש"י בהתחלה אומר דבר אחר, וצ"ע כנ"ל.
 
 

ריש תורא

משתמש ותיק
שלו' אמר:
פרשת פנחס (כ"ט ל"ט) ברש"י: לבד מנדריכם. אם באתם לידור קרבנות ברגל, מצוה היא בידכם כו'.
מה כתוב כאן, האם היה ס"ד שאין לידור ברגל והוצרך להשמיענו שכן? וזאת מדוע?
או שמא נאמר כאן חידוש שיש מצוה מיוחדת לידור נדרים ונדבות ברגל? מה הענין?

באיילת השחר על הפסוק דן בזה
 
חלק עליון תַחתִית