פרשת פנחס (כ"ט ל"ט) ברש"י: לבד מנדריכם. אם באתם לידור קרבנות ברגל, מצוה היא בידכם כו'.
מה כתוב כאן, האם היה ס"ד שאין לידור ברגל והוצרך להשמיענו שכן? וזאת מדוע?
או שמא נאמר כאן חידוש שיש מצוה מיוחדת לידור נדרים ונדבות ברגל? מה הענין?
פתחתי היום את הרא"ם, ולא ראיתי שעמד על כך. רק מעיר שבספרי אי' באופן אחר.
אולי תראה לי למה כיוונת בדיוק.
שו"ר בעיוני רש"י [לרב ברזל זצ"ל] שהעיר בזה.
הא מיהת חזינן בספרי, שכנראה היתה הו"א שלא יביא קרבן שאינו חובת הרגל.
ועדיין יל"ע בכוונת רש"י.
אני הבנתי ברא"ם שכוונת רש"י, שמי שנדר ברגל עצמו אמנם יכול להביא ברגל הבא, אבל יביא עכשיו כדי לא לעבור בבל תאחר. אף שעל רגל זה אינו עובר בבל תאחר, שמא יקשה לו.
אני הבנתי ברא"ם שכוונת רש"י, שמי שנדר באגל עצמו אמנם יכול להביא ברגל הבא, אבל יביא עכשיו כדי לא לעבור בבל תאחר. אף שעל רגל זה אינו עובר בבל תאחר, שמא יקשה לו.
פרשת פנחס (כ"ט ל"ט) ברש"י: לבד מנדריכם. אם באתם לידור קרבנות ברגל, מצוה היא בידכם כו'.
מה כתוב כאן, האם היה ס"ד שאין לידור ברגל והוצרך להשמיענו שכן? וזאת מדוע?
או שמא נאמר כאן חידוש שיש מצוה מיוחדת לידור נדרים ונדבות ברגל? מה הענין?