יעקב שלם אמר:משנה כתובות יג ה
הפוסק מעות לחתנו ופשט לו את הרגל,
תודה.
טעיתי, אף אחד לא מפרש שם כפי הבנתי
יעקב שלם אמר:משנה כתובות יג ה
הפוסק מעות לחתנו ופשט לו את הרגל,
במבי אמר:ר' מנחם מנדל מקאצק
אוצר החכמה_103153.jpg
השיר של פריד הוא כמו הציטוט שהבאת אחרון.במבי אמר:במבי אמר:ר' מנחם מנדל מקאצק
אוצר החכמה_103153.jpg
היום משום מה נזכרתי בפתגם הנ"ל ונסיתי לחפשו ברשת, והצחיק אותי כל התוצאות בחיפוש עד שהגעתי לתוצאה הנכונה עם אוצר החכמה.
תראו איך משבשים פתגם ועוד עושים ע"כ שאלות....
https://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Tochniyot_Limudim/Machshevet_Mmd/grade7/Midot/mekorotz_emet.htm?wbc_purpose=basic
12341234.png
רק מה' אמר:הרבה יותר מובן כמו הציטוט האחרון
והכוונה שאם העצמיות שלי היא רק כלפי אחרים ואין לי פנימיות עצמית, אני לא אני
במבי אמר:רק מה' אמר:הרבה יותר מובן כמו הציטוט האחרון
והכוונה שאם העצמיות שלי היא רק כלפי אחרים ואין לי פנימיות עצמית, אני לא אני
(אך האמירה, אם אני אני, משום שאתה אתה, אין לה כל מובן)
קדמא ואזלא אמר:במבי אמר:רק מה' אמר:הרבה יותר מובן כמו הציטוט האחרון
והכוונה שאם העצמיות שלי היא רק כלפי אחרים ואין לי פנימיות עצמית, אני לא אני
(אך האמירה, אם אני אני, משום שאתה אתה, אין לה כל מובן)
הכוונה כנראה שההגדרה העצמית שלי אינה תוצאה של ההגדרה של חברי, ז"א שלא כל מה שאני יודע על עצמי זה שאני לא אתה, אלא שיש לי הגדרה עצמית משלי בלי קשר אליך, וכן להיפך.
זו כוונת המכוון לענ"ד, ותל"מ.
במבי אמר:קדמא ואזלא אמר:במבי אמר:(אך האמירה, אם אני אני, משום שאתה אתה, אין לה כל מובן)
ולפי הסברך (שמאד מאד נהנתי ממנו !) היה צריך להיות כתוב:
אבל אם אני אני, משום שאתה אתה ואתה אתה, משום שאני אני - אני לא אני ואתה לא אתה.
כך באמת כתוב שם. נא לעיין שוב.
קדמא ואזלא אמר:במבי אמר:קדמא ואזלא אמר:ולפי הסברך (שמאד מאד נהנתי ממנו !) היה צריך להיות כתוב:
אבל אם אני אני, משום שאתה אתה ואתה אתה, משום שאני אני - אני לא אני ואתה לא אתה.
כך באמת כתוב שם. נא לעיין שוב.
במבי אמר:קדמא ואזלא אמר:במבי אמר:כך באמת כתוב שם. נא לעיין שוב.
אמת.
(ועכשיו אני מבין למה א"א אמר "אני ואתה נשנה את העולם" - כר"ת של שמו)
במבי אמר:קדמא ואזלא אמר:במבי אמר:(אך האמירה, אם אני אני, משום שאתה אתה, אין לה כל מובן)
הכוונה כנראה שההגדרה העצמית שלי אינה תוצאה של ההגדרה של חברי, ז"א שלא כל מה שאני יודע על עצמי זה שאני לא אתה, אלא שיש לי הגדרה עצמית משלי בלי קשר אליך, וכן להיפך.
זו כוונת המכוון לענ"ד, ותל"מ.
אביא שוב את הציטוט האחרון....
אם אני אני משום שאני אני, ואתה אתה, משום שאתה אתה - אני אני ואתה אתה.
אבל אם אני אני, משום שאתה אתה, ואתה אתה משום שאתה אתה - אני לא אני ואתה לא אתה.
ולפי הסברך (שמאד מאד נהנתי ממנו !) היה צריך להיות כתוב:
אבל אם אני אני, משום שאתה אתה ואתה אתה, משום שאני אני - אני לא אני ואתה לא אתה.
תלמידמובהק אמר:חסיד זה שלא אחד שטובל אלא שלא נטמא.
במבי אמר:קדמא ואזלא אמר:במבי אמר:(אך האמירה, אם אני אני, משום שאתה אתה, אין לה כל מובן)
הכוונה כנראה שההגדרה העצמית שלי אינה תוצאה של ההגדרה של חברי, ז"א שלא כל מה שאני יודע על עצמי זה שאני לא אתה, אלא שיש לי הגדרה עצמית משלי בלי קשר אליך, וכן להיפך.
זו כוונת המכוון לענ"ד, ותל"מ.
אביא שוב את הציטוט האחרון....
אם אני אני משום שאני אני, ואתה אתה, משום שאתה אתה - אני אני ואתה אתה.
אבל אם אני אני, משום שאתה אתה, ואתה אתה משום שאתה אתה - אני לא אני ואתה לא אתה.
ולפי הסברך (שמאד מאד נהנתי ממנו !) היה צריך להיות כתוב:
אבל אם אני אני, משום שאתה אתה ואתה אתה, משום שאני אני - אני לא אני ואתה לא אתה.
רוצה לדעת אמר:תחשוב טוב יהיה טוב,
ואם לא תחשוב יהיה עוד יותר טוב,
מה המקור?
בן אהרון אמר:''כוח נוטה להשחית, וכוח מוחלט משחית באופן מוחלט''
לורד אנגלי
הכהן אמר:מן הידוע, שהכלים שמשתמשים בהם תמיד על דרך הטבע מוסיף תיקונם ומתחזקים מעשיהם, וכאשר ימעט שימושם יפסדו ויחלשו מעשיהם. והדין נותן שתחזק התאווה מפני שמשתמשים בה תדיר, ויחלש השכל מפני מיעוט השימוש בו.
— רבנו בחיי אבן פקודה, תורת חובת הלבבות שער עבודת הא-להים.
אמונת אומן אמר:לומדים לומדים, ומתים טפשים...
סבתי ע"ה
אמונת אומן אמר:אתה לא מי שאתה חושב שאתה,
ולא מי שאני חושב שאתה,
אתה מי שאתה חושב שאני חושב שאתה...
גרפיטי
סוקרטס האחר אמר:סלע אמר:מחבר הספר הוא אדם חרדי?מכל מלמדי השכלתי אמר:בסדרת "ממלכה במבחן" (איסתרק מהללאל יוזבד) שזורים המון פתגמים ומשפטים מחכימים בין שורות הספרים.
אם מישהו מחפש פרוייקט... לתועלת הרבים.
בהחלט מחברת הספר היא מיה קינן וזה הספר שודאי הכי פופולרי בציבור ללא ספק ותמהני שאינך מכירו
הפקדתי שומרים אמר:ואהבת לרעך כמוך, מתאפשר, רק אחרי שיש ואהבת..לעצמך.
להסתכל על חצי הכוס המלאה, לא אומר שלא למלאות גם את החצי הריקה.
בזה שאדם מתיחס לאחר, הוא גם מתיחס לעצמו.
אם "יצאת לא טוב", מסתבר שגם נכנסת לא טוב.
תכבד את השני, אולי הוא גם יכבד אותך, תזלזל בשני הוא ודאי יזלזל בך.
מוניטין הוא כלל הכזבים הכרוכים סביב אדם אחד.
[בשם העולם]
במקום לשפוך דמעות על כל צרה שחלה חשוב על אלף אחרות שהן ממך והלאה
[בשם העולם]
יש אדם בוכה בדמעות, ויש אדם בוכה בצעקות שניהם ראויים לרחמים..
[מעובד עפ"ד ר' צ"י מ"ד של אנשי החינוך]
הפקדתי שומרים אמר:אחד: אני שונא אנשים שכל הזמן אומרים גם אני
השני: כן, גם אני.
לומד טוב אמר:אני לא יודע אם מישהו כבר כתב את הפתגם איזה או לא
באותו רגע שנבראת זה היה כי הקב"ה החליט שהעולם לא יכול להתקיים בלעדך (לא זוכר את המקור)
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:חדש
הרב מקוצק זי"ע אמר:
"שלח לך אנשים", תשלח ממך את האנושיות, זו המחשבה שעוצרת אותך בעבודת ה' - "זה לא אנושי, זה לא נימוסי".
הוסיף ע"כ האדמו"ר מסלונים שליט"א:
את זה אמר הרבי מקוצק לאנשיו בדור ההוא. שהיו - חצי איש חצי מלאך, איש כזה כשישליך את האנושיות יהיה כולו מלאך.
אך בדורנו - שהאנשים הם חצי איש חצי בהמה. אוי ואבוי אם ישליך את האנושיות והנימוס, הוא יישאר מסכן רק בהמה ...
כמעט... כי בפסוק זה דווקא על מלך ולא על שריםאיש קטן אמר:לדוגמא מצוי הפתגם 'לב מלכים ושרים ביד ה' ' הנאמר בהרבה דרשות אכן לא קיים פתגם כזה .... רק ש... יש פסוק במשלי
''לב מלך ביד ה' על כל אשר יחפוץ יטנו'' שזה ממש הפירוש לפסוק
בספר 'ביאור מילות (או מלאכת) ההגיון' להרמב"ם פ"ח נאמר:נצבים וילך אמר:המפורסמות אין צריכים ראיה
בשיהש"ר (ה, ב) הלשון היא " בָּנַי, פִּתְחוּ לִי פֶּתַח אֶחָד שֶׁל תְּשׁוּבָה כְּחֻדָּהּ שֶׁל מַחַט, וַאֲנִי פּוֹתֵחַ לָכֶם פְּתָחִים שֶׁיִּהְיוּ עֲגָלוֹת וּקְרוֹנִיּוֹת נִכְנָסוֹת בּוֹ."נצבים וילך אמר:פתחו לי כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם [היינו פתח האולם שהיה לפני ההיכל בביהמ"ק, שלא היו לו דלתות והיה פתוח תמיד]