תודה בפורום

אברהם משה

משתמש ותיק
זה מכבר תמהתי, 
מה הרעיון וההיגיון בדבר שיש כמה וכמה מחברי הפורום הנכבד שיש אצלם חוסר איזון משווע בין 'נתינת תודה' ל'קבלת תודה'?
בשלמא ריבוי 'קבלת תודה', הוא לכאורה לפי עוצם תגובותיהם ורעיונותיהם וכיו"ב. אולם מיעוט 'נתינת תודה', הוא דבר שאינו מובן.
ולכאורה זה נכנס בגדר של 'מה דסני עלך לחברך לא תעביד'.
היכן הטעות שלי?
ואני מבקש, איני כותב זאת כדי לקושש בזה תודות...
הדבר באמת מציק לי בכל פעם מחדש.
אשמח לתובנות, או לחילופין לצאת ידי חובת מחאה.
ואשמח במיוחד אם יש מאן דהו שיכול ללמד עליהם צד זכות, יועיל לי מאוד!
(נ.ב. נא לא לברכני בברכת 'ברוך המקום שמסר עולמו לשומרים'...)    
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
בדוק זאת גם מול נותני שירות למיניהם, המוכר, הנהג, הדוור, וכו' יש שאומרים תודה, ויש שלא אומרים.
(ואני מעדיף לא להכנס גם לחיים הזוגיים)

ולכן תמה אני מהי הפליאה כאן?
וכי יש משהו מיוחד פה? אולי אני מפספס.
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
למה זה תשאל לשמי אמר:
פעם השקעתי למישהו והעליתי לו משהו. כתב לי בפרטי 'תודה רבה'. שאלתיהו מדוע לא סימן תודה ותו לא, והשיבני (אמתי!) שזה למטה מכבודו...
גם על זה הולך מה שאמרו חז"ל הקנאה התאוה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם! 
'למטה מכבודו' זה רק לסמן ולא לענות באופן אישי, אבל לענות רק באופן אישי ולא לסמן זה 'למעלה מכבודו'.
סולמות של כבוד...
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
מוחל וסולח אמר:
בדוק זאת גם מול נותני שירות למיניהם, המוכר, הנהג, הדוור, וכו' יש שאומרים תודה, ויש שלא אומרים.
(ואני מעדיף לא להכנס גם לחיים הזוגיים)

ולכן תמה אני מהי הפליאה כאן?
וכי יש משהו מיוחד פה? אולי אני מפספס.
ואני לתומי חשבתי שמניעת אמירת תודה נובע מאיזה תסביך של התנשאות, ודבר זה שייך במי שאתה מכיר ורואה אותו פנים מול פנים.
אבל כאן שזה פורום עם ניקים עלומים, מה כ"כ קשה לפרגן?
אבל ראה מה שכתב הרב @למה זה תשאל לשמי,
והדברים מקוממים!  
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
זה מכבר תמהתי, 
מה הרעיון וההיגיון בדבר שיש כמה וכמה מחברי הפורום הנכבד שיש אצלם חוסר איזון משווע בין 'נתינת תודה' ל'קבלת תודה'?
בשלמא ריבוי 'קבלת תודה', הוא לכאורה לפי עוצם תגובותיהם ורעיונותיהם וכיו"ב. אולם מיעוט 'נתינת תודה', הוא דבר שאינו מובן.

תודה צריך לומר לפי תועלת, (וכו') ולא מובן לי למה יהיה קשור לפי מספר תודות שקיבל.
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
מ אלישע אמר:
אברהם משה אמר:
זה מכבר תמהתי, 
מה הרעיון וההיגיון בדבר שיש כמה וכמה מחברי הפורום הנכבד שיש אצלם חוסר איזון משווע בין 'נתינת תודה' ל'קבלת תודה'?
בשלמא ריבוי 'קבלת תודה', הוא לכאורה לפי עוצם תגובותיהם ורעיונותיהם וכיו"ב. אולם מיעוט 'נתינת תודה', הוא דבר שאינו מובן.

תודה צריך לומר לפי תועלת, (וכו') ולא מובן לי למה יהיה קשור לפי מספר תודות שקיבל.
כך הייתה גם כוונתי, אולי לא התנסחתי כראוי.
עיקר הבעיה שלי זה עם מיעוט נתינות תודה, ולא עם הריבוי.
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
יש לי בעיה לכתוב תודה כשאיני מסכים עם כל מה שכתוב בהודעה.
(לפעמים ראוי לתת תודה בהודעה אחרת של אותו כותב, אבל לזה צריך זכרון,
וגם שאלה אם תודה לתועלת כותב ההודעה, או לתועלת הרבים שידעו שרבים מסכימים עם ההודעה)
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
מוחל וסולח אמר:
בדוק זאת גם מול נותני שירות למיניהם, המוכר, הנהג, הדוור, וכו' יש שאומרים תודה, ויש שלא אומרים.
(ואני מעדיף לא להכנס גם לחיים הזוגיים)

ולכן תמה אני מהי הפליאה כאן?
וכי יש משהו מיוחד פה? אולי אני מפספס.
ואני לתומי חשבתי שמניעת אמירת תודה נובע מאיזה תסביך של התנשאות, ודבר זה שייך במי שאתה מכיר ורואה אותו פנים מול פנים.
אבל כאן שזה פורום עם ניקים עלומים, מה כ"כ קשה לפרגן?
אבל ראה מה שכתב הרב @למה זה תשאל לשמי,
והדברים מקוממים!  
אני לא רואה סתירה בין הדברים.
תסביך כבוד, גורם לאי יכולת להכיר תודה, משמעות התודה היא הודאה, שאני כביכול חייב למישהו, שמישהו נתן לי משהו.
ואדרבה, סברתך מסבירה מדוע לכתוב בפרטי יותר קל, שהרי הכל אנונימי.
אך בפורום, יש לו סוג של שם ומעמד.
והאם בחיי היום יום אותו בעל כבוד, יאמר תודה? ודאי ובוודאי שלא.
היעלה על דעתך שבעל פראק, וזקן יורד על פי מידותיו, יאמר תודה לנהג האוטובוס? לקופאי בחנות? לאח במרפאה?
הרי זו זילות של ממש.

ירחם השם....
 

יקיר

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
היעלה על דעתך שבעל פראק, וזקן יורד על פי מידותיו, יאמר תודה לנהג האוטובוס? לקופאי בחנות? לאח במרפאה?
הרי זו זילות של ממש.
דווקא ראיתי הרבה בעלי פראקים מודים לנהגי אוטובוס וכדו', נדמה לי שאפילו יותר מכאלו שאינם בעלי פראקים, ככל הנראה הם מבינים שדווקא הכבוד האמיתי הוא להגיד תודה.

אם כי נדמה לי שאין בזה שייכות לענין ההודאה על הודעות בפורום זה, מ2 סיבות. א. הודאה צריך להגיד על איזו טובה שקיבל, לא בהכרח שאלו שממעטים להודות מקבלים פה הרבה תועלת. ולאו דווקא מחמת כבוד ואי כבוד.
ב. אני מבין את אלו שסבורים שכאן זה לא כבוד, כי צורת הבעת התודה ע"י לייק וכדו' היא צורה רחובית, אם כי אני עצמי כן מודה הרבה.

ובעיקר הנוסח המזלזל בלובשי הפראקים והזקנים, ניסית לחשוב מהיכן זה מגיע? האם אני צודק שאני מרגיש כאן שנאה מסויימת או שאני טועה?
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
יקיר אמר:
מוחל וסולח אמר:
היעלה על דעתך שבעל פראק, וזקן יורד על פי מידותיו, יאמר תודה לנהג האוטובוס? לקופאי בחנות? לאח במרפאה?
הרי זו זילות של ממש.
דווקא ראיתי הרבה בעלי פראקים מודים לנהגי אוטובוס וכדו', נדמה לי שאפילו יותר מכאלו שאינם בעלי פראקים, ככל הנראה הם מבינים שדווקא הכבוד האמיתי הוא להגיד תודה.

אם כי נדמה לי שאין בזה שייכות לענין ההודאה על הודעות בפורום זה, מ2 סיבות. א. הודאה צריך להגיד על איזו טובה שקיבל, לא בהכרח שאלו שממעטים להודות מקבלים פה הרבה תועלת. ולאו דווקא מחמת כבוד ואי כבוד.
ב. אני מבין את אלו שסבורים שכאן זה לא כבוד, כי צורת הבעת התודה ע"י לייק וכדו' היא צורה רחובית, אם כי אני עצמי כן מודה הרבה.

ובעיקר הנוסח המזלזל בלובשי הפראקים והזקנים, ניסית לחשוב מהיכן זה מגיע? האם אני צודק שאני מרגיש כאן שנאה מסויימת או שאני טועה?
אתה שומע ומרגיש נכון,
אך אני רוצה שגם תשמע ותרגיש במדוייק.

אני חס וחלילה לא מזלזל בת"ח, ויהודים של צורה. בוודאי ובוודאי שאלו מודים גם מודים. ויותר מכל מודים לקב"ה שנתן לנו תורת אמת.

אך כל אלו שלא זוכים לעבוד קשה על צורתם האמיתית, ובוחרים בדרך הקלה, ומתהדרים בחיקויים. הרי שהפראק שלהם מרגיש 'לפי כבודו', וכו'. תורת כבוד
ולאלו כוונתי.
ובוודאי שהדברים שייכים אלו באלו, ומעידים זה על זה. וכדבריך הנכונים.
(אני סבור שלת"ח ועובד ה' אמיתי, לא יאה ללכת בפראק לאחר שכל כך הרבה שטרם הגיעו למעלה הראויה, מתלבשים במלבוש זה)

ןלגבי הסברא שהעלית שהבעת תודה בצורת לייק היא רחובית, נאמר כך: מצד אחד, האינטרנט הוא גם רחובי לצורך העניין. מצד שני, זוהי צורת ההבעה בפורום, הרי שאין בכך מן הרחוביות.
 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
יקיר אמר:
מוחל וסולח אמר:
היעלה על דעתך שבעל פראק, וזקן יורד על פי מידותיו, יאמר תודה לנהג האוטובוס? לקופאי בחנות? לאח במרפאה?
הרי זו זילות של ממש.
אם כי נדמה לי שאין בזה שייכות לענין ההודאה על הודעות בפורום זה, מ2 סיבות. א. הודאה צריך להגיד על איזו טובה שקיבל, לא בהכרח שאלו שממעטים להודות מקבלים פה הרבה תועלת. ולאו דווקא מחמת כבוד ואי כבוד.
ב. אני מבין את אלו שסבורים שכאן זה לא כבוד, כי צורת הבעת התודה ע"י לייק וכדו' היא צורה רחובית, אם כי אני עצמי כן מודה הרבה.
א - קבלת טובה זה גם סברא/רעיון יפה, או דבר חדש שנהנה ממנו. קשה לומר על מי שנותן תודה מתי מספר ומקבל פי כמה וכמה תודות, שהוא לא נהנה מכלום, ורק עוזר לכל הפורום...
ב - מענין אם אותם מכובדים גם לא נהנים כשנותנים להם תודה בצורה של לייק, ואולי הם אפילו מגיבים בחריפות על קבלת התודה בהודעות פרטיות???
לא מאמין לזה,
מצטער.
נ.ב. מה היו עושים אותם אלו שתמורת כל לייק שהם עושים היו מקבלים כמה פרוטות על כך (מצוי באתרים מסוימים) האם גם שם היו מתרצים בכבוד רדוד וכיו"ב??? 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
בלדד השוחי אמר:
אני בד"כ אינני רואה את הלייק כהודאה על טובה, אלא כהסכמה על מה שנכתב ותמיכה בדעה הזו, וזה במקום להכביד בהודעה נוספת.
אני ממשיך:
וא"כ אין לקמץ בנתינת תודה כאילו מדובר במטיל זהב.
 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
לא כי, שהרי מִשֶׁהדבר מתפרש כתמיכה - יש לשקול היטב אם אכן מסכים הוא לכל הנאמר בהודעה... כמפורש, למשל, כאן.
נכון מאוד.
אני חושב שיש דרך גם לזה,
אפשר לתת תודה ולסייגה בהודעה אחרת 'נתתי תודתי על חלק זה בהודעה'.
אמנם קצת מורכב.
 
 

בלדד השוחי

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
יקיר אמר:
מוחל וסולח אמר:
היעלה על דעתך שבעל פראק, וזקן יורד על פי מידותיו, יאמר תודה לנהג האוטובוס? לקופאי בחנות? לאח במרפאה?
הרי זו זילות של ממש.
דווקא ראיתי הרבה בעלי פראקים מודים לנהגי אוטובוס וכדו', נדמה לי שאפילו יותר מכאלו שאינם בעלי פראקים, ככל הנראה הם מבינים שדווקא הכבוד האמיתי הוא להגיד תודה.

אם כי נדמה לי שאין בזה שייכות לענין ההודאה על הודעות בפורום זה, מ2 סיבות. א. הודאה צריך להגיד על איזו טובה שקיבל, לא בהכרח שאלו שממעטים להודות מקבלים פה הרבה תועלת. ולאו דווקא מחמת כבוד ואי כבוד.
ב. אני מבין את אלו שסבורים שכאן זה לא כבוד, כי צורת הבעת התודה ע"י לייק וכדו' היא צורה רחובית, אם כי אני עצמי כן מודה הרבה.

ובעיקר הנוסח המזלזל בלובשי הפראקים והזקנים, ניסית לחשוב מהיכן זה מגיע? האם אני צודק שאני מרגיש כאן שנאה מסויימת או שאני טועה?

(אני סבור שלת"ח ועובד ה' אמיתי, לא יאה ללכת בפראק לאחר שכל כך הרבה שטרם הגיעו למעלה הראויה, מתלבשים במלבוש זה)
שבת דף קמה עמוד ב
מפני מה תלמידי חכמים שבבבל מצוינין? - לפי שאינן בני תורה. 

רש"י:
מצויינין - מציינין עצמן בלבושים נאים.
מצויינין - מקושטין.
שאינן בני תורה - כל כך, לכבדם כבני ארץ ישראל מחמת תורתם - מכבדים אותם מחמת לבושיהן, שנראין חשובים. 
 
 

יקיר

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
אני חס וחלילה לא מזלזל בת"ח, ויהודים של צורה. בוודאי ובוודאי שאלו מודים גם מודים. ויותר מכל מודים לקב"ה שנתן לנו תורת אמת.

אך כל אלו שלא זוכים לעבוד קשה על צורתם האמיתית, ובוחרים בדרך הקלה, ומתהדרים בחיקויים. הרי שהפראק שלהם מרגיש 'לפי כבודו', וכו'. תורת כבוד
ולאלו כוונתי.
ובוודאי שהדברים שייכים אלו באלו, ומעידים זה על זה. וכדבריך הנכונים.
(אני סבור שלת"ח ועובד ה' אמיתי, לא יאה ללכת בפראק לאחר שכל כך הרבה שטרם הגיעו למעלה הראויה, מתלבשים במלבוש זה)
האם נראה לכבודו שדווקא אנשים שלובשים פראקים ושאר איצטלא דרבנן הם אלו שיש להם תורת כבוד. האם השנאה היא לכלל רודפי הכבוד או רק לאלו שעושים זאת באמצעות המלבושים שלהם?
מוחל וסולח אמר:
היעלה על דעתך שבעל פראק, וזקן יורד על פי מידותיו, יאמר תודה לנהג האוטובוס? לקופאי בחנות? לאח במרפאה?
לכאורה היה נראה לתקן שרודף כבוד ע"י הפראק וכו', ולא בעל פראק סתם.

אני בכל אופן כנראה לא ניסחתי מספיק טוב את ההרגשה שנוצרה מדבריך, אנסח זאת כך: נראה כי יש בדבריך שנאה ללובשי פראקים דווקא בגלל הבגד שעליהם ולא בגלל איזו מידה שבהם, ודבריך האחרונים לא מכהים את הרושם הזה.
 

יוסי 2

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
פעם השקעתי למישהו והעליתי לו משהו. כתב לי בפרטי 'תודה רבה'. שאלתיהו מדוע לא סימן תודה ותו לא, והשיבני (אמתי!) שזה למטה מכבודו...
השאלה היא אם אפשר לגלות את אוזנינו מי הוא אותו הניק שנדע לכה"פ לכבדו ולפנות אליו בגוף שלישי ובתארים הנדרשים...
מצד שני יש לחקור אם שייך לשה"ר על ניק עלום שאין ידוע מי העומד מאחוריו
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
יקיר אמר:
מוחל וסולח אמר:
אני חס וחלילה לא מזלזל בת"ח, ויהודים של צורה. בוודאי ובוודאי שאלו מודים גם מודים. ויותר מכל מודים לקב"ה שנתן לנו תורת אמת.

אך כל אלו שלא זוכים לעבוד קשה על צורתם האמיתית, ובוחרים בדרך הקלה, ומתהדרים בחיקויים. הרי שהפראק שלהם מרגיש 'לפי כבודו', וכו'. תורת כבוד
ולאלו כוונתי.
ובוודאי שהדברים שייכים אלו באלו, ומעידים זה על זה. וכדבריך הנכונים.
(אני סבור שלת"ח ועובד ה' אמיתי, לא יאה ללכת בפראק לאחר שכל כך הרבה שטרם הגיעו למעלה הראויה, מתלבשים במלבוש זה)
האם נראה לכבודו שדווקא אנשים שלובשים פראקים ושאר איצטלא דרבנן הם אלו שיש להם תורת כבוד. האם השנאה היא לכלל רודפי הכבוד או רק לאלו שעושים זאת באמצעות המלבושים שלהם?
מוחל וסולח אמר:
היעלה על דעתך שבעל פראק, וזקן יורד על פי מידותיו, יאמר תודה לנהג האוטובוס? לקופאי בחנות? לאח במרפאה?
לכאורה היה נראה לתקן שרודף כבוד ע"י הפראק וכו', ולא בעל פראק סתם.

אני בכל אופן כנראה לא ניסחתי מספיק טוב את ההרגשה שנוצרה מדבריך, אנסח זאת כך: נראה כי יש בדבריך שנאה ללובשי פראקים דווקא בגלל הבגד שעליהם ולא בגלל איזו מידה שבהם, ודבריך האחרונים לא מכהים את הרושם הזה.
אתה הבנת אותי היטב.....

אך אכתוב את אותם הדברים בלשון קצת שונה, אולי יועיל, אם באמת לשוני משתמעת לשני פנים.

כשאני רואה פראק מולי, אני רואה גם תמרור אזהרה. האם מדובר במי שתוכו כברו, או שתוכו 'לפי כבודו'?
ומתוך דברי לעיל, אתה למד שאני סבור שרבו המזוייפים.
ואין בפראק כדי ללמד על לובשו, ולכן, הפראק הוא לא האצטלא דרבנן.
ומה שהביא @בלדד השוחי  מדובר על לבושי כבוד לא אצטלא דרבנן.
ולכן לשיטתי צריך לחדש מלבוש/אצטלא דרבנן חדש, שינתן רק למי שראוי לבגד זה. כדי להוקיר ולכבד את הת"ח האמתיים. וכמו שנזכר בהלכה.

ואני אכתוב כעת ברור, אני לא מכבד לובשי פראק!!
אני מאוד מכבד, מוקיר ומעריך ת"ח אמיתיים, בין אם הם לובשים פראק, בין אם הם לובשים בגדים פשוטים יותר.
כלומר, אני מכבד את האדם, לא את הלבוש שלו.
 
 
למה זה תשאל לשמי אמר:
פעם השקעתי למישהו והעליתי לו משהו. כתב לי בפרטי 'תודה רבה'. שאלתיהו מדוע לא סימן תודה ותו לא, והשיבני (אמתי!) שזה למטה מכבודו...

מרתיח!!
הוא בעל - גאוה, גאוה, גאוה!!
....................................................
......................................................... גאווה!!

איך אדם מגיע לשפל כזה? רק תסביר לי?


@למה זה תשאל למי אולי בכל אופן הוא הגיב כך
בגלל זה? https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=205092#p205092
 

הצבי

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
ואני אכתוב כעת ברור, אני לא מכבד לובשי פראק!!
אני מאוד מכבד, מוקיר ומעריך ת"ח אמיתיים, בין אם הם לובשים פראק, בין אם הם לובשים בגדים פשוטים יותר.
כלומר, אני מכבד את האדם, לא את הלבוש שלו.
לא ברור מה החידוש
 
חלק עליון תַחתִית