אשתף אותך ואת הקוראים במה שאמר לי ת"ח מופלג בקי בכל התורה ובסוגיותיה העמומות, כשראינו לראשונה את החוברת הזו - פלט בשקט "משוגעים"..חיים. אמר:תשובה כזו מראה שיש הרבה צדק בדבריי!!שאר לעמו אמר:אז אכן כל הפוסל.. ושוטה עוד גרוע מבעל מום. כ"א יכול לטעות במשנה. מי שסברתו עקומה אינו שווה כלום.חיים. אמר:אני רואה אשכול שלום סביב נושא הגאונים. כדאי לסכם את הדברים:
א. מה הם הטענות של אלו האומרים שאין גאונים.
ב. מה הם הטענות של אלו האומרים שיש גאונים.
לסכם הכל בקיצור. וזה יהיה פתח לכל השאר.
נ.ב. בדבר הסילופים.
עברתי על העלון הזה שצירפתם פה, ולפי התרשמותי (וגם ביקשתי מכמה שיגידו דעתם בזה) וכולם אומרים שהדברים כתובים ישר ולעניין.
מגוחך מאוד לטעון על טיעונים חזקים וברורים - סילוף!
כי אם יש משהו גלוי וברור במשמעותו הראשונה - אתה צריך להתמודד איתו!! (על אף שיתכן ולאחר לימוד ההבנה תהיה אחרת).
ובנוסף, מוזר שרק אחד (או שתים) טוענים לסילוף. אם זה היה כך באמת היה צריך לראות הרבה יותר מגיבים הטענים כן.
שתיקת הרבים* מעידה דווקא הפוך. על היושר והכנות.
*להוציא איזה אחד בשם יעקב חנניה וינגרטן. שמנסה (בקובץ המאמרים הדחוקים שלו על בין השמשות) לשדר לציבור כל הזמן השכם והערב ללא הרף שמדובר בסילוף.
וכל הפוסל....
כנראה גם מהר"ם אלשקר והגר"א והגר"ז היו זייפנים..
שמא תאמר אין מי שמגיב, התשובה היא שאמנם הרבנים שטרחו לענות בקיאים מאחרים לענות כסילים כאיוולתם. ותיתי להם ויישר כחם.
כי אם הייתה אדם ישר אבל אדם באמת ישר הייתה כותב לעניין.
ולא הייתה ישר מפיל או משייך על צדיקים וגדולים ביטוי זול "מהר"ם אלשקר והגר"א והגר"ז היו זייפנים". כי הגר"ז פסק כר"ת בשו"ע שלו. והגר"א גם כן בכמה מקומות. ומהר"ם אלאשקר אמר דברו רק לחומרא.
אם היה ליעקב וינגרטן יושר וכנות אמיתיים הוא היה צריך להביא מרבנים גדולים או מוכרים שאומרים עליהם שהם מסלפים בכוונה תחילה, ולא הוא זה שייקח שרביט ההנהגה בידו, ויוציא דברי לעז ובלע על אנשים שהוא לא מכיר.
כאשר הוא מחליט על "דעת עצמו" שהם סלפנים. הרי עליו נאמר כל הפוסל...
ותיתי להם לכמה ניקים ת"ח בפורום שמקדישים זמן ומאמץ לפורר את הטענות האויליות, כדי שלא יטעו בהם אנשים שלא מצויים בנבכי הענין.